ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INFORMACJA PRZEDKONTRAKTOWA W UMOWACH KONSUMENCKICH


BADURA E.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 130.80 Twoja cena  124,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Informacja przedkontraktowa w umowach konsumenckich


Od kilku lat europejskie prawo konsumenckie jest na etapie zmian zmierzających do zupełnej harmonizacji jego wybranych sfer. Aby realizacja praw konsumentów była efektywna w praktyce powinna być ona jednakowa na terenie całej UE. Efektywne funkcjonowanie rynku i zaufanie konsumenta do rynku to elementy nieodłączne, ponieważ bez zaufania konsumenta rynek nie będzie funkcjonował, a sposobem na pozyskanie tego zaufania jest stworzenie wspólnych dla całej UE minimalnych standardów ochrony prawnej. Dostęp konsumenta do informacji w odpowiednim czasie przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy ma zasadnicze znaczenie dla dokonywanych przez niego wyborów rynkowych. Unijna koncepcja ochrony konsumenta oparta jest na prawidłowo sformułowanej informacji.

Niezbędne jest ujednolicenie pewnych rozwiązań ogólnych dotyczących informacji przedkontraktowych z odstępstwem na rzecz prawa konsumenckiego. Rozwiązania specyficzne dla obrotu konsumenckiego nie powinny być przenoszone do regulacji odnoszących się do obrotów, powszechnego i profesjonalnego.


Przedmowa
Wykaz skrótów
Wykaz literatury
Wykaz orzecznictwa
Wykaz aktów normatywnych
Wprowadzenie

Rozdział I. Znaczenie etapu i oświadczeń przedkontraktowych oraz informacji w regulacji umów konsumenckich w prawie polskim
§1. Uwagi wstępne
§2. Informacja jako instrument ochrony praw konsumenta
§3. Etap przedkontraktowy i składane w nim oświadczenia
§4. Pojęcia oświadczenia woli oraz innych oświadczeń relewantnych prawnie
§5. Porozumienie przedkontraktowe oraz jego rodzaje
§6. Pojęcie informacji i jej charakter prawny
§7. Relacja między oświadczeniami przedkontraktowymi a informacją
§8. Pojęcie umowy konsumenckiej
§9. Znaczenie etapu przedkontraktowego w regulacji umów konsumenckich

Rozdział II. Informacje w reklamie oraz we wzorcach umów
§1. Uwagi wstępne
§2. Znaczenie reklam w obrocie konsumenckim
§3. Reklama wprowadzająca w błąd
§4. Reklama porównawcza
§5. Pozostałe rodzaje reklam
§6. Niedozwolone postanowienia umowne związane z informacją we wzorcach umów

Rozdział III. Przedkontraktowe obowiązki informacyjne w regulacjach umów konsumenckich objętych zakresem harmonizacji
§1. Uwagi wstępne
§2. Przepisy harmonizujące przedkontraktowe obowiązki informacyjne w umowach, innych niż umowy zawierane na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa
§3. Informacje przedkontraktowe w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość
§4. Informacje przedkontraktowe w umowie sprzedaży konsumenckiej
§5. Informacje przedkontraktowe w umowach dotyczących usług finansowych zawieranych na odległość
§6. Informacje przedkontraktowe w umowach o kredyt konsumencki
§7. Informacje przedkontraktowe w regulacji umowy o imprezę turystyczną
§8. Informacje przedkontraktowe w umowach typu timeshare
§9. Informacje przedkontraktowe w regulacji umów ubezpieczenia
§10. Znaczenie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów dla problematyki przedkontraktowych obowiązków informacyjnych - wzmianka

Rozdział IV. Znaczenie przedkontraktowych oświadczeń przedsiębiorcy dla treści umowy konsumenckiej
§1. Uwagi wstępne
§2. Wpływ informacji przedkontraktowych na treść umowy konsumenckiej oraz na inne instytucje prawne
§3. Ocena korzyści związanych z informacją przedkontraktową
§4. Tendencje w zakresie regulacji informacji przedkontraktowych

Rozdział V. Sankcje za naruszenie obowiązków informacyjnych na etapie przedkontraktowym w regulacji umów konsumenckich
§1. Uwagi wstępne
§2. Odpowiedzialność za naruszenie obowiązków informacyjnych na etapie przedkontraktowym
§3. Sankcje za niedochowanie obowiązków informacyjnych w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość
§4. Sankcje za niedochowanie obowiązków informacyjnych w umowach dotyczących usług finansowych zawieranych na odległość
§5. Sankcje za niedochowanie obowiązków informacyjnych w umowach o kredyt konsumencki
§6. Sankcje za niedochowanie obowiązków informacyjnych w umowach o imprezę turystyczną
§7. Sankcje za niedochowanie obowiązków informacyjnych w umowach sprzedaży konsumenckiej
§8. Sankcje za niedochowanie przedkontraktowych obowiązków informacyjnych w umowach typu timeshare
§9. Specyfika sankcji za naruszenie obowiązków informacyjnych w umowach ubezpieczenia
§10. Sankcje za naruszenie obowiązków informacyjnych w innych ustawach dotyczących ochrony konsumenta

Rozdział VI. Problem informacji przedkontraktowych w projekcie części ogólnej Kodeksu cywilnego a inne projekty dotyczące tych kwestii
§1. Uwagi wstępne
§2. Analiza obowiązujących rozwiązań w zakresie informacji przedkontraktowej
§3. Pozostawanie w błędzie a obowiązek informacyjny według projektu KC
I. Merger clause a ogólny obowiązek udzielania informacji według projektu KC
II. Brak regulacji umożliwiającej powołanie się na culpa in contrahendo w projekcie KC
§4. Obowiązek informacyjny jako wykonanie zobowiązania umownego
§5. Zasady Acąuis, prawo modelowe (UNDROIT, UNCITRAL, PECL, DCFR) oraz instrument opcjonalny (CESL) w zakresie informacji przedkontraktowej

Zakończenie
Indeks rzeczowy


404 strony, Format: 14.6x20.4, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022