ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.59 43,31   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACYJNOŚĆ MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W WARUNKACH KRYZYSU GOSPODARCZEGO


ZASTEMPOWSKI M.

wydawnictwo: WYD UMK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 45.59 Twoja cena  43,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego


Wśród głównych przesłanek, które skłoniły autora do podjęcia badań dotyczących innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w czasie kryzysu gospodarczego, były wyniki płynące z badań empirycznych przeprowadzonych wśród tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki w latach 2009–2011, w ramach projektu naukowego, finansowanego przez MNiSzW „Niematerialne wartości źrodłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzow polskiej gospodarki”(Zastempowski, Popławski & Grego-Planer, 2011). Wskazały one jednoznacznie, iż do kluczowych składników budujących konkurencyjność tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki (w grupie których 30% należało do małych i średnich przedsiębiorstw) zaliczyć należy głównie zasoby o charakterze niematerialnym. To wiedza, doświadczenie, zdolności i umiejętności pracowników (zarówno menedżerów, jak i pracowników niższych szczebli) zdecydowanie najsilniej determinowały konkurencyjność. Analiza i ocena uzyskanych w postępowaniu badawczym wyników spowodowała postawienie szeregu nowych pytań. Czy podobne prawidłowości pojawiają się w obszarze innowacyjności? Jak w tym zakresie zachowują się małe i średnie przedsiębiorstwa? Czy również w innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw zasoby niematerialne będą odgrywały kluczową rolę? Czy można badać innowacyjność przedsiębiorstw, odwołując się do osiągnięć zasobowej teorii organizacji? Czy można mówić o dynamicznym potencjale innowacyjnym? Jak skutecznie budować modele działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw i kreować ich przestrzeń innowacji? To jedynie pewien wycinek pytań, które przyczyniły się do podjęcia, opisanych w niniejszej pracy, badań.

Fragment wstępu


WSTĘP 5

ROZDZIAŁ 1
MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWO 13
1.1. Pojęcie małego i średniego przedsiębiorstwa 13
1.2. Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 26

ROZDZIAŁ 2
INNOWACYJNOŚĆ – RAMY TEORETYCZNE 42
2.1. Innowacja – pojęcie i typologia 42
2.2. Wybrane teorie innowacji 54
2.3. Działalność innowacyjna 59
2.4. Modele procesu innowacyjnego 65

ROZDZIAŁ 3
UWARUNKOWANIA INNOWACYJNOŚCI 74
3.1. Uwarunkowania zewnętrzne 74
3.1.1. Wybrane modele otoczenia innowacyjnego 83
3.1.2. Wpływ kryzysu finansowego 86
3.2. Uwarunkowania wewnętrzne 90

ROZDZIAŁ 4
AKTYWNOŚĆ INNOWACYJNA POLSKICH MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW 98
4.1. Organizacja i metodyka badań empirycznych 98
4.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw 100
4.3. Diagnoza aktywności innowacyjnej 105
4.3.1. Aktywność innowacyjna w oparciu o metodykę OSLO 105
4.2.2. Aktywność innowacyjna w oparciu o koncepcję przestrzeni innowacyjnej 118

ROZDZIAŁ 5
UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOSCI INNOWACYJNEJ POLSKICH MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW 121
5.1. Ocena charakteru i siły wpływu uwarunkowań zewnętrznych 121
5.2. Ocena charakteru i siły wpływu uwarunkowań wewnętrznych 131
5.2.1. Ważność uwarunkowań wewnętrznych 131
5.2.2. Zmienność uwarunkowań wewnętrznych 141

ROZDZIAŁ 6
DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA POLSKICH MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW 148
6.1. Rodzaje działalności innowacyjnej 148
6.2. Modele działalności innowacyjnej 153
6.3. Źródła finansowania działalności innowacyjnej 155
6.4. Źródła informacji dla działalności innowacyjnej 157
6.5. Współpraca w działalności innowacyjnej 160
6.6. Działania w warunkach kryzysu gospodarczego 164

ROZDZIAŁ 7
OGÓLNY MODEL DZIAŁALNOŚCI INNOWACYJNEJ POLSKICH MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W WARUNKACH KRYZYSU GOSPODARCZEGO 167
7.1. Identyfikacja kluczowych uwarunkowań 167
7.2. Model deskryptywny i postulatywny 182

ZAKOŃCZENIE 191
BIBLIOGRAFIA 195
SPIS RYSUNKÓW, TABEL, WYKRESÓW 202


206 stron, Format: 15.8x22.3, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022