ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.70 53,87   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CZŁOWIEK - MEDIA - ŚRODOWISKO NATURALNE - EKOLOGICZNY WYMIAR KOMUNIKACJI


BIERNACKA-LIGIĘZA I. FIL K. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 56.70 Twoja cena  53,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Człowiek - media - środowisko naturalne - ekologiczny wymiar komunikacji


Odbiorcami tej książki powinni być z jednej strony studenci kierunku dziennikarstwo i dziennikarze zainteresowani podejmowaniem tematyki ekologicznej, a z drugiej strony osoby zaangażowane w funkcjonowanie ruchów, organizacji ekologicznych na poziomie ogólnopolskim czy lokalnym, dla których media-niezależnie od ich postaci-są kanałem komunikacji ze społeczeństwem. Praca ta może więc odegrać ważną rolę w zmienianiu współczesnych mediów oraz zwiększaniu obecności tematyki ekologicznej w ich funkcjonowaniu, w kształtowaniu profesjonalizmu środowisk dziennikarskich w tym zakresie, a także pomóc w zrozumieniu mediów i możliwości współpracy z nimi przez ciągle niewielką część proekologicznie nastawionego społeczeństwa obywatelskiego w Polsce. W konsekwencji może przyczynić się do podniesienia poziomu edukacji i świadomości ekologicznej społeczeństwa w Polsce.

Fragment recenzji prof. Marka Pietrasia


Wstęp

CZĘŚĆ I  EKOLOGIA JAKO PRZEDMIOT REFLEKSJI I BADAŃ

Radosław Sajna
Media i środowisko - stan i perspektywy badań w kontekście pluralizmu globalnego

Radosław Gawlik
"Polska odnawialna" - scenariusz zmian w kontekście problematyki ocieplenia klimatu

Katarzyna Guzek
Komunikacja ekologiczna na rzecz zmian systemowych

Karolina Kuszlewicz
Prawna ochrona zwierząt przed niehumanitarnym traktowaniem

CZĘŚĆ II  OBRAZ EKOLOGII W MEDIACH

Aneta Duda
Medialne reprezentacje ekologii - analiza dyskursu tygodników opinii

Hanna Krzyżyńska, Piotr Chmielewski
Wizerunek organizacji ekologicznych na łamach "Gazety Wyborczej" i "Gazety Współczesnej" w kontekście sporu o Dolinę Rospudy

Janusz Okrzesik
Ekoterroryzm w przekazie polskiej prasy

Michał Okseniuk
Czy Szwedzi są w lesie? Obraz gospodarki leśnej Szwecji nakreślony w reportażu Macieja Zremby-Bielawskiego

Bartosz Pietrzyk
Connection is what matters. Tworzenie medialnego obrazu kataklizmu na przykładzie trzęsienia ziemi w Nepalu relacjonowanego przez TVP Info i Safety Chec portalu Facebook

Katarzyna Brzoza
(Eko)Kobieta w sieci internetowej. Tematyka ekologiczna na wybranych portalach internetowych

CZĘŚĆ III STRATEGIE I NARZĘDZIA - BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ

Karolina Franczak
Kształtowanie świadomości ekologicznej w Polsce i w wybranych państwach europejskich

Jacek Bożek
Strategia ekologicznej kampanii społecznej na przykładzie kampanii "Nasz park"

Barbara Koc-Kozlowiec
Edukacja ekologiczna - analiza technik perswazyjnych w hasłach ekologicznych tworzonych przez uczniów szkoły podstawowej

Ewelina Pasternak
Rola specjalistów od public relations w tworzeniu materiałów dziennikarskich - studium przypadku

Monika Wasilonek
Ekologia i ochrona środowiska a prowokacja w reklamie społecznej. Czy cel uświęca środki?

Noty o autorach


295 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022