ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONTROLA PRZESTRZEGANIA PRZEPISÓW PRAWA PODATKOWEGO


STRZELEC D. ŁOBODA M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 223.80 Twoja cena  212,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kontrola przestrzegania przepisów prawa podatkowego


Pierwsza publikacja opisującą kompleksowo zagadnienie kontroli przestrzegania przepisów prawa podatkowego w nowym stanie prawnym, tj. po wejściu w życie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej.

Opisano w niej aktualną strukturę organizacyjną oraz cały proces tej kontroli od gromadzenia danych przez administrację skarbową poprzez wszystkie reżimy kontroli kończąc na zagadnieniach pełnomocnictwa i reprezentowania zobowiązanych.

W książce zaprezentowano:

zasady prowadzenia kontroli podatkowej oraz celno-skarbowej, ze wskazaniem tych odmienności i problemów prawnych, które występują lub mogą występować w trakcie stosowania przepisów,
zagadnienia związane z ustaleniem stanu faktycznego, ale przede wszystkim z władczym działaniem organów podatkowych, jak również katalog praw i obowiązków leżących po stronie kontrolowanego,
analizę przepisów związanych z gromadzeniem informacji podatkowych przez organy podatkowe, co jest szczególnie istotne ze względu na możliwość wykorzystania tych informacji przez organy podatkowe zarówno przed wszczęciem, jak i w samym postępowaniu kontrolnym,
zagadnienia związane z ustanowieniem i rolą pełnomocnika w trakcie kontroli.

Publikacja przeznaczona jest dla pracowników Krajowej Administracji Skarbowej, doradców podatkowych, adwokatów, radców prawych oraz sędziów sądów administracyjnych.


Wykaz skrótów
Wstęp

Rozdział 1
Krajowa Administracja Skarbowa
1.1. Przyczyny zmian w organizacji administracji skarbowej
1.2. Przemiany administracji podatkowej, celnej i skarbowej
1.2.1. Przemiany administracji skarbowej - rys historyczny
1.2.2. Koncepcje reformy administracji podatkowej i celnej
1.2.3. Krajowa Administracja Skarbowa - przyczyny powołania
1.3. Zadania Krajowej Administracji Skarbowej
1.3.1. Konsolidacja administracji podatkowej a katalog zadań Krajowej Administracji Skarbowej
1.3.2. Podstawowe zadania związane z realizacją dochodów publicznych
1.3.3. Zadania w zakresie obsługi i wsparcia podatnika oraz doskonalenia zawodowego kadr
1.3.4. Zadania w zakresie zwalczania przestępczości
1.3.5. Zadania związane z realizacją pakietu paliwowego
1.4. Nowa struktura i zadania organów Krajowej Administracji Skarbowej
1.4.1. Kształtowanie polityki podatkowej i zarządzanie administracją podatkową a struktura organów administracji
1.4.2. Struktura i charakterystyka organów KAS
1.4.3. Centralne organy KAS - zakres kompetencji
1.4.3.1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych
1.4.3.2. Szef Krajowej Administracji Skarbowej
1.4.3.3. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
1.4.4. Regionalne organy KAS - zakres kompetencji
1.4.4.1. Nowa struktura i zakres kompetencji organów regionalnych
1.4.4.2. Dyrektor izby administracji skarbowej
1.4.4.3. Naczelnik urzędu skarbowego
1.4.4.4. Naczelnik wyspecjalizowanego urzędu skarbowego
1.4.4.5. Naczelnik Urzędu Celno-Skarbowego
1.4.4.6. Organy wyznaczone na podstawie przepisów wykonawczych
1.4.5. Jednostki organizacyjne KAS
1.5. Reforma administracji skarbowej a kontynuacja spraw w toku, przepisy przejściowe

Rozdział 2
Kontrola przestrzegania przepisów prawa podatkowego - regulacje prawne, procedury
2.1. Pojęcie kontroli
2.2. Regulacje prawne dotyczące kontroli przestrzegania przepisów prawa podatkowego
2.2.1. Regulacje prawne dotyczące kontroli celno-skarbowej w ustawie o Krajowej Administracji Skarbowej
2.2.2. Regulacje prawne dotyczące kontroli podatkowej w Ordynacji podatkowej
2.2.3. Regulacje prawne dotyczące kontroli w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej
2.3. Procedury służące weryfikacji przestrzegania przepisów prawa podatkowego
2.3.1. Czynności sprawdzające
2.3.2. Procedury o charakterze kontrolnym
2.3.3. Postępowanie podatkowe
2.3.3.1. Postępowanie podatkowe jako konsekwencja procedury kontrolnej
2.3.3.2. Postępowanie podatkowe jako samodzielna procedura służąca weryfikowaniu przestrzegania przepisów prawa podatkowego
2.4. Znaczenie zasad ogólnych postępowania przy kontroli przestrzegania przepisów prawa podatkowego

