Podstawy zarządzania organizacjami
Nowe, zmienione i uaktualnione wydanie podręcznika, z którego skorzystały już
ponad dwa miliony studentów przygotowujących się do kariery w biznesie.
Autor zachowując wszystkie zasadnicze treści kompleksowej publikacji, które w
przeszłości zdecydowały o jej sukcesie, dodał wiele nowych elementów i uwzględnił
aktualne prognozy dotyczące przyszłości działalności gospodarczej i zarządzania.
W nowym wydaniu nacisk został położony na etykę, zarządzanie globalne i technikę
informacyjną. Wśród kluczowych, wyróżniających się tematów poruszono kwestie
nadzoru etycznego nad pracą współczesnych menedżerów. Z ogromną uwagą potraktowano
tematy takie, jak zasady ładu korporacyjnego, etyczne przywództwo oraz właściwa rola
kontroli finansowej firmy. Kolejne wątki to globalny charakter zarządzania uwypuklony za
pomocą aktualnych przykładów i analiz sytuacji oraz technologia cyfrowa, wszechobecna w
treści całego podręcznika.
Ogromną zaletą książki jest jej aktualność. Cytowane są w niej najnowsze wyniki
badań z zakresu biznesu międzynarodowego, przedsiębiorczości, zarządzania
strategicznego, podejmowania decyzji, projektowania organizacji, zmian organizacji,
zachowania jednostek, przywództwa, pracy zespołowej, motywacji, nadzorowania, technik
informatycznych, produktywności i zarządzania jakością.
Zaktualizowane zostały również wszystkie dane i statystyki odnoszące się do
drobnych przedsiębiorstw, dużego biznesu międzynarodowego, związków zawodowych,
wynagrodzeń kadry kierowniczej oraz innych sfer biznesowych
CZĘŚĆ 1 - Wprowadzenie do zarządzania
Rozdział 1: Zarządzanie i praca menedżera
Rozdział 2: Tradycyjne i współczesne problemy i wyzwania
CZĘŚĆ 2 - Środowiskowy kontekst zarządzania
Rozdział 3: Otoczenie organizacji i menedżerów
Rozdział 4: Etyczne i społeczne otoczenie organizacji
Rozdział 5: Globalny kontekst zarządzania
CZĘŚĆ 3 - Planowanie i podejmowanie decyzji
Rozdział 6: Podstawowe elementy planowania i podejmowania decyzji
Rozdział 7: Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne
Rozdział 8: Zarządzanie podejmowaniem decyzji i rozwiązywaniem problemów Rozdział 9:
Zarządzanie tworzeniem nowych przedsiębiorstw
CZĘŚĆ 4 - Proces organizowania
Rozdział 10: Podstawowe elementy organizowania
Rozdział 11: Zarządzanie projektowaniem struktury i schematu organizacji Rozdział 12:
Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacjami
Rozdział 13: Zarządzanie zasobami ludzkimi
CZĘŚĆ 5 - Proces przewodzenia
Rozdział 14: Podstawowe elementy zachowania jednostek w organizacjach
Rozdział 15: Motywowanie pracowników do wykonywania pracy
Rozdział 16: Przywództwo i procesy oddziaływania na pracowników
Rozdział 17: Zarządzanie stosunkami interpersonalnymi i komunikowaniem się Rozdział
18: Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi
CZĘŚĆ 6 - Proces kontrolowania
Rozdział 19: Podstawowe elementy kontrolowania
Rozdział 20: Zarządzanie działalnością operacyjną, jakością i wydajnością
744 stron, Format: 20.5x28.5cm, oprawa miękka