ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.90 56,91   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

¦WIAT£O W FOTOGRAFII. MAGIA I NAUKA


BIVER S. FUQUA P. HUNTER F.

wydawnictwo: GALAKTYKA , rok wydania 2017, wydanie III

cena netto: 59.90 Twoja cena  56,91 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

¦wiat³o w fotografii

Magia i nauka

Wydanie rozszerzone i zaktualizowane


O¶wietlenie fotograficzne nigdy nie zast±pi w³asnego stylu, bez wzglêdu na to, jak bardzo zaawansowane technicznie bêd± aparaty i pozosta³y sprzêt. Nawet maj±c do dyspozycji najnowocze¶niejsze narzêdzia, fotografowie wci±¿ musz± siê dobrze zastanowiæ nad tym, w jaki sposób o¶wietliæ temat, by uzyskaæ po¿±dany efekt. Dziêki tej podstawowej umiejêtno¶ci mo¿na radykalnie i szybko poprawiæ wygl±d wykonywanych fotografii.

Ksi±¿ka ¦wiat³o w fotografii to obszerny zbiór wiedzy teoretycznej na temat natury i zasad zachowania siê ¶wiat³a, wraz z przyk³adami praktycznego jej wykorzystania. Publikacja jest bogato ilustrowana fotografiami i schematami oraz zawiera proste instrukcje postêpowania adresowane do fotografów na ró¿nych poziomach umiejêtno¶ci. Dostarcza nieocenionych wskazówek na temat tego, jak o¶wietlaæ sprawiaj±ce najwiêcej problemów w tym obszarze tematy, jak rozmaite powierzchnie, metal, szk³o, p³yny, sceny nietypowe (czarne przedmioty na czarnym tle i bia³e na bia³ym) oraz portrety.

Nowe wydanie zawiera:

• nowy rozdzia³ zatytu³owany Budowa w³asnego studia,
• rozszerzony rozdzia³ 8. – Wykonywanie portretów,
• dodatek prezentuj±cy sprawdzony sprzêt i akcesoria o¶wietleniowe,
• ponad 100 nowych fotografii i ramek z informacjami uzupe³niaj±cymi,
• zaktualizowane informacje na temat nowych technologii i rozwi±zañ oferowanych przez nowoczesne lampy b³yskowe, panele diodowe i ¶wietlówkowe.


Style o¶wietlania bêd± siê zmieniaæ, ale natura ¶wiat³a zawsze pozostanie taka sama. Fotografowie rozumiej±cy podstawy fizyki ¶wiat³a, mog± wykorzystaæ tê wiedzê do tworzenia ró¿norodnych  aran¿acji o¶wietlenia, dziêki którym wzbogac± siê o szeroki wachlarz  stylów.

 

Powiedzenie „Kto nie ma w g³owie – ten ma w Photoshopie” trafnie okre¶la dzisiejsze rozumienie fotografii. ¦wiat³o w fotografii: magia i nauka przypomina jednak o tym, ¿e to warsztat jest podstaw± ka¿dej profesji. Zdjêcia mo¿na robiæ nawet pude³kiem z dziurk±, niepotrzebne s± miliardy pikseli, skomplikowana elektronika czy uk³ady optyczne warte tyle, co dobry samochód. Ale ¿adna fotografia nie powstanie bez udzia³u ¶wiat³a. Dla wielu fotografów ta ksi±¿ka stanie siê praktycznym podrêcznikiem pomocnym w ¶wiadomej pracy z najwa¿niejszym narzêdziem, jakim jest w³a¶nie ¶wiat³o.

Wac³aw Wantuch

Bez ¶wiat³a nie ma fotografii – wie o tym ka¿dy. Tylko nieliczni potrafi± jednak tak nad nim zapanowaæ, by osi±gn±æ na zdjêciu zamierzony efekt. Dziêki tej ksi±¿ce zawi³o¶ci prawid³owego o¶wietlania nawet najtrudniejszych scen stan± siê ... jasne. Ka¿de zagadnienie zosta³o zilustrowane czytelnymi grafikami i zdjêciami pogl±dowymi. Dziêki temu nawet pocz±tkuj±cym amatorom ksi±¿ka dostarczy informacji, które bêd± mogli wykorzystaæ w codziennym fotografowaniu. Profesjonali¶ci otrzymaj± natomiast szansê na uporz±dkowanie i pog³êbienie swojej wiedzy. Ksi±¿kê tê polecamy wszystkim mi³o¶nikom fotografii.

Redakcja Fotopolis.pl

Fotografia nie istnieje bez ¶wiat³a. To ono powoduje, ¿e na filmie lub ¶wiat³oczu³ej matrycy zapisany zostaje obraz tego, co fotografuj±cy zobaczy³ lub wymy¶li³.

