ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 68.30 64,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROGNOZOWANIE W ZARZĄDZANIU SPRZEDAŻĄ I FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA


DITTMANN I. DITTMANN E. SZABELA-PASIERBIŃSKA E. SZPULAK E.

wydawnictwo: GAB , rok wydania 2016, wydanie II

cena netto: 68.30 Twoja cena  64,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa


Prognozowanie, polegające na przewidywaniu przyszłych trendów dotyczących sytuacji przedsiębiorstwa i jego otoczenia, jest dziś niezbędnym elementem budowy strategii firm.

W książce przedstawiono szczegółowo metody, które zdaniem autorów mogą znaleźć najszersze zastosowanie w dzisiejszej praktyce gospodarczej, dostarczając niezbędnych informacji na potrzeby decyzji w dziedzinie zarządzania sprzedażą i finansami.

Kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z prognozowaniem obejmuje między innymi:

  • prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych występujących w sprzedaży oraz pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami - modele formalne I rodzaju,
  • prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele formalne II rodzaju oraz modele nieformalne,
  • prognozowanie w zarządzaniu finansami,
  • prognozowanie i symulacje finansowe w obszarze budżetowania kapitałowego,
  • prognozowanie w zarządzaniu aktywami obrotowymi,
  • prognozowanie w zarządzaniu kondycją finansową przedsiębiorstwa.

Publikacja dostarcza gotowych, sprawdzonych rozwiązań, w większości z wykorzystaniem najnowszej wersji programu STATISTICA, szczegółowo opisanych i uzupełnionych przykładami ich zastosowania.

Zawarty w niej materiał będzie więc zarówno bogatym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych, jak i cenną pomocą dla menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.


Spis treści:

O autorach
str. 9

Wstęp
str. 11

Część I. Wprowadzenie
str. 13


1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie
str. 15


1.1. Potrzeba prognozowania w przedsiębiorstwie
str. 15

1.2. Główne pojęcia i podstawy prognozowania
str. 20

1.3. Proces budowy prognoz
str. 22

2. Retrospektywne dane prognostyczne
str. 37


2.1. Pojęcie i postacie danych
str. 37

2.2. Pojęcie i zadania statystycznej obróbki i eksploracyjnej analizy danych
str. 38

2.3. Jednowymiarowe szeregi czasowe
str. 41

2.3.1. Statystyczna obróbka danych
str. 41

2.3.2. Eksploracyjna analiza danych
str. 50

2.4. Wielowymiarowe szeregi czasowe
str. 58

2.4.1. Statystyczna obróbka danych
str. 58

2.4.2. Eksploracyjna analiza danych
str. 66

Część II. Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą
str. 75

3. Prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych w sprzedaży - modele formalne I rodzaju 77


3.1. Modele szeregów czasowych
str. 80

3.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem sprzedaży
str. 82

3.2.1. Modele naiwne
str. 82

3.2.2. Modele średniej ruchomej
str. 83

3.2.3. Prosty model wygładzania wykładniczego
str. 85

3.3. Modele szeregów czasowych z trendem w sprzedaży
str. 89

3.3.1. Modele analityczne
str. 89

3.3.2. Modele wygładzania wykładniczego dla szeregów czasowych z trendem
str. 100

3.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi w sprzedaży
str. 104

3.4.1. Metoda wskaźników
str. 105

3.4.2. Analiza harmoniczna
str. 109

3.4.3. Modele wygładzania wykładniczego dla szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi
str. 111

3.5. Modele ARMA i ARIMA
str. 117

4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami - modele formalne I rodzaju
str. 138


4.1. Modele ekonometryczne
str. 138

4.1.1. Budowa modelu
str. 139

4.1.2. Wybór zmiennych objaśniających modelu
str. 140

4.1.3. Wybór postaci analitycznej modelu
str. 143

4.1.4. Estymacja i weryfikacja modelu
str. 147

4.1.5. Konstruowanie prognozy
str. 156

4.1.6. Określanie i ocena strategii przedsiębiorstwa
str. 163

4.1.7. Ekonometryczne modele wahań sezonowych
str. 163

4.1.8. Regresja ważona
str. 165

4.1.9. Regresja logitowa i probitowa
str. 166

4.1.10. Regresja krokowa
str. 168

4.2. Drzewa regresyjne
str. 172

4.3. Modele analogowe
str. 177

4.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
str. 182

4.5. Testy rynkowe
str. 186

5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele formalne II rodzaju
str. 189


5.1. Modele oparte na założeniu o trendzie w sprzedaży
str. 189

5.2. Modele oparte na założeniu o powiązaniu sprzedaży z wpływającymi na nią czynnikami
str. 192

5.3. Modele oparte na założeniu o subiektywnym rozkładzie prawdopodobieństwa zmiennej prognozowanej
str. 197

6. Prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele nieformalne
str. 205


6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
str. 205

6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
str. 207

6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
str. 207

6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców
str. 209

7. Korygowanie, kombinacja i budowa ostatecznych prognoz sprzedaży
str. 211


7.1. Korygowanie prognoz
str. 211

7.2. Kombinacja prognoz
str. 212

7.3. Budowa ostatecznej prognozy sprzedaży
str. 214

Część III. Prognozowanie w zarządzaniu finansami
str. 219

8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
str. 221


Pojęcia wstępne
str. 221

Źródła danych
str. 222

8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
str. 226

8.3.1. Wstępna analiza sprawozdań finansowych
str. 226

8.3.2. Analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych
str. 236

8.3.3. Inne metody oceny sytuacji finansowej
str. 243

9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
str. 245


9.1. Planowanie a prognozowanie finansowe
str. 245

9.2. Podstawowe pojęcia prognozowania finansowego
str. 249

9.3. Proces budowy prognoz finansowych w przedsiębiorstwie
str. 253

10. Prognozowanie i symulacje w obszarze budżetowania kapitałowego
str. 258


10.1. Prognozowanie przepływów pieniężnych z inwestycji
str. 258

10.2. Konstrukcja sprawozdań finansowych pro forma
str. 265

11. Prognozowanie w zarządzaniu aktywami obrotowymi przedsiębiorstwa
str. 275


11.1. Prognozowanie zapasów
str. 275

11.2. Prognozowanie należności
str. 278

11.3. Prognozowanie zobowiązań
str. 281

11.4. Prognozowanie wpływów i wydatków gotówkowych. Budżet gotówki
str. 284

12. Prognozowanie w zarządzaniu kondycją finansową przedsiębiorstwa
str. 294


12.1. Metody prognozowania kondycji finansowej
str. 294

12.2. Systemy wczesnego ostrzegania (SWO)
str. 295

12.3. System wczesnego ostrzegania oparty na monitorowaniu szeregu czasowego wskaźnika finansowego
str. 298

12.4. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
str. 306

12.4.1. Istota prognozowania bankructwa
str. 306

12.4.2. Etapy budowy modeli prognozowania bankructwa
str. 308

12.4.3. Dobór zmiennych do modelu prognostycznego
str. 314

12.4.4. Wykorzystanie analizy dyskryminacyjnej do prognozowania bankructwa przedsiębiorstw
str. 333

Tablice statystyczne
str. 349

Bibliografia
str. 367

Indeks
str. 375


380 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022