|
STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW MIĘDZYNARODOWYCH ORAZ ICH ODDZIAŁYWANIA W PRZESTRZENI LOKALNEJ I REGIONALNEJ NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH KONCERNÓW PRZEMYSŁOWYCH W ZACHODNIEJ POLSCE
TOBOLSKA A. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 51.99 Twoja cena 49,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych oraz ich oddziaływania w przestrzeni
lokalnej i regionalnej (na przykładzie wybranych koncernów przemysłowych w zachodniej
Polsce)
Zmiany warunków społeczno-gospodarczych w erze globalizacji sprawiają, że wiele
przedsiębiorstw o zdywersyfikowanej działalności zmienia swoje strategie rozwoju w
oparciu o nowe możliwości funkcjonowania w gospodarce o charakterze globalnym. Adaptują
się do nowych warunków poprzez m.in. większą elastyczność działalności
gospodarczej, wprowadzenie nowych form organizacji produkcji zarządzania
przedsiębiorstwami, a także rozproszenie przestrzenne swoich struktur w poszukiwaniu
optymalnych miejsc lokalizacji. Często też podejmują ekspansję zagraniczną i poprzez
bezpośrednie inwestycje poza granicami kraju macierzystego zakładają swoje filie,
oddziały czy wspólne przedsięwzięcia (joint ventures). W efekcie dochodzi do
powstawania rozległych organizacji międzynarodowych, o rozbudowanych strukturach
korporacyjnych. Tego rodzaju obserwowane zmiany są przejawem zastępowania tradycyjnych
układów gospodarczych, opartych na hierarchii fordowskiego modelu produkcji, układach
sieciowych układami sieciowymi, o zróżnicowanym zasięgu przestrzennym. Współczesne
kierunki badań dotyczące internacjonalizacji i produkcji międzynarodowej ogniskują
się na nowej perspektywie zagadnień związanych z organizacją, strategią,
specjalizacją wewnątrzkorporacyjną, uczeniem się filii, ich innowacyjnością i są
prowadzone głównie na gruncie nauk ekonomicznych oraz nauk o organizacji i zarządzaniu.
420 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|