Rozdział 3
Kontrola celno-skarbowa
3.1. Kontrola celno-skarbowa przestrzegania przepisów prawa podatkowego jako szczególny rodzaj procedury kontrolnej
3.2. Dopuszczalność prowadzenia kontroli celno-skarbowej
3.3. Zakres podmiotowy kontroli celno-skarbowej
3.4. Typowanie podmiotów do kontroli celno-skarbowej
3.5. Zakres przedmiotowy kontroli celno-skarbowej
3.5.1. Podstawowy zakres kontroli celno-skarbowej
3.5.2. Pozostały zakres kontroli celno-skarbowej
3.5.3. Kontrole stałe polegające na wykonywaniu czynności kontrolnych w sposób ciągły (szczególny nadzór podatkowy)
3.6. Podejmowanie kontroli celno-skarbowej
3.6.1. Brak obowiązku zawiadamiania o zamiarze wszczęcia kontroli
3.6.2. Właściwość organu do przeprowadzenia kontroli celno-skarbowej
3.6.3. Tryb normalny wszczęcia kontroli celno-skarbowej
3.6.4. Tryb uproszczony wszczęcia kontroli celno-skarbowej
3.6.5. Tryb szczególny wszczęcia na podstawie okazywanej legitymacji służbowej oraz stałego upoważnienia do wykonywania kontroli
3.6.6. Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli celno-skarbowej oraz stałe upoważnienie do wykonania kontroli
3.7. Przebieg kontroli celno-skarbowej
3.7.1. Korekta deklaracji podatkowej po wszczęciu kontroli celno-skarbowej
3.7.2. Miejsce prowadzenia kontroli celno-skarbowej
3.7.3. Czas trwania kontroli celno-skarbowej
3.7.4. Dokumentowanie czynności kontroli celno-skarbowej
3.8. Prawa i obowiązki kontrolujących i kontrolowanych
3.8.1. Prawa i obowiązki kontrolujących w trakcie kontroli celno-skarbowej
3.8.2. Prawa i obowiązki kontrolowanego w trakcie kontroli celno-skarbowej
3.8.3. Środki prawne zapewniające sprawny przebieg kontroli celno-skarbowej
3.9. Zakończenie kontroli celno-skarbowej
3.9.1. Zakończenie kontroli poprzez doręczenie wyniku kontroli
3.9.2. Korekta deklaracji po doręczeniu wyniku kontroli
3.9.3. Zakończenie kontroli poprzez doręczenie protokołu kontroli
3.9.4. Zastrzeżenia do protokołu kontroli
3.10. Przekształcenie kontroli celno-skarbowej w postępowanie podatkowe
3.11. Podjęcie zakończonej kontroli w związku z korektą
3.12. Prawo zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych przez naczelnika urzędu celno-skarbowego

Rozdział 4
Kontrola podatkowa
4.1. Kontrola podatkowa przedsiębiorców
4.2. Kontrola jako konsekwencja analizy prawdopodobieństwa naruszania prawa
4.3. Dopuszczalność i ograniczenia w przeprowadzaniu kontroli podatkowej
4.4. Osoby upoważnione do reprezentowania kontrolowanego w trakcie kontroli podatkowej
4.5. Wszczęcie kontroli podatkowej i czynności poprzedzające
4.5.1. Zawiadomienie o planowanej kontroli podatkowej
4.5.2. Odstępstwa od obowiązku zawiadamiania o planowanej kontroli podatkowej
4.5.3. Wszczęcie kontroli podatkowej w trybie zwykłym
4.5.4. Wszczęcie kontroli podatkowej w trybie uproszczonym ("na legitymację")
4.5.5. Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli podatkowej
4.5.6. Brak możliwości ustalenia osoby kontrolowanej
4.6. Zasady prowadzenia kontroli podatkowej
4.6.1. Czas prowadzenia kontroli podatkowej
4.6.2. Zawieszenie kontroli podatkowej
4.6.3. Miejsce prowadzenia kontroli podatkowej
4.6.4. Dokumentowanie czynności kontroli podatkowej
4.6.5. Prowadzenie kontroli podatkowej przez niewłaściwy organ
4.7. Prawa i obowiązki kontrolowanego i kontrolujących
4.7.1. Zasada praworządności jako determinanta uprawnień kontrolujących i obowiązków kontrolowanych
4.7.2. Prawa i obowiązki kontrolujących
4.7.3. Prawa i obowiązki kontrolowanego
4.7.4. Sprzeciw na czynności kontrolujących
4.7.5. Obowiązki związane z książką kontroli
4.8. Zakończenie kontroli podatkowej
4.8.1. Protokół kontroli
4.8.2. Zastrzeżenia do protokołu kontroli podatkowej
4.8.3. Rozpatrzenie zastrzeżeń i zawiadomienie o sposobie ich załatwienia
4.8.4. Korekta deklaracji podatkowej
4.9. Naruszenia przepisów prawa w zakresie kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorcy

