ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KREACJE WSPÓŁCZESNEGO MIASTA UWARUNKOWANIA I TRAJEKTORIE ROZWOJOWE POLSKICH MIAST ŚREDNICH


SZMYTKOWSKA M.

wydawnictwo: WYD UN GDAŃSK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 37.80 Twoja cena  35,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kreacje współczesnego miasta

Uwarunkowania i trajektorie rozwojowe polskich miast średnich


Publikacja stanowi z jednej strony kompleksowe opracowanie na temat rozwoju średnich miast Polski w ostatnim dwudziestoleciu wraz z określeniem sytuacji społeczno-gospodarczej oraz analizą zmian funkcjonalno-przestrzennych.

Ponadto jej zasadniczym celem jest określenie roli władz lokalnych w procesie rozwoju ośrodków miejskich, ze szczególnym uwzględnieniem kierunków prowadzonej polityki.

Nałożenie na siebie obu zagadnień badawczych ma dać odpowiedź, czy istnieją związki między prowadzoną polityką i rozwojem społeczno-gospodarczym miast, a także czy miasta te rozwijają się na skutek zabiegów marketingowych, czy też same w sobie są kreatywne, innowacyjne, koncentrujące dobrze wykształconych mieszkańców, a tym samym – czy są atrakcyjne pod względem osiedleńczym i inwestycyjnym.


Wstęp 

1. Dyskurs neoliberalny o mieście postsocjalistycznym    
1.1. Pojęcie neoliberalizmu i jego wymiary     
1.2. Konsekwencje dyktatu neoliberalnego   
1.3. Neoliberalny urbanizm   
1.4. Neoliberalizm w mieście postsocjalistycznym   

2. Idea miasta kreatywnego   
2.1. Kreatywność     
2.2. Miasto jako środowisko kreatywne    
2.3. Miasto kreatywne i jego zasoby      
2.4. Sektory kreatywne        
2.5. Klasa kreatywna    

3. Polityka miejska w mieście kreatywnym     
3.1. Społeczny wymiar polityki miejskiej w mieście kreatywnym       
3.2. Ekonomiczny wymiar polityki miejskiej w mieście kreatywnym       
3.3. Krytyka miasta kreatywnego      
3.3.1. Niejednoznaczność teorii i rozmycie pojęcia   
3.3.2. Panaceum na postindustrializm   
3.3.3. Neoliberalny charakter miasta kreatywnego   
3.3.4. Kopiowanie kreatywnego    
3.3.5. Dewaluacja pojęcia    
3.3.6. Miasto kreatywne wobec kryzysu  
3.4. Kreowanie wizerunku miasta kreatywnego    

4. Miasta średnie w kontekście kreatywności    
4.1. Rola miast średnich w systemie osadniczym  
4.2. Kryteria klasyfikacji miast średnich    
4.3. Przejawy kreatywności w mieście średnim  

5. (Po)transformacyjne uwarunkowania rozwoju polskich miast średnich   
5.1. Podstawy klasyfikacyjne i metodologiczne    
5.2. Kapitał ludzki   
5.3. Rynek pracy     
5.4. Warunki mieszkaniowe     
5.5. Struktura gospodarcza  
5.6. Przedsiębiorczość lokalna   
5.7. Przejawy kreatywności w polskich miastach średnich    
5.8. Społeczno-gospodarcza różnorodność polskich miast średnich   

6. Wymiary polityki miejskiej w polskich miastach średnich  
6.1. Priorytety rozwojowe miast średnich w świetle dokumentów strategicznych   
6.2. Budżet miejski a kierunki rozwoju miast  
6.3. Podstawowe kwestie przestrzenne w mieście średnim  
6.3.1. Obszary centralne i procesy rewitalizacji  
6.3.2. Obszary peryferyjne miasta i procesy suburbanizacji  
6.4. Ocena i oczekiwania mieszkańców wobec realizowanej polityki miejskiej    
6.4.1. Ocena przemian społeczno-gospodarczych wywołanych transformacją ustrojową   
6.4.2. Ocena działań polityków miejskich   
6.5. Transformacje i wizje rozwojowe w oczach polityków miejskich   
6.5.1. Postsocjalistyczne dziedzictwo      
6.5.2. Reforma administracyjna    
6.5.3. Przedsiębiorcy i inwestorzy   
6.5.4. Aktywność inwestycyjna      
6.5.5. Funkcja akademicka       
6.5.6. Migracje i suburbanizacja    
6.5.7. Miejski aktywizm  
6.5.8. Postawy liderów  
6.6. Przejawy kreatywności w miastach średnich    
6.6.1. Kontekst tożsamości lokalnej w polityce miejskiej     
6.6.2. Podstawy i kierunki kreowania miejskiego wizerunku   

7. Miasta średnie – kreatywne czy kreowane?       

Bibliografia       


212 stron, Format: 15.0x21.0cm, oprawa twarda

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- KREATYWNE MIASTO
LANDRY CH.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022