|
REDUNDANCJA W MEDIACH STUDIUM PRAGMALINGWISTYCZNE
KULA A. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 30.00 Twoja cena 28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Redundancja w mediach
Studium pragmalingwistyczne
Czy redundancja może być terminem? Z jednej strony obrosła negatywnymi konotacjami
(np. tekst redundantny = tekst rozwlekły), z drugiej wydaje się pojęciem na tyle
nieznanym (niemal trudnym do wymówienia), że nieosadzonym w potocznych kontekstach,
wyjętym z codziennego użycia – a więc „rokującym” jako termin. Prześledzenie
redundancji w mediach zdaje się zadaniem karkołomnym: w epoce zwrotu repetetywnego
właściwie każdy przekaz mieści się w jej ramach.
Autorka podejmuje się jednak wskazania obszarów nieoczywistych, które decydują o
tożsamości współczesnych mediów, zarówno tradycyjnych, jak i najnowszych. Dowodzi
jednocześnie, że redundancja jako właściwość występująca na wielu różnych
poziomach tekstu może zarówno służyć zrozumiałości i oswajaniu przekazu, jak i
sprzyjać jego hermetyczności.
320 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|