|
TEORIA I PRAKTYKA MEDIOZNAWSTWA
BORKOWSKI I. RED. wydawnictwo: WYD UN WROCŁAW , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 32.60 Twoja cena 30,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Teoria i praktyka medioznawstwa
Medioznawstwo w jego teoretycznym i praktycznym ujęciu badawczym zasługuje na
szczególną uwagę. Zebrane w nowym tomie prac wrocławskiego środowiska badaczy mediów
i komunikacji teksty odnoszą się zarówno do zagadnień teoretycznych, jak i praktyki
badań i refleksji nad mediami.
Autorzy zajmują się w prezentowanych tekstach problematyką mediów krajowych,
systemami medialnymi krajów europejskich, dzielą się wynikami autorskich badań
zagadnień komunikacji profesjonalnej (dziennikarskiej, reklamowej, wizerunkowej, public
relations i marketingu politycznego).
W tomie zamieszono zarówno teksty uznanych badaczy, jak i utalentowanych
debiutantów.
Można także śledzić przemiany i wzbogacającą się refleksję dotyczącą bogatej
i różnorodnej tematyki, która interesuje wrocławskie (i nie tylko) środowisko badaczy
komunikacji, mediów, wizerunku i dziennikarstwa.
Wstęp
Igor Borkowski, Wprowadzenie
Teorie
Michael Fleischer, Media — i co to jakoby jest
Mariusz Wszołek, Poetyka reklamy wiodącej
Martyna Gliniecka, Teorie reklamy
Praktyka systemu medialnego
Waldemar Mazur, Sport inaczej — o wejściu na polski rynek medialny telewizji Canal+
Iuliia Shcherbyna, Rola i miejsce programów rozrywkowych w telewizji ukraińskiej
Joanna Kołodziej, Internet w Chorwacji wykorzystywany prywatnie i publicznie
Praktyka dyskursów medialnych
Wojciech Jabłoński, Kampania prezydencka 2015 roku w Polsce — wybrane aspekty
politycznej tanatologii
Igor Borkowski, Kategoria publiczne — prywatne w komunikacji zewnetrznej
klasztorów klauzurowych w Polsce. Badania własne
Anna Woźniak, Prywatna żałoba na publicznych cmentarzach. Cmentarze dla zwierząt w
kulturze w perspektywie antrozoologicznej na przykładzie wybranych obrazów filmowych
Tomasz Łukasz Nowak, „UFO mnie oszukało” — dyskurs publiczny w tabloidach na
przykładzie „Faktu”
Studia nad wizerunkiem
Agnieszka Smółka-Dolecka, Wizerunek wrocławskich przedszkoli publicznych i prywatnych w
internecie
Eliza Kowal, Ciało prywatne, ciało publiczne — kształtowanie się dyskursu
antynarkotykowego w Holandii
Annette Siemes, Co nam się stanie bez trzeciej ręki? Telefon mobilny i kategoria
łączności — eksperyment
Alla Iacovuc, Język a tożsamość narodowa
Aleksandra Matyja, Przyczyny kryzysu w Hiszpanii w polskim dyskursie prasowym
Anna Strzałka, Dlaczego powinniśmy czytać Pudelek.pl? Co analiza portalu plotkarskiego
mówi
nam o społeczeństwie
Mateusz Myślicki, Przepraszam, czy to sport? O profesjonalizacji e-sportów i jej
skutkach
Komunikaty
Barbara Kilijańska, Edukacja filmowa i medialna w Polsce i na świecie — rozwiązania
systemowe i studia przypadków — sektor publiczny i prywatny
Introduction
Igor Borkowski, Introduction
Theories
Michael Fleischer, The media — and what they apparently are
Mariusz Wszołek, The poetics of lead advertising
Martyna Gliniecka, Theories of advertising
Practice of the media system
Waldemar Mazur, Sport differently — about the entry of Canal+ television into the Polish
media market
Iuliia Shcherbyna, The role and place of entertainment shows in Ukrainian television
Joanna Kołodziej, Private and public use of the internet in Croatia
Practice of media discourses
Wojciech Jabłoński, The 2015 presidential campaign in Poland — selected aspects of
political thanatology
Igor Borkowski, The category of public and private in external communication of cloistered
monasteries in Poland. Th e author’s own research
Anna Woźniak, Private mourning in public cemeteries. Pet cemeteries in culture from the
anthrozoological perspective. A film analysis
Tomasz Łukasz Nowak, “I’ve been cheated by the UFO” — public discourse in tabloid
papers as exemplified by Fakt
Image studies
Agnieszka Smółka-Dolecka, The image of Wroclaw’s public and private kindergartens on
the internet
Eliza Kowal, Private body, public body — the shaping of the Dutch anti-drugs discourse
Annette Siemes, What happens to us without a third hand? Mobile phones and the category of
being connected — an experiment
Alla Iacovuc, Language and national identity
Aleksandra Matyja, The causes of the Spanish economic crisis in the Polish press discourse
Anna Strzałka, Why should we read pudelek.pl? Or what an analysis of a gossip website
tells us about society
Mateusz Myślicki, Is this really sport? How e-sports become professional and what becomes
of it
Communications
Barbara Kilijańska, Film and media education in Poland and in the world — systemic
solutions and case studies — public and private sector
236 stron, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|