Talent i wra¿liwo¶æ autora s± bez w±tpienia konieczne, ale by zdjêcie mia³o si³ê przekonywania, potrzebne jest jeszcze uwodz±ce widza magiczne dzia³anie ¶wiat³a. W³a¶nie dziêki relacji ¶wiat³a i cienia rodzi siê wra¿enie trójwymiarowo¶ci na p³askiej fotografii, a kontrast walorów i barw wzmacnia energiê przekazu. Fotograf, by byæ kreatywnym twórc± obrazu, musi ca³kowicie panowaæ nad ¶wiat³em. Ksi±¿ka Fila Huntera, Stevena Bivera i Paula Fuqua jest wielk± pomoc± w zg³êbianiu tajników ¶wiat³a. Autorzy w niezwykle klarowny sposób opisuj± najbardziej skomplikowane sposoby pos³ugiwania siê ¶wiat³em. Analizuj± najtrudniejsze tematy, jakimi s± fotografia szk³a czy metalu, i pokazuj± metody pokonywania trudno¶ci, które bez w±tpienia stwarza fotografowanie czarnego na czarnym i bia³ego na bia³ym. Krótki wstêp przybli¿a definicjê ¶wiat³a oraz specyfikê jego natury. Nastêpne rozdzia³y zawieraj± wy³±cznie wiedzê praktyczn±, niebywale przydatn± w codziennej pracy fotograficznej. Jako najwa¿niejszy element budowania dobrego o¶wietlenia autorzy uwypuklaj± zwi±zek miêdzy k±tem ustawienia ¶wiat³a wzglêdem obiektu a k±tem, z jakiego aparat fotograficzny patrzy na obiekt. Zwracaj± te¿ uwagê na rolê wielko¶ci ¼ród³a ¶wiat³a w poprawnym o¶wietlaniu trudnych tematów. Podpowiadaj± szczegó³owe rozwi±zania prowadz±ce do kreacji magicznych obrazów, którym widz nie bêdzie móg³ siê oprzeæ. Dziel± siê wiedz± a¿ do najmniejszego drobiazgu, z niczego nie robi±c tajemnicy. Wiêkszo¶æ opisywanych przyk³adów dotyczy fotografii studyjnej, gdy¿ zwykle w atelier powstaj± wspó³czesne fotografie zawodowe, ale ta wiedza mo¿e byæ wykorzystana w ka¿dej sytuacji i w ka¿dym miejscu, bo podane prawid³a s± uniwersalne. Ksi±¿ka jest napisana zrozumia³ym jêzykiem, umo¿liwiaj±cym szybkie przyswojenie nawet bardzo skomplikowanych opisów o¶wietlenia.

¦wiat³o w fotografii: magia i nauka to lektura obowi±zkowa dla wszystkich my¶l±cych powa¿nie
o fotografii i pragn±cych ca³kowicie panowaæ nad tym, co znajdzie siê na zdjêciu. Dziêki przyswojeniu wiedzy zawartej w tej ksi±¿ce, ¶wiat³o – bêd±ce si³± sprawcz± fotografii – zostanie ca³kowicie ujarzmione i podporz±dkowane autorskiej wizji kadru, a widz znajdzie przyjemno¶æ w smakowaniu kusz±cych obrazów fotograficznych.

Andrzej Zygmuntowicz 


Fil Hunter (Virginia, USA) zmar³ w 2013 roku, podczas przygotowywania tego wydania ksi±¿ki; by³ znanym i cenionym fotografem, specjalizuj±cym siê w fotografowaniu martwej natury, w fotografii ilustracyjnej oraz w tworzeniu efektów specjalnych w reklamie; jego kariera trwa³a ponad trzy dekady. Klientami tego znanego fotografa byli m.in.: America Online, „US News & World Report”, Time-Life Books, „Life Magazine”, National Science Foundation i „National Geographic”.
Hunter wyk³ada³ fotografiê na uniwersytecie i pracowa³ jako konsultant techniczny przy produkcji wielu publikacji fotograficznych. By³ trzykrotnym laureatem Virginia Professional Photographer’s Grand Photographic Award.

Steven Biver (Virginia, USA) to fotograf reklamowy z ponad dwudziestoletnim sta¿em, specjalizuj±cy siê w fotografowaniu martwej natury, w portretowaniu, wykonywaniu fotomonta¿u i w cyfrowym przetwarzaniu obrazów. Na li¶cie jego klientów znajduj± siê firmy: DuPont, Johnson & Johnson, Mobil, „Newsweek”, Conde Nast i IBM. Otrzyma³ nagrody i wyró¿nienia pism „Communication Arts”, „Graphis”, „How Magazine” i od firmy Adobe, która – by zainspirowaæ innych fotografów – umie¶ci³a prace Bivera na p³ycie z dodatkami do programu Photoshop.

Paul Fuqua (Virginia, USA) od 35 lat zajmuje siê zawodowo fotografi± ilustracyjn± i przyrodnicz±.
W 1970 r. za³o¿y³ w³asn± firmê producenck±, skupiaj±c± siê na wykorzystaniu metod wizualnych
w nauczaniu. Jest autorem wielu materia³ów edukacyjnych i szkoleniowych z ró¿nych dziedzin, takich jak prawo, bezpieczeñstwo publiczne, historia, nauki ¶cis³e i ochrona ¶rodowiska. W ci±gu ostatnich dziesiêciu lat wyprodukowa³ materia³y edukacyjne z zakresu nauk przyrodniczych i zarz±dzania zasobami naturalnymi.


352 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022