|
MARKETINGOWE ORAZ SPOŁECZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA W KULTURZE
WRÓBLEWSKI Ł. RED. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 41.15 Twoja cena 39,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Marketingowe oraz społeczne aspekty zarządzania w kulturze
Transformacja ustrojowa wyznaczyła instytucjom kultury,
trudniejszą niż przedsiębiorstwom, drogę rozwoju w gospodarce rynkowej. Sam opis tej
drogi wymaga interdyscyplinarnych analiz, czemu sprostali Autorzy prezentowanej
Czytelnikom książki Marketingowe oraz społeczne aspekty zarządzania w kulturze pod
redakcją Łukasza Wróblewskiego. Ta książka jest jednak nie tylko monografią poszczególnych
zjawisk kultury w kraju o „młodej” gospodarce rynkowej. Jest przede wszystkim
ilustracją funkcjonowania mechanizmu rynkowego w tej części instytucji kultury, których
usługi mogą być przedmiotem sprzedaży na specyficznym rynku usług społecznych.
Prof. dr hab. Józefa Kramer
Książka Marketingowe oraz społeczne aspekty zarządzania w
kulturze stanowi bardzo wartościowy zbiór opracowań obejmujący wiele ważnych problemów,
z którymi wcześniej czy później osoba zajmująca się jakąkolwiek formą zarządzania
w sektorze kultury będzie musiała się zmierzyć. Dotyczy to zarówno twórców, jak i
menedżerów kultury, dyrektorów instytucji czy osób stojących na początku swej drogi
zawodowej w kulturze. Książka powinna stanowić bardzo interesującą lekturę nie tylko
dla osób zarządzających instytucjami kultury, ale również dla wszystkich
zainteresowanych tą bardzo aktualną problematyką.
Andrzej Łyżbicki
Dyrektor Teatru im. Adama Mickiewicza w Cieszynie
Monografia stanowi znakomite uzupełnienie istniejącej
dotychczas literatury naukowej poświęconej zagadnieniom zarządzania w kulturze, przy
czym jest elementem serii wydawniczej o tej tematyce powstałej na gruncie działalności
naukowej Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Istotną wartością publikacji
jest wyodrębnienie trzech poziomów debaty: ogólnozarządczego, marketingowego oraz
społecznego i uchwycenie kluczowych problemów, z jakimi musi się mierzyć współczesne
zarządzanie w kulturze w Polsce. Warto zauważyć, iż w aspekcie problematyki relacji
społecznych instytucji kultury publikowane teksty stanowią całkowite novum w polskiej
literaturze. Trudno sobie wyobrazić, aby niniejszy tom mógł zostać pominięty w
jakiejkolwiek poważnej debacie o tematyce zarządzania w kulturze lub aby miało go
zabraknąć w zbiorach osób lub instytucji zajmujących się tą tematyką.
Prof. nadzw. dr hab. Adam Grzegorczyk
Przedmowa
Józefa Kramer
Słowo wstępne od redaktora naukowego
Łukasz Wróblewski
Część pierwsza. Problemy ekonomii i zarządzania w kulturze
Dylematy współistnienia kultury i ekonomii
Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Nina Palichleb
Rola strategii w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury
Grzegorz Hajduk, Barbara Mróz-Gorgoń
Zarządzanie przez kompetencje w kulturze
Mateusz Tomanek
Część druga. Problemy marketingu w kulturze
Sponsoring jako źródło finansowania w kulturze muzycznej
Joanna Śmietanka
Wybrane czynniki powodzenia organizacji imprez kulturalnych w świetle wyników
badań empirycznych
Piotr Firych
Wykorzystanie komunikacji marketingowej do budowania relacji instytucji kultury z
najbliższym otoczeniem
Kama Pawlicka
Nowoczesne technologie w komunikacji marketingowej instytucji kultury
Łukasz Wróblewski
Wykorzystanie marketingu doświadczeń w działalności instytucji kultury (na
przykładzie teatrów)
Kamila Szymańska
Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej instytucji
kultury
Łukasz Wróblewski
Rola zabytków industrialnych w kreowaniu wizerunku wybranych miast województwa
śląskiego
Małgorzata Małecka-Tomala
Rola historyka sztuki w kreowaniu kultury
Paweł Maciąg
Strategia marketingowa Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy" -
analiza i ocena
Regina Bogaczyk
Część trzecia. Społeczny aspekt działalności instytucji kultury w
Polsce
Działalność fundacji w sferze kultury w Polsce
Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Agnieszka Mikucka-Kowalczyk
Edukacja filmowa jako forma społecznej odpowiedzialności kin studyjnych
Kamila Szymańska
288 stron, Format: 15.0x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|