ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEWODNICY MISTYFIKATORZY HERETYCY STUDIA Z ANTROPOLOGII KOMUNIKACJI I MEDIÓW


WOŹNY A.

wydawnictwo: WYD UN WROCŁAW , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 39.39 Twoja cena  37,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przewodnicy — mistyfikatorzy — heretycy

Studia z antropologii komunikacji i mediów


Najnowsza książka Aleksandra Woźnego o ujawnianych na wielu poziomach i w różnych kontekstach komunikacyjnych przewodnikach, mistyfikatorach i heretykach wpisuje się w nurt studiów z zakresu antropologii komunikacji i mediów.

Autor przyjmuje rolę antropologa przeszukującego historię mediów w Polsce po 1989 roku, prezentuje własne interdyscyplinarne podejście do serwisów informacyjnych, do scenariuszy kultury kształtujących uzdrowiskowo-turystyczne style życia, w końcu do interpretacji kulturowych i medialnych biografii — Michała Bachtina i własnego prapradziadka — Ferdynanda Nehringa, którą umieszcza między pamięcią zbiorową i indywidualną, w relacji z bliskimi.

W tej publikacji przywołuje też ustalenia zawarte w książce o mediach, kryzysach i ewentach Odtąd już nic nigdy nie będzie tak samo. Formułowane w niej tezy poddaje swoistej próbie czasu, a zarazem rozwija zarysowane tam wątki.


Wprowadzenie

Rozdział I. Przewodnicy, oszuści, mistyfikatorzy. Antropologia serwisowych porządków rzeczy
Rozdział II. Nie-miejsca i bez-czas codziennej niecodzienności telewizyjnych serwisów informacyjnych, ale też o potrzebie przewodnika i o narracjach zapewniających utrzymanie zdobytych terytoriów
Rozdział III. Serwisowe trejlery — niedostrzeżona (przez badaczy) struktura „Wiadomości”. Z dziejów (najnowszych) programów informacyjnych w telewizji publicznej
Rozdział IV. Kultura, technologia i autopromocja w mediach — ujęcie alternatywne. Na przykładzie serwisów telewizyjnych
Rozdział V. Dokąd zmierzasz, serwisie telewizji publicznej? O tendencjach rozwojowych i zagrożeniach „Wiadomości”
Rozdział VI. Z antropologii prasy lokalnej — w świecie pierwszych w III RP wyborów samorządowych
Rozdział VII. Sprostowanie — prasowe strategie oswajania obcości
Rozdział VIII. Co robi władza w „Gazecie Wyborczej”, czyli z problematyki lokalnej widoczności medialnej
Rozdział IX. Uzdrowiskowe strategie i taktyki, czyli w świecie żelaznych reguł i subtelnego oporu
Rozdział X. Uzdrowiskowy produkt turystyczny jako przemysł kultury
Rozdział XI. Zdarzało się rękę przytrzymywać. Kanonizacja życia i twórczości Michała Bachtina
Rozdział XII. Nehring — horyzonty pamięci

Nota biograficzna
Bibliografia
Summary
Indeks nazwisk


296 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022