ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 32.60 30,97   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TEORIA I PRAKTYKA MEDIOZNAWSTWA


BORKOWSKI I. RED.

wydawnictwo: WYD UN WROCŁAW , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 32.60 Twoja cena  30,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Teoria i praktyka medioznawstwa


Medioznawstwo w jego teoretycznym i praktycznym ujęciu badawczym zasługuje na szczególną uwagę. Zebrane w nowym tomie prac wrocławskiego środowiska badaczy mediów i komunikacji teksty odnoszą się zarówno do zagadnień teoretycznych, jak i praktyki badań i refleksji nad mediami.

Autorzy zajmują się w prezentowanych tekstach problematyką mediów krajowych, systemami medialnymi krajów europejskich, dzielą się wynikami autorskich badań zagadnień komunikacji profesjonalnej (dziennikarskiej, reklamowej, wizerunkowej, public relations i marketingu politycznego).

W tomie zamieszono zarówno teksty uznanych badaczy, jak i utalentowanych debiutantów.

Można także śledzić przemiany i wzbogacającą się refleksję dotyczącą bogatej i różnorodnej tematyki, która interesuje wrocławskie (i nie tylko) środowisko badaczy komunikacji, mediów, wizerunku i dziennikarstwa.


Wstęp
Igor Borkowski, Wprowadzenie
Teorie
Michael Fleischer, Media — i co to jakoby jest
Mariusz Wszołek, Poetyka reklamy wiodącej
Martyna Gliniecka, Teorie reklamy
Praktyka systemu medialnego
Waldemar Mazur, Sport inaczej — o wejściu na polski rynek medialny telewizji Canal+
Iuliia Shcherbyna, Rola i miejsce programów rozrywkowych w telewizji ukraińskiej
Joanna Kołodziej, Internet w Chorwacji wykorzystywany prywatnie i publicznie
Praktyka dyskursów medialnych
Wojciech Jabłoński, Kampania prezydencka 2015 roku w Polsce — wybrane aspekty politycznej tanatologii
Igor Borkowski, Kategoria publiczne — prywatne w komunikacji zewnetrznej klasztorów klauzurowych w Polsce. Badania własne
Anna Woźniak, Prywatna żałoba na publicznych cmentarzach. Cmentarze dla zwierząt w kulturze w perspektywie antrozoologicznej na przykładzie wybranych obrazów filmowych
Tomasz Łukasz Nowak, „UFO mnie oszukało” — dyskurs publiczny w tabloidach na przykładzie „Faktu”
Studia nad wizerunkiem
Agnieszka Smółka-Dolecka, Wizerunek wrocławskich przedszkoli publicznych i prywatnych w internecie
Eliza Kowal, Ciało prywatne, ciało publiczne — kształtowanie się dyskursu antynarkotykowego w Holandii
Annette Siemes, Co nam się stanie bez trzeciej ręki? Telefon mobilny i kategoria łączności — eksperyment
Alla Iacovuc, Język a tożsamość narodowa
Aleksandra Matyja, Przyczyny kryzysu w Hiszpanii w polskim dyskursie prasowym
Anna Strzałka, Dlaczego powinniśmy czytać Pudelek.pl? Co analiza portalu plotkarskiego mówi
nam o społeczeństwie
Mateusz Myślicki, Przepraszam, czy to sport? O profesjonalizacji e-sportów i jej skutkach
Komunikaty
Barbara Kilijańska, Edukacja filmowa i medialna w Polsce i na świecie — rozwiązania systemowe i studia przypadków — sektor publiczny i prywatny

 

Introduction
Igor Borkowski, Introduction
Theories
Michael Fleischer, The media — and what they apparently are
Mariusz Wszołek, The poetics of lead advertising
Martyna Gliniecka, Theories of advertising
Practice of the media system
Waldemar Mazur, Sport differently — about the entry of Canal+ television into the Polish media market
Iuliia Shcherbyna, The role and place of entertainment shows in Ukrainian television
Joanna Kołodziej, Private and public use of the internet in Croatia
Practice of media discourses
Wojciech Jabłoński, The 2015 presidential campaign in Poland — selected aspects of political thanatology
Igor Borkowski, The category of public and private in external communication of cloistered monasteries in Poland. Th e author’s own research
Anna Woźniak, Private mourning in public cemeteries. Pet cemeteries in culture from the anthrozoological perspective. A film analysis
Tomasz Łukasz Nowak, “I’ve been cheated by the UFO” — public discourse in tabloid papers as exemplified by Fakt
Image studies
Agnieszka Smółka-Dolecka, The image of Wroclaw’s public and private kindergartens on the internet
Eliza Kowal, Private body, public body — the shaping of the Dutch anti-drugs discourse
Annette Siemes, What happens to us without a third hand? Mobile phones and the category of being connected — an experiment
Alla Iacovuc, Language and national identity
Aleksandra Matyja, The causes of the Spanish economic crisis in the Polish press discourse
Anna Strzałka, Why should we read pudelek.pl? Or what an analysis of a gossip website tells us about society
Mateusz Myślicki, Is this really sport? How e-sports become professional and what becomes of it
Communications
Barbara Kilijańska, Film and media education in Poland and in the world — systemic solutions and case studies — public and private sector


236 stron, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022