|
CZŁOWIEK - MEDIA - ŚRODOWISKO NATURALNE - EKOLOGICZNY WYMIAR KOMUNIKACJI
BIERNACKA-LIGIĘZA I. FIL K. RED. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 56.70 Twoja cena 53,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Człowiek - media - środowisko naturalne - ekologiczny wymiar komunikacji
Odbiorcami tej książki powinni być z jednej strony studenci kierunku dziennikarstwo
i dziennikarze zainteresowani podejmowaniem tematyki ekologicznej, a z drugiej strony
osoby zaangażowane w funkcjonowanie ruchów, organizacji ekologicznych na poziomie
ogólnopolskim czy lokalnym, dla których media-niezależnie od ich postaci-są kanałem
komunikacji ze społeczeństwem. Praca ta może więc odegrać ważną rolę w zmienianiu
współczesnych mediów oraz zwiększaniu obecności tematyki ekologicznej w ich
funkcjonowaniu, w kształtowaniu profesjonalizmu środowisk dziennikarskich w tym
zakresie, a także pomóc w zrozumieniu mediów i możliwości współpracy z nimi przez
ciągle niewielką część proekologicznie nastawionego społeczeństwa obywatelskiego w
Polsce. W konsekwencji może przyczynić się do podniesienia poziomu edukacji i
świadomości ekologicznej społeczeństwa w Polsce.
Fragment recenzji prof. Marka Pietrasia
Wstęp
CZĘŚĆ I EKOLOGIA JAKO PRZEDMIOT REFLEKSJI I BADAŃ
Radosław Sajna
Media i środowisko - stan i perspektywy badań w kontekście pluralizmu
globalnego
Radosław Gawlik
"Polska odnawialna" - scenariusz zmian w kontekście problematyki
ocieplenia klimatu
Katarzyna Guzek
Komunikacja ekologiczna na rzecz zmian systemowych
Karolina Kuszlewicz
Prawna ochrona zwierząt przed niehumanitarnym traktowaniem
CZĘŚĆ II OBRAZ EKOLOGII W MEDIACH
Aneta Duda
Medialne reprezentacje ekologii - analiza dyskursu tygodników opinii
Hanna Krzyżyńska, Piotr Chmielewski
Wizerunek organizacji ekologicznych na łamach "Gazety Wyborczej" i
"Gazety Współczesnej" w kontekście sporu o Dolinę Rospudy
Janusz Okrzesik
Ekoterroryzm w przekazie polskiej prasy
Michał Okseniuk
Czy Szwedzi są w lesie? Obraz gospodarki leśnej Szwecji nakreślony w reportażu
Macieja Zremby-Bielawskiego
Bartosz Pietrzyk
Connection is what matters. Tworzenie medialnego obrazu kataklizmu na przykładzie
trzęsienia ziemi w Nepalu relacjonowanego przez TVP Info i Safety Chec portalu Facebook
Katarzyna Brzoza
(Eko)Kobieta w sieci internetowej. Tematyka ekologiczna na wybranych portalach
internetowych
CZĘŚĆ III STRATEGIE I NARZĘDZIA - BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ
Karolina Franczak
Kształtowanie świadomości ekologicznej w Polsce i w wybranych państwach
europejskich
Jacek Bożek
Strategia ekologicznej kampanii społecznej na przykładzie kampanii "Nasz
park"
Barbara Koc-Kozlowiec
Edukacja ekologiczna - analiza technik perswazyjnych w hasłach ekologicznych
tworzonych przez uczniów szkoły podstawowej
Ewelina Pasternak
Rola specjalistów od public relations w tworzeniu materiałów dziennikarskich -
studium przypadku
Monika Wasilonek
Ekologia i ochrona środowiska a prowokacja w reklamie społecznej. Czy cel
uświęca środki?
Noty o autorach
295 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|