Rozdział 5
Gromadzenie informacji podatkowych przez organy Krajowej Administracji Skarbowej
5.1. Przepisy regulujące gromadzenie informacji podatkowych
5.2. Gromadzenie informacji na podstawie przepisów ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej
5.3. Informacje podatkowe przekazywane na podstawie Ordynacji podatkowej
5.4. Współdziałanie organów administracji w gromadzeniu informacji w sprawach indywidualnych
5.5. Informacje przekazywane przez notariuszy, komorników i sądy
5.6. Informacje podatkowe przekazywane przez instytucje finansowe

Rozdział 6
Postępowanie dowodowe w kontroli podatkowej i kontroli celno-skarbowej
6.1. Obowiązki dowodowe w trakcie kontroli podatkowej i celno-skarbowej
6.1.1. Gwarancje proceduralne dla kontrolowanego związane z przeprowadzaniem dowodów
6.1.2. Obowiązek wszechstronnego wyjaśnienia stanu faktycznego w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli
6.1.3. Zakres czynności dowodowych a czas trwania kontroli
6.2. Czynności dowodowe w kontroli podatkowej i celno-skarbowej
6.2.1. Rodzaje czynności dowodowych w toku kontroli
6.2.2. Otwarty katalog dowodów w toku kontroli
6.2.3. Weryfikacja dokumentacji podatnika w toku kontroli
6.3. Dowody w kontroli podatkowej i celno-skarbowej
6.3.1. Księga podatkowa jako dowód w kontroli
6.3.1.1. Księga podatkowa - szczególna moc dowodowa, tryb podważenia
6.3.1.2. Przekazanie ksiąg podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (Jednolity Plik Kontrolny)
6.3.2. Dokumenty prywatne jako dowód w kontroli
6.3.2.1. Deklaracje podatkowe
6.3.2.2. Dokumentacja kontrolowanego (dowody księgowe, dokumenty źródłowe)
6.3.2.3. Dokumenty sporządzone w języku obcym
6.3.3. Zeznania i wyjaśnienia kontrolowanego jako dowód w kontroli
6.3.3.1. Przesłuchanie kontrolowanego
6.3.3.2. Wyjaśnienia kontrolowanego
6.3.4. Oświadczenia kontrolowanego składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań
6.3.4.1. Oświadczenia majątkowe kontrolowanego
6.3.4.2. Oświadczenia w celu udowodnienia faktów lub stanu prawnego
6.3.5. Dowody z zeznań świadków w kontroli
6.3.6. Dokumenty urzędowe jako dowody w kontroli
6.3.7. Dowód z opinii biegłego w kontroli
6.3.8. Dowód z oględzin w kontroli
6.4. Gromadzenie materiału w ramach tzw. kontroli krzyżowej
6.5. Spis z natury w trakcie kontroli

Rozdział 7
Pełnomocnik w kontroli podatkowej i celno-skarbowej
7.1. Pojęcie i charakter prawny pełnomocnika w prawie podatkowym
7.2. Zmiany w zakresie pełnomocnictw w sprawach podatkowych
7.3. Prawo do działania przez pełnomocnika a obowiązek ustanowienia pełnomocnika
7.4. Osoby zastępujące kontrolowanego w kontroli podatkowej i celno- skarbowej
7.5. Wymogi formalne związane z ustanowieniem pełnomocnika
7.6. Pełnomocnicy w sprawach podatkowych - rodzaje, zasady ustanowienia, zakres umocowania
7.6.1. Pełnomocnik ogólny
7.6.2. Pełnomocnik szczególny
7.6.3. Pełnomocnik do doręczeń
7.6.4. Tymczasowy pełnomocnik szczególny
7.7. Skuteczność pełnomocnictwa złożonego w trakcie kontroli podatkowej lub celno-skarbowej w toku postępowania podatkowego
7.8. Wzory pełnomocnictw

Zakończenie
Akty prawne
Orzecznictwo
Bibliografia


464 strony, Format: 17.5x24.6, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022