|
PRZEWODNIK PO METODZIE QFD PROJEKTOWANIE I DOSKONALENIE PRODUKTÓW I USŁUG PRZY UŻYCIU QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT
ĆWIKLICKI M. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 39.89 Twoja cena 37,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przewodnik po metodzie QFD
Projektowanie i doskonalenie produktów i usług przy użyciu Quality Function
Deployment
Kompendium na temat QFD (Quality Function Deployment).
QFD definiuje się jako metodę planowania i rozwoju produktu lub usługi,
umożliwiającą dokonanie precyzyjnej specyfikacji potrzeb i wymagań klientów, a następnie
ich przełożenia na parametry pro-duktu lub usługi. Podejście to, znane także pod
nazwą rozwinięcie funkcji jakości, jest jednym z najważniejszych w zarządzaniu
jakością, a także w procesach innowacyjnych ukierunkowanych na klienta.
Metoda QFD wpisuje się w aktualne trendy dostosowania produktów do oczekiwań
użytkowników.
Marek Ćwiklicki - profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w
Krakowie, Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Autor
i współautor ponad 200 publikacji obejmujących tematykę: koncepcji i metod
zarządzania, metodologii zarządzania i teorii organizacji, zarządzania jakością.
Członek Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, European Academy of Management,
European Group for Organizational Studies. Oprócz prac naukowo-badawczych podejmowanych w
obszarze metodologii zarządzania bierze udział w projektach szkoleniowo-doradczych w
roli eksperta do spraw zarządzania organizacją doskonalących funkcjonowanie instytucji
sektora prywatnego i państwowego.
Wykaz skrótów
Wprowadzenie
Rozdział 1
Czym jest QFD?
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Tłumaczenie nazwy metody
1.3. Istota QFD
1.4. Wykres jakości - podstawa rozwoju QFD
1.5. Uwagi końcowe
Rozdział 2
Rozwój i upowszechnienie QFD w świecie
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Ewolucja metody
2.3. Przesłanki powstania QFD
2.4. Rozpowszechnienie QFD w świecie
2.4.1. Japonia
2.4.2. Stany Zjednoczone
2.4.3. Doświadczenia japońskie vs. amerykańskie
2.4.4. Wielka Brytania
2.4.5. Szwecja
2.4.6. Brazylia
2.5. Uwagi końcowe
Rozdział 3
Model Kano - lepsze zrozumienie klienta
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Istota modelu Kano
3.3. Tok postępowania w ustaleniu rodzaju oczekiwania klienta
3.4. Uwagi końcowe
Rozdział 4
Współczesne metody rejestrowania głosu klienta
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Głos klienta - definicja
4.3. Przegląd metod rejestrowania głosu klienta
4.4. Charakterystyka metod badania klienta we współczesnej wersji metody QFD
4.4.1. Wizyta w gemba klienta
4.4.2. Badanie źródeł internetowych
4.4.3. Mapowanie procesu klienta
4.5. Uwagi końcowe
Rozdział 5
House of Quality - podstawowa macierz QFD
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Przykład zastosowania House of Quality do produktu w branży samochodowej
5.3. Powstanie i istota HoQ
5.4. Wykres jakości jako korpus domu jakości
5.4.1. Ważność oczekiwań użytkowników
5.4.2. Hierarchizacja oczekiwań klienta w metodzie QFD
5.4.3. Model Kano a metoda QFD
5.4.4. Ocena spełnienia oczekiwań klienta
5.4.5. Sposób przygotowania analizy porównawczej
5.5. Ocena zależności cech - dach domu jakości
5.5.1. Sposób przeprowadzenia analizy
5.6. Analiza danych domu jakości
5.7. Dolna część domu jakości
5.7.1. Wartości docelowe
5.7.2. Względna ważność cech
5.8. Części domu jakości a tok postępowania w jego tworzeniu
5.9. Uwagi końcowe
Rozdział 6
Odmiany QFD
6.1. Uwagi wstępne
6.2. Wzbogacenie toku postępowania
6.3. Czterofazowy model QFD - tradycyjna wersja metody
6.4. Modele wielomacierzowe
6.4.1. Japoński system rozwinięcia jakości
6.4.2. 30-macierzowe QFD
6.4.3. Niemiecki model QFD
6.5. Modyfikacja metody na potrzeby doskonalenia usług
6.5.1. Założenia metodyczne
6.5.2. Przykład
6.6. Uwagi końcowe
Rozdział 7
Zastosowanie QFD do planowania strategicznego
7.1. Uwagi wstępne
7.2. Przesłanki integracji metod QFD ze strategicznym zarządzaniem jakością
7.3. Strategia jako produkt
7.4. Istota zintegrowanego podejścia QFD/hoshin
7.5. Uwagi końcowe
Rozdział 8
Współczesna wersja metody QFD
8.1. Uwagi wstępne
8.2. Powody opracowania współczesnej wersji QFD
8.3. Istota współczesnego QFD
8.4. Tok postępowania
8.5. Uwagi końcowe
Rozdział 9
ISO 16355-1:2015 - Norma dla metody QFD
9.1. Uwagi wstępne
9.2. Przesłanki powstania normy
9.3. Struktura normy ISO 16355 część 1
9.4. Uwagi końcowe
Zakończenie
Bibliografia
220 stron, Format: 16.5x23.3, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|