ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOBIETY W SFERZE PUBLICZNEJ PERSPEKTYWY INTERDYSCYPLINARNE PROBLEMU


PATAJ M. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 55.69 Twoja cena  52,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kobiety w sferze publicznej

Perspektywy interdyscyplinarne problemu


Studia nad miejscem i rolą kobiet w sferze publicznej mają charakter interdyscyplinarny, czego odzwierciedleniem jest m.in. struktura niniejszej publikacji. Analizy dotyczące sposobu prezentowania kobiet w mediach, stereotypów związanych z płcią, ról społecznych, aktywności zawodowej czy politycznej kobiet są dowodem na obszerność i wielowymiarowość poruszanej tematyki. Wartością publikacji jest różnorodność podejść i perspektyw badawczych. Autorzy przybliżają ustalenia teoretyczne, uwarunkowania historyczne, społeczne, kulturowe wybranych problemów, prezentują także wyniki badań empirycznych oraz analizy, dane statystyczne, teksty medialne, stanowiące praktyczny aspekt zagadnień.

Fragment Wstępu


Wstęp

Część I KWESTIE SPOŁECZNO-KULTUROWE

Aneta Dawidowicz, Rola kobiety w życiu społecznym w świetle publicystyki politycznej Narodowej Demokracji
Stanisława Budzisz-Cysewska, Uwikłane w tradycji. Współczesne kobiety Kaukazu
Michał Harkot, Migracje kobiet we współczesnym świecie - zarys problematyki
Adriana Rybak, Kobiety w społeczeństwie i polityce Ukrainy
Lila Pietrusiewicz, Aktywność społeczna kobiet w środowisku lokalnym jako forma odpowiedzialności i osobistego spełnienia. Studium przypadków
Olga Dąbska, Zdrowotne problemy Polek w czasach współczesnych

Część II KOBIETY W MEDIACH

Jagoda Konarska, Paulina Kustra, Małgorzata A. Dziedzic, Magda Sowa, Ewelina Firlej, Obraz i miejsce kobiet w mediach
Ewa Bulisz, Gatunkowe profilowanie świata współczesnych Polek na przykładzie raportów z "Twojego Stylu"
Zuzanna Mazur, Natalia Organista, Niedoreprezentowanie kobiet w sporcie. Analiza sportowych przekazów medialnych
Ewelina Justyna Krzykala, Kobieta wyzwolona. Dylemat (nie)obecnosci plci zenskiej w przestrzeni publicznej na przykladzie kreacji "femme fatale" w filmie czarnym lat czterdziestych XX wieku: "Gilda", "Listonosz zawsze dzwoni dwa razy", "Dziwna milosc Marthy Ivers", "Podwójne ubezpieczenie"
Joanna Sosnowska, Model kobiecej przyjazni w serialach telewizyjnych
Krzysztof Piskorz, Stereotypy kobiet w memach internetowych
Karolina Burno-Kaliszuk, "Matka Wariatka" i inne przypadki polskiej blogosfery parentingowej
Magdalena Pataj, Komunikowanie o zdrowiu w Polsce na przykładzie akcji "Nie-bo-rak"

Część III KOBIETY W POLITYCE I NA RYNKU PRACY

Kinga Sulejman, Partycypacja polityczna kobiet w wyborach parlamentarnych w Polsce w latach 2005, 2007, 2011 - analiza porównawcza
Beata Szejgiec, Obecność kobiet w polityce - analiza SWOT w badaniach językoznawczych
Anna Szwed-Walczak, Wizerunek polityczny Magdaleny Ogórek w programie informacyjnym "Wiadomości" TVP1
Katarzyna Lutka, Polityczny wizerunek Magdaleny Ogórek w mediach przed wyborami prezydenckimi w 2015 roku
Mateusz Kasiak, "Odsłaniamy Grodzką". Wizerunek Anny Grodzkiej w artykule tygodnika "wSieci" - analiza językowa
Agnieszka Zofia Grzegorczyk, Przywództwo polityczne Ewy Kopacz. Pierwsze 100 dni rządów
Katarzyna Michajłow, Dyskryminacja kobiet na rynku pracy

Nota o autorach


371 stron, Format: 15.8x22.2, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022