ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KULTOWA PROPAGANDA ROSYJSKI DYSKURS KOMUNIKOWANIA POLITYCZNEGO W PRZEKAZIE TELEWIZYJNYM STACJI PIERWYJ KANAŁ


ANTCZAK A. PLASHKINA I.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 35.29 Twoja cena  33,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kultowa propaganda

Rosyjski dyskurs komunikowania politycznego w przekazie telewizyjnym stacji Pierwyj Kanał


Tematyka monografii stanowi ważny wkład w problematykę wojny informacyjnej, która obecnie jest rozważana jako bardzo istotny element konfrontacji pomiędzy Federacją Rosyjską a państwami należącymi do NATO oraz Unii Europejskiej. W książce podjęto skuteczną próbę szerszego ujęcia takich zagadnień, jak: komunikowanie polityczne, marketing polityczny i public relations. Publikacja odnosi się przede wszystkim do problemu propagandy i ujmuje go w sposób kompleksowy, wskazując na jego teoretyczne aspekty i praktyczne zastosowanie w postaci wnikliwej analizy materiałów zebranych z przekazów programów informacyjnych rosyjskiej stacji Pierwyj kanał.

dr. hab. Zdzisław Śliwa, Baltic Defence College oraz Dolnośląska Szkoła Wyższa


Wykaz skrótów 13

„Pokojowe działania Rosji na Ukrainie”: wstęp 15

Rozdział 1. „Jestem pokojowo nastawionym rosyjskim okupantem”: wykorzystanie public relations w celach politycznych 21
1.1. Istota, funkcje i cele public relations 21
1.2. Narzędzia public relations 29
1.3. Public relations a propaganda 35
1.4. Public relations w przekazie telewizyjnym 40
1.5. Narzędzia public relations w polityce 42
1.6. Public relations w rosyjskiej tradycji politycznej 47
1.7. Elementy propagandowe wojny informacyjnej w mediach na przykładzie konfliktu ukraińsko-rosyjskiego 53

Rozdział 2. „Misja cywilizacyjna rosyjskiego okupanta”: istota marketingu politycznego 61
2.1. Pojęcie marketingu politycznego 61
2.2. Techniki i narzędzia marketingu politycznego 67
2.3. Marketing polityczny a propaganda 70
2.4. Marketing polityczny w przekazie telewizyjnym 72
2.5. Marketing polityczny w rosyjskiej tradycji politycznej 84

Rozdział 3. „W Kijowie rządzi banderowska swołocz”: analiza wybranych materiałów z programów informacyjnych stacji Pierwyj kanał 89
3.1. Charakterystyka stacji telewizyjnej Pierwyj kanał 89
3.2. Założenia dla analizy materiałów informacyjnych 93
3.3. Analiza ilościowa wybranego przekazu medialnego 94
3.4. Główne tendencje przekazu stacji w kontekście referendum na Krymie 117
3.5. Manipulacja emocjami oraz irracjonalność przekazu 121
3.6. Manipulacja obrazem i dźwiękiem 122
3.7. Analiza politycznego dyskursu medialnego 125

Rozdział 4. „Aneksja uchroniła Krym od okrucieństwa banderowców i faszystów z Majdanu”: analiza wyników badań w oparciu o sondaż diagnostyczny 137
4.1. Kwestia aneksji Krymu w świetle badań opinii publicznej 137
4.2. Opis narzędzia badawczego 140
4.3. Charakterystyka grupy badawczej 142
4.4. Ocena skuteczności przekazu medialnego 145

„Wojna domowa na Ukrainie”: zakończenie 169

Bibliografia 173
Aneks 181
Wykaz rysunków, tabel i wykresów 220
Streszczenie w języku rosyjskim 223
Summary – streszczenie w języku angielskim 230


236 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022