|
JEŚLI TO FIOLET KTOŚ UMRZE TEORIA KOLORU W FILMIE
BELLANTONI P. wydawnictwo: WOJCIECH MARZEC , rok wydania 2013, wydanie Icena netto: 49.00 Twoja cena 46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jeśli to fiolet, ktoś umrze
Teoria koloru w filmie
Jeśli to fiolet, ktoś umrze - teoria koloru w filmie jest przełomową książką,
która wyjaśnia, jak kolor wpływa na widownię i narrację, postaci oraz rozwój scen.
Bellantoni, która ma za sobą lata badań nad wpływem kolorów na zachowania, zebrała
ponad 60 filmów i pogrupowała je w strefy wpływów sześciu głównych kolorów. Za
pomocą subtelnych fotosów filmowych i dzieł sztuki wyjaśnia, jak każdy z tych kolorów
uruchamia konkretne stany emocjonalne i reakcje widzów, służąc również do
wzmocnienia i zwielokrotnienia emocji postaci.
Autorka tłumaczy każde dzieło filmowe, wyjaśniając jak, dlaczego i gdzie kolor
odzwierciedla i wpływa na emocje, zarówno postaci na ekranie, jak i wśród widowni.
Dyskusje z przyjaciółmi autorki, między innymi z laureatami Oscara, scenografami Henrym
Bumsteadem (Bez przebaczenia), Robertem Boylem (Sprawa Thomasa Crowna), Wynn P. Thomasem
(Piękny umysł) i Larrym Paullem (Łowca androidów), jak również uznanymi operatorami
Rogerem Deakinsem (Skazany na Shawshank), Edwardem Lachmanem (Daleko od nieba), Johnem
Sealem (Angielski pacjent) i Amy Vincent (Rozlewiska uczuć) wyjaśniają, jak kolor
przekazuje to, co nie zostało wypowiedziane i okrywają jak i dlaczego rozmówcy dokonali
konkretnych wyborów kolorystycznych, zarówno świadomie, jak i instynktownie. Jeśli to
fiolet, ktoś umrze - teoria koloru w filmie to lektura niezbędna dla filmowców, studentów
szkół filmowych i wszystkich zainteresowanych kinematografią.
Ta wspaniała książka pomaga profesjonalistom dokonywać właściwych wyborów
kolorystycznych dla ich filmów i pozwala hobbystom odpowiedzieć na pytanie, dlaczego
czują to co czują, gdy oglądają filmy, które utrzymane są w konkretnych gamach
kolorystycznych. Bellantoni wykorzystuje swoje doświadczenie i badania by zademonstrować,
jaką moc może mieć kolor i pobudzić naszą świadomość na barwy, które nas otaczają
i sprawiają, że czujemy, zachowujemy się i reagujemy w określony sposób.
Patti Bellantoni - jest wykładowcą w Conservatory of the American
Film Institute w Los Angeles, gdzie prowadzi zajęcia z koloru i narracji wizualnej dla reżyserów,
operatorów, scenarzystów i scenografów. Wykładała również w Center for
Understanding Media w Nowym Jorku. Udzielała się jako konsultant w Stanowym
Departamencie Edukacji w Nowym Jorku. Zajmowała się designem w Kalifornijskim
Uniwersytecie Stanowym w Los Angeles. Nauczała o kolorze i komunikacji wizualnej w Szkole
Sztuk Wizualnych w Nowym Jorku. Jej fachowe porady wykorzystano przy The Man on Lincoln's
Nose, nominowanym do Oscara dokumencie poświęconym jej mentorowi, czterokrotnie
nominowanemu do Oscara Robertowi Boyle'owi.
252 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|