Wszyscy się komunikują niewielu potrafi się porozumieć
Sekrety technik komunikacji ludzi sukcesu
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego inni ludzie szybko robią karierę,
podczas gdy twoja utknęła w martwym punkcie? Dlaczego nikt nie zachwyca się twoimi
wspaniałymi pomysłami? Czy nie wygląda na to, że nikt nie słucha tego, co masz do
powiedzenia? Być może nie, gdyż, mimo że się komunikujesz, nie potrafisz się
porozumieć.
John C. Maxwell, światowej sławy ekspert zarządzania twierdzi, że jeśli
chcesz odnieść sukces, musisz nauczyć się porozumiewać z ludźmi.
Chociaż może się wydawać, że niektórzy rodzą się z tą
umiejętnością, prawda jest taka, że każdy może nauczyć się, jak przekształcić
kontakt w porozumienie. W książce Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi
się porozumieć Maxwell przedstawia pięć zasad i pięć porad praktycznych które
pozwolą ci na efektywne porozumiewanie się z indywidualnymi osobami, z grupą
i z publicznością.
Można do nich zaliczyć:
• Znajdowanie wspólnej płaszczyzny;
• Upraszczanie przekazu;
• Wzbudzanie zainteresowania;
• Inspirowanie;
• Bycie sobą w relacjach z innymi ludźmi.
Gdy je opanujesz, relacje z całym otoczeniem – z szefem, z dziećmi,
ze współpracownikami, czy z sąsiadami - osiągną zupełnie nową jakość.
Umiejętność porozumiewania się jest podstawą wykorzystania całego potencjału, jaki
masz do dyspozycji. Nie ma w tym żadnej tajemnicy! Porozumiewanie się jest
umiejętnością, której możesz się nauczyć i którą możesz stosować we
wszystkich sytuacjach – osobistych, zawodowych, rodzinnych. Nie zwlekaj, zacznij już
teraz!
John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem ds. przywództwa,
mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 18 milionach
egzemplarzy. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP, organizacji non profit, która
przeszkoliła ponad 5 milionów liderów w 126 krajach na całym świecie. Każdego
roku prowadzi seminaria dla tak różnych organizacji, jak firmy z listy Fortune 500,
National Football League, United States Military Academy w West Point, a także
dla przywódców rządowych. Jego książki regularnie trafiają na listy bestsellerów
„New York Timesa”, Wall Street Journal” i „Business Week”. Każda z trzech
jego książek – The Irrefutable Laws of Leadership, Developing the Leader within You i The
21 Indispensable Qualities of a Leader – osiągnęła wynik ponad miliona
sprzedanych egzemplarzy. Z prowadzonym przez niego blogiem można zapoznać się na
stronie JohnMaxwellOnLeadership.com.
Podziękowania
Wstęp
CZĘŚĆ 1. ZASADY POROZUMIEWANIA SIĘ
1.Umiejętność porozumiewania się zwiększa twój zakres wpływu w każdej sytuacji
2.Porozumiewanie się oznacza przede wszystkim koncentrację na innych
3.Porozumiewanie się to nie tylko słowa
4.Porozumiewanie się zawsze wymaga energii
5.Porozumiewanie się jest bardziej umiejętnością nabytą niż wrodzoną
CZĘŚĆ II. PRAKTYKA POROZUMIEWANIA SIĘ
6.Osoby potrafiące się porozumiewać robią to dzięki wspólnej płaszczyźnie
7.Osoby komunikatywne ciężko pracują nad tym, by ich przekaz był prosty
8.Osoby komunikatywne osiągają porozumienie w sposób korzystny dla wszystkich
9.Osoby komunikatywne inspirują innych ludzi
10.Osoby potrafiące się porozumiewać żyją zgodnie z tym, co mówią
Podsumowanie
Przypisy
O autorze
256 stron, oprawa miękka