ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRAKTYKA ZARZĄDZANIA


DRUCKER P.F.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 49.90 Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Praktyka zarządzania

Najsłynniejsza książka o zarządzaniu


"Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker odkrył światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu.

Sama własność prywatna nie wystarczy dziś dla sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze - ta książka w sposób żywy i przystępny informuje, co trzeba umieć i co robić dla powodzenia biznesu.

Jest to książka fundamentalna dla wiedzy o zarządzaniu i nie darmo jej autora nazywa się "ojcem-założycielem" zarządzania (i wręcz - jego "papieżem"). To rzeczywiście "biblia" biznesu - żywy, codzienny poradnik we wszystkich sprawach prowadzenia biznesu i zarządzania przedsiębiorstwem.

Nie przystępujmy do jej czytania z kompleksem naszego zapóźnienia. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć - dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu."

Stefan Bratkowski - autor posłowia


Urodzony w Wiedniu w 1909 r., Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i w Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.

Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University (Wydział Biznesu na Uniwersytecie Nowojorskim). Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii.

Peter F. Drucker jest znany nie tylko ze swoich książek poświęconych zarządzaniu, lecz również z proroczych analiz politycznych, ekonomicznych i społecznych. Książki te obejmują ponad pięćdziesięcioletnią historię współczesną, poczynając od "The End of Economic Man" z 1939 roku, poprzez "Managing in a Time of Great Change" (pol. "Zarządzanie w czasach burzliwych"); "Management: Tasks, Responsibilities, Practices"; "Innovation and Entrepreneurship (pol. "Innowację i przedsiębiorczość"); "The Effective Executive" (pol. "Menedżera skutecznego"); "Managing for Resuilts"; "The Practice of Management" (pol. "Praktykę zarządzania"), aż po najnowsze "Challenges for the 21st Century" (pol. "Zarządzanie w XXI wieku").


SPIS TREŚCI

Przedmowa

Wprowadzenie: Natura zarządzania

1. Rola zarządzania

2. Zadania zarządu

3. Wyzwania, wobec których stoi zarządzanie

Część pierwsza: Zarządzanie biznesem

4. Historia firmy "Sears, Roebuck"

5. Co to jest biznes

6. Czym jest nasz biznes i czym być powinien

7. Cele biznesu

8. Dzisiejsze decyzje dla jutrzejszych rezultatów

9. Zasady produkcji

Część druga: Zarządzanie menedżerami

10. Historia Forda

11. Zarządzanie przez cele i samokontrolę

12. Menedżerowie muszą zarządzać

13. Duch organizacji

14. Naczelny a rada nadzorcza

15. Formowanie menedżerów

Część trzecia: Struktura zarządzania

16. Jaki rodzaj struktury?

17. Budowanie struktury

18. Biznes mały, duży i rozwijający się

Część czwarta: Zarządzanie pracownikiem i pracą

19. Opowieść o IBM

20. Zatrudnianie całego człowieka

21. Czy zarządzanie kadrami zbankrutowało?

22. Organizacja ludzka dla szczytowych osiągnięć

23. Motywowanie do szczytowych osiągnięć

24. Wymiar ekonomiczny

25.Średni dozór

26. Profesjonat (główny specjalista i inni tacy)

Część piąta: Co to znaczy być menedżerem

27. Menedżer i jego praca

28. Podejmowanie decyzji

29. Menedżer przyszłości

Wnioski: Sfery odpowiedzialności w zarządzaniu

Posłowie

Indeks osób i firm


590 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022