ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.15 39,09   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETINGOWE ORAZ SPOŁECZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA W KULTURZE


WRÓBLEWSKI Ł. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 41.15 Twoja cena  39,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketingowe oraz społeczne aspekty zarządzania w kulturze


Transformacja ustrojowa wyznaczyła instytucjom kultury, trudniejszą niż przedsiębiorstwom, drogę rozwoju w gospodarce rynkowej. Sam opis tej drogi wymaga interdyscyplinarnych analiz, czemu sprostali Autorzy prezentowanej Czytelnikom książki Marketingowe oraz społeczne aspekty zarządzania w kulturze pod redakcją Łukasza Wróblewskiego. Ta książka jest jednak nie tylko monografią poszczególnych zjawisk kultury w kraju o „młodej” gospodarce rynkowej. Jest przede wszystkim ilustracją funkcjonowania mechanizmu rynkowego w tej części instytucji kultury, których usługi mogą być przedmiotem sprzedaży na specyficznym rynku usług społecznych.

Prof. dr hab. Józefa Kramer

Książka Marketingowe oraz społeczne aspekty zarządzania w kulturze stanowi bardzo wartościowy zbiór opracowań obejmujący wiele ważnych problemów, z którymi wcześniej czy później osoba zajmująca się jakąkolwiek formą zarządzania w sektorze kultury będzie musiała się zmierzyć. Dotyczy to zarówno twórców, jak i menedżerów kultury, dyrektorów instytucji czy osób stojących na początku swej drogi zawodowej w kulturze. Książka powinna stanowić bardzo interesującą lekturę nie tylko dla osób zarządzających instytucjami kultury, ale również dla wszystkich zainteresowanych tą bardzo aktualną problematyką.
Andrzej Łyżbicki

Dyrektor Teatru im. Adama Mickiewicza w Cieszynie

Monografia stanowi znakomite uzupełnienie istniejącej dotychczas literatury naukowej poświęconej zagadnieniom zarządzania w kulturze, przy czym jest elementem serii wydawniczej o tej tematyce powstałej na gruncie działalności naukowej Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Istotną wartością publikacji jest wyodrębnienie trzech poziomów debaty: ogólnozarządczego, marketingowego oraz społecznego i uchwycenie kluczowych problemów, z jakimi musi się mierzyć współczesne zarządzanie w kulturze w Polsce. Warto zauważyć, iż w aspekcie problematyki relacji społecznych instytucji kultury publikowane teksty stanowią całkowite novum w polskiej literaturze. Trudno sobie wyobrazić, aby niniejszy tom mógł zostać pominięty w jakiejkolwiek poważnej debacie o tematyce zarządzania w kulturze lub aby miało go zabraknąć w zbiorach osób lub instytucji zajmujących się tą tematyką.

Prof. nadzw. dr hab. Adam Grzegorczyk


Przedmowa
Józefa Kramer

Słowo wstępne od redaktora naukowego
Łukasz Wróblewski

Część pierwsza. Problemy ekonomii i zarządzania w kulturze

Dylematy współistnienia kultury i ekonomii
Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Nina Palichleb

Rola strategii w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury
Grzegorz Hajduk, Barbara Mróz-Gorgoń

Zarządzanie przez kompetencje w kulturze
Mateusz Tomanek

Część druga. Problemy marketingu w kulturze

Sponsoring jako źródło finansowania w kulturze muzycznej
Joanna Śmietanka

Wybrane czynniki powodzenia organizacji imprez kulturalnych w świetle wyników badań empirycznych
Piotr Firych

Wykorzystanie komunikacji marketingowej do budowania relacji instytucji kultury z najbliższym otoczeniem
Kama Pawlicka

Nowoczesne technologie w komunikacji marketingowej instytucji kultury
Łukasz Wróblewski

Wykorzystanie marketingu doświadczeń w działalności instytucji kultury (na przykładzie teatrów)
Kamila Szymańska

Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej instytucji kultury
Łukasz Wróblewski

Rola zabytków industrialnych w kreowaniu wizerunku wybranych miast województwa śląskiego
Małgorzata Małecka-Tomala

Rola historyka sztuki w kreowaniu kultury
Paweł Maciąg

Strategia marketingowa Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy" - analiza i ocena
Regina Bogaczyk

Część trzecia. Społeczny aspekt działalności instytucji kultury w Polsce

Działalność fundacji w sferze kultury w Polsce
Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Agnieszka Mikucka-Kowalczyk

Edukacja filmowa jako forma społecznej odpowiedzialności kin studyjnych
Kamila Szymańska


288 stron, Format: 15.0x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022