Trudności w uczeniu się i zaburzenia zachowania występujące u małych dzieci
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się
już najmłodsze dzieci.
Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z
dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy
i codziennych czynności.
To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy
rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i
przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie
szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
Wprowadzenie
Rozdział 1. O trudach kształtowania ważnych umiejętności u małych dzieci.
Czyli o tym, jak unikać niektórych błędów wychowawczych
E. Gruszczyk-Kolczyńska
Rozdział 2. Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci
M. Nerło
Rozdział 3. Ryzyko dysleksji rozwojowej u dzieci w wieku przedszkolnym
A. Mikler-Chwastek
Rozdział 4. Zaburzenia w rozwoju społecznym u dzieci w wieku przedszkolnym,
diagnoza i terapia pedagogiczna
A. Jegier
Rozdział 5. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci w wieku przedszkolnym,
diagnoza i terapia
A. Gąstoł
Rozdział 6. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci,
diagnoza i terapia
M. Plandowska
Rozdział 7. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych
dzieci – wskazania do diagnozy i terapii
M. Wiśniewska
Rozdział 8. Trudności dzieci wynikające z zaniedbań środowiska rodzinnego
M. Kierzkowska
Rozdział 9. Komunikacja oparta na empatii jako płaszczyzna do budowania dialogu
pomiędzy ludźmi
E. Gogacz
Rozdział 10. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w
wieku przedszkolnym, borykającym się z trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi i
wychowawczymi oraz ich rodzinom
K. Skarbek
O autorach
200 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka