ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 64.39 61,17   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

XAMARIN TWORZENIE APLIKACJI CROSS-PLATFORM RECEPTURY


TASKOS G.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 64.39 Twoja cena  61,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Xamarin

Tworzenie aplikacji cross-platform

Receptury


Platforma Xamarin.Forms jest wszechstronnym narzędziem dla nowoczesnych programistów. Umożliwia budowanie aplikacji w języku C#, włączając w to interfejsy graficzne dla urządzeń macOS, Android i Windows Phone. Ułatwia budowanie niestandardowych widoków, układów i kontrolek. Xamarin pozwala również na tworzenie własnych uniwersalnych wtyczek i udostępnianie ich w systemie NuGet. Obecnie Xamarin.Forms zdobywa coraz większą popularność. W wielu dużych firmach stanowi standard budowy oprogramowania dla urządzeń mobilnych.

W tej książce opisano zasady programowania aspektowego przy tworzeniu architektury aplikacji, która działa efektywnie na każdej platformie i korzysta z wbudowanego lokalizatora usług.

Przedstawiono dobre praktyki tworzenia i dostosowywania kontrolek Xamarin.Forms ListView, grupowania elementów, list szybkiego dostępu i niestandardowych komórek. Opisano również procedury testowania interfejsu użytkownika, zarówno lokalnie, jak i za pomocą Xamarin Test Cloud. Czytelnik dowie się również, w jaki sposób monitorować aplikację za pomocą usługi Xamarin Insights, a także jak przygotować aplikację do udostępnienia i umieścić ją w sklepie internetowym.

W książce między innymi:

  • rozpoczęcie pracy na platformie Xamarin.Forms

  • tworzenie interfejsu użytkownika i wyświetlanie widoków

  • budowa kodu wielokrotnego użytku

  • tworzenie animacji i obsługa gestów użytkownika

  • tworzenie uniwersalnych komponentów współpracujących z bazą SQLite i usługą REST

  • testowanie aplikacji, w tym za pomocą platformy Calabash i terminala REPL


    O autorze (9)

    O korektorze merytorycznym (11)

    Wstęp (13)

    Rozdział 1. Jeden pierścień, by rządzić wszystkimi (19)

    • Wprowadzenie (19)
    • Tworzenie uniwersalnego rozwiązania (20)
    • Tworzenie uniwersalnego ekranu logowania (29)
    • Korzystanie ze wspólnych funkcjonalności systemów (35)
    • Uwierzytelnianie użytkowników za pomocą serwisów Facebook i Google (43)

    Rozdział 2. Raz deklaruj, wszędzie wizualizuj (53)

    • Wprowadzenie (53)
    • Tworzenie uniwersalnej aplikacji z interfejsem zakładkowym (54)
    • Kodowanie bloków funkcjonalnych interfejsu użytkownika i wyzwalaczy (61)
    • Umieszczanie w pliku XAML wartości właściwych dla danego systemu (70)
    • Stosowanie własnych mechanizmów do zmiany wyglądu kontrolek (75)

    Rozdział 3. Natywne kontrolki urządzeń i ich funkcjonowanie (81)

    • Wprowadzenie (81)
    • Wyświetlanie natywnych stron za pomocą wizualizatorów (82)
    • Obsługa gestów na różnych urządzeniach (91)
    • Wykonywanie zdjęć w aplikacji za pomocą natywnej kontrolki aparatu fotograficznego (95)

    Rozdział 4. Różne pojazdy, ten sam silnik (109)

    • Wprowadzenie (109)
    • Sposoby tworzenia uniwersalnego kodu dla różnych systemów (110)
    • Korzystanie z lokalizatora zależności (118)
    • Korzystanie z zewnętrznego kontenera wstrzykiwanych zależności (122)
    • Wzorzec projektowy MVVM aplikacji (127)
    • Korzystanie z komunikatora zdarzeń (136)
    • Globalizowanie aplikacji (138)

    Rozdział 5. Hej, gdzie są moje dane? (147)

    • Wprowadzenie (147)
    • Kodowanie uniwersalnego dostępu do bazy danych SQLite (148)
    • Wykonywanie operacji CRUD na bazie SQLite (155)
    • Korzystanie z internetowych usług REST (161)
    • Korzystanie z natywnych bibliotek REST i wydajne wysyłanie zapytań przez sieć (168)

    Rozdział 6. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego (177)

    • Wprowadzenie (177)
    • Tworzenie uniwersalnych wtyczek (178)
    • Robienie zdjęć i nagrywanie filmów (185)
    • Odczytywanie danych GPS (190)
    • Wyświetlanie i wysyłanie lokalnych powiadomień (195)

    Rozdział 7. Wiązanie danych (201)

    • Wprowadzenie (201)
    • Wiązanie danych w kodzie C# (202)
    • Wiązanie danych w kodzie XAML (204)
    • Dwukierunkowe wiązanie danych (206)
    • Korzystanie z konwerterów wartości (211)

    Rozdział 8. Lista do wglądu (217)

    • Wprowadzenie (217)
    • Wyświetlanie kolekcji danych i zaznaczanie wiersza listy (218)
    • Tworzenie, usuwanie i odświeżanie elementów listy (222)
    • Dostosowywanie szablonu wiersza (228)
    • Grupowanie elementów i tworzenie listy nawigacyjnej (233)

    Rozdział 9. Gesty i animacje (239)

    • Wprowadzenie (239)
    • Definiowanie detektorów gestów w języku XAML (240)
    • Obsługa gestów za pomocą natywnych wizualizatorów (242)
    • Definiowanie uniwersalnych animacji (249)

    Rozdział 10. Koniecznie przetestuj aplikację (255)

    • Wprowadzenie (255)
    • Definiowanie testów jednostkowych (256)
    • Definiowanie testów akceptacyjnych za pomocą platformy Xamarin.UITest (262)
    • Testowanie interfejsu użytkownika za pomocą terminala Xamarin.UITest REPL (269)
    • Przesyłanie definicji testów do usługi Xamarin Test Cloud i ich uruchamianie (279)

    Rozdział 11. Trzy, dwa, jeden - start i kontrola (291)

    • Wprowadzenie (291)
    • Korzystanie z usługi Xamarin Insights (292)
    • Publikowanie aplikacji dla systemu iOS (302)
    • Publikowanie aplikacji dla systemu Android (307)
    • Publikowanie aplikacji dla Windows Phone (316)

    Skorowidz (321)


328 stron, Format: 17.0x22.7, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022