ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ŚWIADOMY KAPITALIZM TO SIĘ OPŁACA


MACKEY J.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 69.89 Twoja cena  66,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Świadomy kapitalizm to się opłaca

z przedmową Billa George'a


Jak zbudować organizację, która będzie przynosiła korzyści dla swoich klientów, pracowników, inwestorów, społeczności, dostawców oraz środowiska naturalnego?
Niektórzy uważają, że koncepcja świadomego kapitalizmu jest idealistyczna i niepraktyczna. W ich oczach świat biznesu jest polem twardej, brutalnej walki. W tym świecie dobrzy i mili ludzie zawsze kończą jako ostatni. (…) W rzeczywistości jednak prowadzenie biznesu w sposób zgodny z założeniami świadomego kapitalizmu nie tylko jest źródłem dobrostanu i szczęścia dla wszystkich interesariuszy, ale także stanowi sekret uzyskania trwałych sukcesów. Tradycyjne przedsiębiorstwa zmuszone do konkurencji ze świadomymi firmami wkrótce odkrywają ich siłę, mądrość i odporność.
(…) Świadomy kapitalizm sprawdza się w firmach wszystkich typów i rodzajów, gdyż zapewnia poziom efektywnej wydajności, której tradycyjne przedsiębiorstwa nie są w stanie dorównać. Świadome firmy cieszą się wyższą sprzedażą w stosunku do wartości swoich środków trwałych, mają wysoce wydajnych i skutecznych pracowników, wydają pieniądze tam, gdzie przynosi to znaczącą korzyść dla klientów, i nie marnują swoich zasobów na rzeczy, które nie dodają wartości. Działają świadomie, dzięki czemu mają wszystko pod kontrolą.

[fragment]

W tym wspaniałym antidotum na mnogość ostatnio wydanych książek na temat kapitalizmu w kryzysie Mackey i Sisodia roztaczają przekonującą i inspirującą wizję nowej formy kapitalizmu opartego na wartościach i wyższym celu. Obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy potrzebują jeszcze argumentów za tym, iż stare sposoby prowadzenia biznesu są już nieaktualne.

Paul Polman, dyrektor generalny Unilevera

Podróż Johna Mackeya do przebudzenia jest inspiracją nie tylko dla przedsiębiorców, ale również dla każdego, kto wierzy w nową definicję sukcesu dla kapitalizmu – taką, która obejmuje zarówno pozytywny wpływ tego systemu na społeczeństwo, jak i tradycyjne miary biznesowe.

Biz Stone, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Twittera

Od dawna wierzę, że firmy mają obowiązek łączenia dążenia do jak najwyższych zysków ze świadomością społeczną, jednak niewielu jest liderów, którzy instynktownie rozumieją, jak to zrobić. W Świadomym kapitalizmie John Mackey i Raj Sisodia przedstawiają realistyczny model, dzięki któremu przedsiębiorstwa będą mogły lepiej służyć różnym interesariuszom. Z całego serca polecam wysłuchanie tego, co mają do powiedzenia.

Howard Schultz, prezes i dyrektor generalny Starbucksa


John Mackey, współzałożyciel i jeden z dyrektorów generalnych Whole Foods Market, doprowadził tę sieć sklepów z naturalną i organiczną żywnością do miejsca, w którym znajduje się ona obecnie – rozwinął ją do wartego 11 miliardów dolarów przedsiębiorstwa, które należy do 300 największych firm Ameryki według magazynu „Fortune”. Sieć, z ponad 340 sklepami i 70 tysiącami pracowników w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii, od piętnastu lat stale utrzymuje się na liście Stu najlepszych miejsc pracy magazynu „Fortune”.
Jako zagorzały zwolennik gospodarki wolnorynkowej Mackey współzałożył ruch świadomego kapitalizmu (consciouscapitalism.org). Za cel stawia sobie obronę i zmianę obrazu kapitalizmu, a także zachęcenie do nowego sposobu prowadzenia interesów – sposobu zakorzenionego w świadomości etycznej.
Raj Sisodia, współzałożyciel ruchu świadomego kapitalizmu, jest profesorem marektingu na Uniwersytecie Bentley oraz współzałożycielem Conscious Capitalism Institute. Tytuł MBA uzyskał w Bajaj Institute of Manage­ment Studies w Bombaju, a doktorat z zakresu marketingu na Uniwersytecie Columbia. W 2003 roku był cytowany jako jeden z 50 „wiodących teoretyków marketingu”, a brytyjski Chartered Institute of Marketing włączył go do galerii „guru marketingu”. Good Business International nazwało go jednym z „Dziesięciu wybitnych pionierów 2010 roku”, a Trust Across America uhonorowało go tytułem jednego ze „Stu Liderów Godnego Zaufania Zachowania Firm” w 2010 oraz 2011 roku.


Przedmowa. Przywrócić bieg kapitalizmu na właściwe tory
Wstęp. Przebudzenia

ROZDZIAŁ 1. Kapitalizm: wspaniały, niezrozumiany, szkalowany
ROZDZIAŁ 2. Świadomy kapitalizm i heroiczny duch biznesu

CZĘŚĆ PIERWSZA PIERWSZE ZAŁOŻENIE: WYŻSZY CEL

ROZDZIAŁ 3. Cel: poszukiwanie sensu istnienia firmy
ROZDZIAŁ 4. Odkrywanie i rozwijanie celu

CZĘŚĆ DRUGA DRUGIE ZAŁOŻENIE: INTEGRACJA INTERESARIUSZY

ROZDZIAŁ 5. Lojalni, ufni klienci
ROZDZIAŁ 6. Pełni pasji i inspiracji członkowie zespołu
ROZDZIAŁ 7. Cierpliwi, kierujący się wyższym celem inwestorzy
ROZDZIAŁ 8. Współpracujący, innowacyjni dostawcy
ROZDZIAŁ 9. Świetnie prosperujące, przyjazne społeczności
ROZDZIAŁ 10. Zdrowe, tętniące życiem środowisko naturalne
ROZDZIAŁ 11. Zewnętrzny kręg interesariuszy
ROZDZIAŁ 12. Współzależność interesariuszy

CZĘŚĆ TRZECIA TRZECIE ZAŁOŻENIE: ŚWIADOME PRZYWÓDZTWO

ROZDZIAŁ 13. Cechy świadomych liderów
ROZDZIAŁ 14. Jak się stać świadomym liderem

CZĘŚĆ CZWARTA CZWARTE ZAŁOŻENIE: ŚWIADOMA KULTURA I ŚWIADOME ZARZĄDZANIE

ROZDZIAŁ 15. Świadoma kultura
ROZDZIAŁ 16. Świadome zarządzanie
ROZDZIAŁ 17. Jak się stać świadomym przedsiębiorstwem
ROZDZIAŁ 18. Siła i piękno świadomego kapitalizmu

Dodatek A. Argument biznesowy przemawiający za świadomym kapitalizmem
Dodatek B. Świadomy kapitalizm i powiązane idee
Dodatek C. Nieporozumienia wokół idei świadomego kapitalizmu

Podziękowania
O autorach


396 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022