ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 95.60 90,82   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INTERNACJONALIZACJA POLSKICH MIKRO- I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW W PROCESIE INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ I GLOBALIZACJI


DUDA J.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 95.60 Twoja cena  90,82 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Internacjonalizacja polskich mikro- i małych przedsiębiorstw

w procesie integracji europejskiej i globalizacji


W związku z niskim stopniem umiędzynarodowienia polskich mikro- i małych przedsiębiorstw, celem książki jest identyfikacja barier internacjonalizacji oraz aktualnie stosowanych strategii i modeli umiędzynarodowienia i wskazanie skutecznych strategii oraz form internacjonalizacji dedykowanych specjalnie dla polskich mikro- i małych przedsiębiorstw.

Dodatkowym walorem publikacji jest prezentacja strategii stosowanych w innych krajach: Europy środkowowschodniej jak np. Czechy oraz w gospodarkach rozwiniętych (Niemcy, Finlandia, Austria i Wielka Brytania).


Wprowadzenie

Rozdział 1. Internacjonalizacja, globalizacja i integracja w działalności przedsiębiorstw

1.1. Internacjonalizacja, globalizacja, integracja – przesłanki teoretyczne
1.2. Bariery umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw
1.3. Wpływ internacjonalizacji na funkcjonowanie mikro- i małych przedsiębiorstw

Rozdział 2. Przegląd wybranych modeli internacjonalizacji

2.1. Modele tradycyjne
2.2. Modele oparte na zasobach
2.3. Modele sieciowe
2.4. Model wczesnej internacjonalizacji – born global

Rozdział 3. Strategie internacjonalizacji mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw

3.1. Pojęcie strategii – przegląd definicji
3.2. Strategie konkurencji przedsiębiorstw
3.3. Strategie internacjonalizacji

Rozdział 4. Formy internacjonalizacji przedsiębiorstw

4.1. Typologia form internacjonalizacji
4.2. Funkcjonalne formy internacjonalizacji
4.3. Powiązania sieciowe
4.4. Alianse strategiczne jako forma umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw
4.5. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako forma ekspansji na rynki międzynarodowe

Rozdział 5. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw – przykłady z wybranych krajów Unii Europejskiej

5.1. Czechy – przykład internacjonalizacji przedsiębiorstw z gospodarek wschodzących
5.2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw pochodzących z małych rynków wewnętrznych – przykłady Finlandii, Holandii i Austrii
5.3. Strategia internacjonalizacji charakterystyczna dla dobrze rozwiniętych dużych rynków wewnętrznych – przykład Niemiec i Wielkiej Brytanii

Rozdział 6. Internacjonalizacja przedsiębiorstw sektora MMSP w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem wyników krajowych ośrodków badawczych

6.1. Funkcjonowanie polskiego sektora MMSP na rynku międzynarodowym
6.2. Bariery internacjonalizacji mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
6.3. Działalność międzynarodowa przedsiębiorstw – przegląd badań

Rozdział 7. Poszukiwanie skutecznej strategii internacjonalizacji dopasowanej do specyfiki małopolskich mikro- i małych przedsiębiorstw

7.1. Założenia metodyczne badań własnych
7.2. Proces doboru próby badawczej
7.3. Cel badań
7.4. Internacjonalizacja małopolskich mikro- i małych przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych
7.5. Wnioski z badań oraz propozycja strategii i form internacjonalizacji małopolskich mikro- i małych przedsiębiorstw

Podsumowanie
Literatura
Załączniki


420 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022