ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.15 39,09   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NAUCZYCIEL CYFROWEJ PRZESTRZENI W KONTEKŚCIE PROKSEMIKI


MIKULSKI K.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 41.15 Twoja cena  39,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nauczyciel cyfrowej przestrzeni w kontekście proksemiki


Książka podejmuje liczne problemy dotyczące komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem, które dotychczas były pomijane w dyskursie naukowym.

Wykorzystanie proksemiki do objaśniania funkcjonowania nauczycieli w cyfrowej przestrzeni edukacyjnej jest posunięciem ciekawym poznawczo.
Jest to także nowe podejście w badaniach prowadzonych na styku pedeutologii i pedagogiki medialnej. Z jednej strony autor sięga do dorobku pedagogiki kognitywistycznej, z drugiej przyczynia się do jej wzbogacenia.


Wstęp  9

Część I

Rozdział 1
Globalizacja i glokalizacja edukacji w cyfrowej przestrzeni 20
1.1. Wprowadzenie  20
1.2. Globalizacja – czym jest?  22
1.3. Globalizacja a glokalizacja  26
1.4. Globalizacja i glokalizacja a edukacja  33
1.5. Globalizacja i glokalizacja a edukacja w cyfrowej przestrzeni . 35

Rozdział 2
Cyfryzacja w edukacji . 44
2.1. Wprowadzenie  44
2.2. Określenie umiejętności cyfrowych . 47
2.3. Informatyka a technologia informacyjna  52
2.4. Jak rozumiane jest pojęcie kompetencje cyfrowe? . 54
2.5. Jak określono cyfrowe umiejętności?  56
2.6. Problem wykluczenia i włączenia cyfrowego?  57
2.7. Zastosowanie e-podręcznika w kształceniu  59
2.8. Mądra cyfryzacja w kontekście cyfrowej szkoły  62
2.9. Czy w programie rządowym ukryto określenie „cyfryzacja”?  64

Część II

Rozdział 3
Komunikacja niewerbalna istotnym czynnikiem oddziaływańedukacyjnych nauczyciela w kontekście proksemiki  67
3.1. Wprowadzenie  67
3.2. Proksemika klasy szkolnej jako ukryty wymiar edukacji . 71
3.3. Aranżacja miejsc siedzących w pracowni szkolnej  75
3.4. Jakie są założenia proksemiki? . 78
3.5. Klasyfikacje przestrzeni w proksemice  86
3.6. Pojęcie i charakterystyka wyróżnionych dystansów w proksemice  91
3.7. Jakie wyróżnia się układy audytorium? . 95
3.8. Charakterystyka nauczycieli uczestniczących w badaniu . 97
3.9. Ujęcie relacji interpersonalnych z uwzględnieniem dystansu . 101
3.10. Relacje interpersonalne w zależności od płci i rodzaju zajęć . 106

Rozdział 4
Styl kierowania i kompetencje nauczyciela stosującego ICT w kontekście proksemiki 109
4.1. Wprowadzenie  109
4.2. Charakterystyka nauczycieli uczestniczących w badaniu . 111
4.3. Wykorzystanie dostępnego sprzętu multimedialnego przez nauczyciela . 116
4.4. Komputer podczas zajęć edukacyjnych a praca nauczyciela z uczniem  118
4.5. Działania i komunikacja dydaktyczna nauczycieli a stosowanie ICT?  125
4.6. Dominujący styl kierowania podczas pracy z uczniami
w trakcie stosowania ICT w procesie kształcenia  127
4.7. Kompetencje nauczycieli w kontekście odległości <Nauczyciel–Uczeń> . 130
4.8. Odległość dominująca między uczniem a nauczycielem . 134
4.9. Tryb pracy nauczycielskiej widoczny w działaniach . 135
4.10. Odległość najczęściej dominująca podczas zajęć między uczniem a nauczycielem podczas dominującego stylu pracy  137
4.11. Poziomy komunikacji widoczne w działaniach nauczających . 138
4.12. Strefa zajmowana przez podmioty, mająca najistotniejszy wpływ na wyniki/oceny uzyskiwane w procesie kształcenia podczas stosowania ICT . 140
4.13. Wstępne podsumowanie . 141

Rozdział 5
Model relacji interpersonalnych w przestrzeni edukacyjnej dla pedagogiki – uwag kilka  149
5.1. Wprowadzenie  149
5.2. Zbiory w obszarze społeczności szkolnej  157
5.3. Czy pozycja ciała w przestrzeni może być wyrazem postaw interpersonalnych? . 166
5.4. Próba wstępnego podsumowania modelu  168
5.5. Na zakończenie rozdziału . 176

Zakończenie  178
Bibliografia . 182


188 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022