|
INTERNACJONALIZACJA POLSKICH MIKRO- I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW W PROCESIE INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ I GLOBALIZACJI
DUDA J. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 95.60 Twoja cena 90,82 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich mikro- i małych przedsiębiorstw
w procesie integracji europejskiej i globalizacji
W związku z niskim stopniem umiędzynarodowienia polskich mikro- i małych
przedsiębiorstw, celem książki jest identyfikacja barier internacjonalizacji oraz
aktualnie stosowanych strategii i modeli umiędzynarodowienia i wskazanie skutecznych
strategii oraz form internacjonalizacji dedykowanych specjalnie dla polskich mikro- i
małych przedsiębiorstw.
Dodatkowym walorem publikacji jest prezentacja strategii stosowanych w innych krajach:
Europy środkowowschodniej jak np. Czechy oraz w gospodarkach rozwiniętych (Niemcy,
Finlandia, Austria i Wielka Brytania).
Wprowadzenie
Rozdział 1. Internacjonalizacja, globalizacja i integracja w działalności
przedsiębiorstw
1.1. Internacjonalizacja, globalizacja, integracja – przesłanki teoretyczne
1.2. Bariery umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw
1.3. Wpływ internacjonalizacji na funkcjonowanie mikro- i małych przedsiębiorstw
Rozdział 2. Przegląd wybranych modeli internacjonalizacji
2.1. Modele tradycyjne
2.2. Modele oparte na zasobach
2.3. Modele sieciowe
2.4. Model wczesnej internacjonalizacji – born global
Rozdział 3. Strategie internacjonalizacji mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
3.1. Pojęcie strategii – przegląd definicji
3.2. Strategie konkurencji przedsiębiorstw
3.3. Strategie internacjonalizacji
Rozdział 4. Formy internacjonalizacji przedsiębiorstw
4.1. Typologia form internacjonalizacji
4.2. Funkcjonalne formy internacjonalizacji
4.3. Powiązania sieciowe
4.4. Alianse strategiczne jako forma umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw
4.5. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako forma ekspansji na rynki międzynarodowe
Rozdział 5. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw – przykłady z
wybranych krajów Unii Europejskiej
5.1. Czechy – przykład internacjonalizacji przedsiębiorstw z gospodarek wschodzących
5.2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw pochodzących z małych rynków wewnętrznych
– przykłady Finlandii, Holandii i Austrii
5.3. Strategia internacjonalizacji charakterystyczna dla dobrze rozwiniętych dużych rynków
wewnętrznych – przykład Niemiec i Wielkiej Brytanii
Rozdział 6. Internacjonalizacja przedsiębiorstw sektora MMSP w Polsce ze szczególnym
uwzględnieniem wyników krajowych ośrodków badawczych
6.1. Funkcjonowanie polskiego sektora MMSP na rynku międzynarodowym
6.2. Bariery internacjonalizacji mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
6.3. Działalność międzynarodowa przedsiębiorstw – przegląd badań
Rozdział 7. Poszukiwanie skutecznej strategii internacjonalizacji dopasowanej do
specyfiki małopolskich mikro- i małych przedsiębiorstw
7.1. Założenia metodyczne badań własnych
7.2. Proces doboru próby badawczej
7.3. Cel badań
7.4. Internacjonalizacja małopolskich mikro- i małych przedsiębiorstw w świetle badań
empirycznych
7.5. Wnioski z badań oraz propozycja strategii i form internacjonalizacji małopolskich
mikro- i małych przedsiębiorstw
Podsumowanie
Literatura
Załączniki
420 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|