Prezydent on-line
Wizerunek głowy państwa w odbiorze społecznym w przestrzeni poradzieckiej. Kazus
Rosji na tle wybranych państw WNP
W rosyjskim kalendarzu politycznym jest jedna wyjątkowa data. Raz do roku rosyjscy
obywatele mają szansę zadać swojemu przywódcy pytanie, przekazać prośby, podzielić
się swoimi obawami. Władimir Putin, bez względu na piastowany urząd, od 200i roku z
uwagą wysłuchuje swoich obywateli, zaradza ich nieszczęściu i ruga skorumpowanych
urzędników. W ciągu piętnastu lat «Priamaja linia» ze skromnego programu przerodziła
się w wielki spektakl multimedialny, który przyciąga uwagę nie tylko Rosjan, ale i
zagranicznych komentatorów.
W książce, która trafia do Państwa rąk, dokonano wnikliwej analizy programu jako
instrumentu kształtowania wizerunku władzy, a także, społeczeństwa. Ewolucja
«Priamoj linii» odzwierciedla też wewnętrzną dynamikę systemu władzy uosabianego
przez Władimira Putina.
Fenomen «Priamoj linii» został przedstawiony w kontekście praktyk wizerunkowych
przywódców wybranych republik poradzieckich: Białorusi, Gruzji oraz Turkmenistanu.
WSTĘP
ROZDZIAŁ I
ALICJA CURANOVIĆ, SZYMON KARDAS
1. Znaczenie wizerunku dla kształtowania więzi między władzą i
społeczeństwem
1.1. Władza i jej wizerunek
1.2. Odbiór społeczny władzy a nowe środki komunikacji
ROZDZIAŁ II
ALICJA CURANOVIĆ
2. Wyobrażenia o władzy w tradycji rosyjskiej
2.1. Władza na Rusi i władza samodzierżawna
2.2. Władza radziecka
2.3. Władza prezydencka
2.4. Rosyjscy przywódcy w oczach społeczeństwa
ROZDZIAŁ III
ALICJA CURANOVIĆ, SZYMON KARDAS
3. Instytucja prezydenta w państwach "bliskiej zagranicy"
3.1. Przywództwo polityczne w byłych republikach radzieckich: podejścia badawcze
3.2. Państwa poradzieckie a klasyfikacja systemów politycznych
3.3. Prezydent w systemie politycznym wybranych państw poradzieckich
a. Rosja
b. Białoruś
c. Turkmenistan
d. Gruzja
3.4. Plebiscytowe autokracje
3.5. "Putinizm"
ROZDZIAŁ IV
ALICJA CURANOVIĆ
4. Rola telemostów w kształtowaniu wizerunku Władimira Putina
4.1. Tęsknota za silnym przywódcą: charakterystyka nastrojów społecznych w Rosji
4.2. Projekt "Putin"
4.3. Władimir Putin w sondażach
4.4. Przyczyny popularności Putina
4.5. Charakterystyka wizerunku Władimira Putina
4.6. Metody kreowania wizerunku
4.7. "Telemosty" (2001-2011)
4.8. Charakterystyka formuły programu (2001-2011)
4.9. Ewolucja Žtelemostów>> (2001-2011)
4.10. Styl wystąpień Władimira Putina
4.11. Znaczenie telemostów dla kreacji wizerunku władzy
4.12. Telemosty w ocenie Rosjan
4.13. Lider może być tylko jeden: słabości wizerunku prezydenta Dmitrija Miedwiediewa
4.14. Prezydent Miedwiediew w komunikacji z obywatelami
4.15. Trzecia kadencja Władimira Putina: od telemost-fatigue do "pokrymskiego"
entuzjazmu
ROZDZIAŁ V
SZYMON KARDAŚ
5. Władimir Putin jako trendsetter? Prezydenci państw poradzieckich w
bezpośredniej komunikacji z obywatelami. Przypadek Białorusi, Gruzji i Turkmenistanu
a. Białoruś
b. Gruzja
c. Turkmenistan
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL I WYKRESÓW
INDEKS NAZWISK
264 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.