ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W INSTYTUCJACH KULTURY


WINIARZ M.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2017, wydanie II

cena netto: 156.39 Twoja cena  148,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zamówienia publiczne w instytucjach kultury


Zmiany w zamówieniach publicznych uchwalone w 2016 r. są bardzo istotne dla systemu zamówień publicznych, w tym dla instytucji kultury. W praktyce podstawowym pytaniem pozostaje: jak poprawnie określić przedmiot zamówienia? Pojawiają się bowiem wątpliwości:

Czy dana dostawa lub usługa może zostać zakwalifikowana do zakresu działalności kulturalnej?

Jak poprawnie oszacować wartość przedmiotu zamówienia, aby nie spotkać się z zarzutem zaniżenia wartości zamówienia w celu niezastosowania przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych.

Odrębnym zagadnieniem są zasady udzielania zamówień, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych, czy to ze względu na przedmiot z zakresu kultury, czy wartość zamówienia. W tym zakresie należy podjąć decyzję odnośnie do wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych. Ważne jest, że wprowadzenie regulaminu wskazuje również na wypełnienie obowiązków w zakresie kontroli zarządczej.

W regulaminie kierownik jednostki wskazuje sposób wypełnienia wymogów określonych w ustawie organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, to jest zapewnienie przejrzystości, równego traktowania podmiotów zainteresowanych wykonaniem zamówienia oraz uwzględnienie okoliczności mogących mieć wpływ na jego udzielenie.

Celem najszerszej z nowelizacji ustawy – Prawo zamówień publicznych z 2016 r., która weszła w życie w dniu 28 lipca 2016 r. było przede wszystkim wdrożenie do polskiego prawa dyrektyw 2014/24/UE oraz 2014/25/UE. Nowela istotnie wpłynęła na zakres stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych, zasady udzielania zamówień oraz na sposób przygotowania i prowadzenia przez zamawiających postępowań o udzielenie zamówień publicznych.

W szczególności, nowelizacją:

uzupełniono i uporządkowano przesłanki wyłączenia obowiązku stosowania przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych,
wprowadzono nowe zasady udzielania zamówień publicznych, a także zmodyfikowano niektóre z zasad funkcjonujących do tej pory,
zmodyfikowano zasady obliczania wartości zamówienia,
zmodyfikowano reguły opisywania przedmiotu zamówienia,
zmieniono zasady prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
wprowadzono szczególną procedurę udzielania zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi obejmujące usługi, których wykaz stanowi załącznik XIV do dyrektywy 2014/24/UE.


Wprowadzenie
Wykaz skrótów

1. Zasady udzielania zamówień publicznych w instytucjach kultury
1.1. Granice obowiązku stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych
1.2. Zasady udzielania zamówień publicznych
1.3. Nieprzetargowe tryby udzielania zamówień publicznych właściwe w zakresie działalności kulturalnej
1.4. Specyfika umowy w sprawie zamówienia publicznego

2. Zarządzanie udzieleniem zamówień publicznych w instytucji kultury
2.1. Instytucja kultury jako zamawiający
2.2. Udzielenie zamówienia jako czynność w zakresie gospodarki finansowej jednostki
2.3. Procedura udzielania zamówień publicznych jako element kontroli zarządczej w jednostce

3. Przepisy regulujące udzielanie zamówień, do udzielania których nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych
3.1. Zamówienie, do udzielenia którego nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych, jako zamówienie publiczne
3.2. Zamówienia w zakresie kultury, których wartość nie przekracza progów unijnych, a przepisy ustawy
3.3. Specyfika udzielania zamówień o wartości przekraczającej 30 000 euro w instytucjach kultury
3.4. Charakter wewnętrznego regulaminu udzielania zamówień

4. Podstawowe warunki prawidłowości udzielania zamówień, do udzielania których nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych
4.1. Określenie przedmiotu zamówienia
4.2. Szacowanie wartości zamówienia
4.3. Rola planowania zamówień publicznych w jednostce
4.4. Dokumentowanie postępowań o udzielanie zamówienia, do udzielenia którego nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych

5. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych związana z udzielaniem zamówień publicznych bez stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych
5.1. Pojęcie i zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
5.2. Podmioty podlegające odpowiedzialności
5.3. Odpowiedzialność za udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych
5.4. Odpowiedzialność za nieprawidłowe ustalenie wartości zamówienia
5.5. Odpowiedzialność za zaniedbanie lub niewypełnienie obowiązków w zakresie kontroli zarządczej
5.6. Specyfika odpowiedzialności za zamówienia publiczne finansowane ze środków europejskich
5.7. Przedmiot odpowiedzialności

6. Wybrane orzecznictwo w zakresie instytucji kultury
6.1. Informatyzacja teatru
6.2. Organizacja imprezy plenerowej - ocena ofert
6.3. Zbudowanie platformy technologicznej do prezentacji zbiorów muzeum - przedmiot zamówienia
6.4. Wykonanie kopii eksponatu muzealnego na potrzeby ekspozycji - charakter usług
6.5. Zakup baletek - indywidualne potrzeby zamawiającego
6.6. Dostawa sprzętu fotograficznego i kamery cyfrowej - przedmiot zamówienia
6.7. Wykonanie projektów architektury wnętrz - problem praw autorskich

7. Wzory dokumentów
7.1. Regulamin udzielania zamówień publicznych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
7.2. Regulamin udzielenia zamówienia na dostawy i usługi z zakresu działalności kulturalnej
7.3. Umowa na zakup drukarek
7.4. Umowa na zakup usługi sprzątania
7.5. Umowa na zakup usług inspektora nadzoru budowlanego
7.6. Umowa na roboty budowlane - przebudowę widowni i sceny
7.7. Umowa na przygotowanie scenariusza spotkań autorskich
7.8. Umowa zlecenia na zakup usług - przyjęcie funkcji ambasadora wybranych książek
7.9. Umowa o przeniesienie praw autorskich
7.10. Umowa wydawnicza
7.11. Umowa licencyjna - zakup licencji
7.12. Umowa o świadczenie usług polegających na wyeksponowaniu materiałów promocyjnych księgarni w budynku instytucji kultury
7.13. Umowa na zakup usług - zorganizowanie koncertu plenerowego
7.14. Umowa najmu

Zakończenie


200 stron, Format: 16.5x23.5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022