ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 48.45 46,03   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAVA PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE W PRAKTYCE


KRAWIEC J.

wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 48.45 Twoja cena  46,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

JAVA.

Programowanie obiektowe w praktyce


W podręczniku przedstawiono paradygmaty mające wpływ na sposób konstrukcji kodu źródłowego, czyli model zorientowany na procesy oraz kod działający na danych.

Szczegółowo opisano mechanizmy zapewniające implementację modelu obiektowego – hermetyzację, dziedziczenie i polimorfizm. Przedstawiono dwa najważniejsze atrybuty Javy – przenośność i bezpieczeństwo.

Wyjaśniono podstawowe cechy programowania dotyczące operacji arytmetycznych i logicznych oraz funkcji sterujących.

Autorzy skoncentrowali się przede wszystkim na cechach obiektowości języka, takich jak: klasy, interfejsy, obsługa wyjątków, operacje wejścia-wyjścia ora z aplety i aplikacje.

Podano także przykłady kodu w odniesieniu do aplikacji stosowanych w rozwiązniach przemysłowych i przedstawiono wyniki badań wydajności i elementów bezpiecznej konstrukcji kodu źródłowego Javy.


Przedmowa  9

1. PODSTAWY JĘZYKA JAVA .11
1.1. Ewolucja języka programowania 11
1.2. Problemy z funkcjonowaniem Internetu .12
1.3. Maszyna wirtualna Javy .13
1.4. Podstawowe cechy Javy .13

2. OPERACJE ARYTMETYCZNE I LOGICZNE 15
2.1. Zmienne jako konstrukcje programistyczne .15
2.2. Operatory arytmetyczne 17
2.3. Operatory bitowe 18
2.4. Operatory logiczne 19
2.5. Operatory przypisania Javy 20
2.6. Operatory relacji (porównywania) 21
2.7. Priorytety operatorów .22
2.8. Badania wydajności 22

3. INSTRUKCJE STERUJĄCE .30
3.1. Instrukcje wyboru .30
3.2. Instrukcje iteracyjne 33
3.3. Instrukcje skoku 34
3.4. Badania wydajności 36

4. PODSTAWY PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO 40
4.1. Obiektowość .40
4.2. Hermetyzacja 42
4.3. Dziedziczenie 43
4.4. Polimorfizm 43

5. KLASY .45
5.1. Wprowadzenie 45
5.2. Klasy .45
5.3. Metody 49
5.4. Klasy i metody abstrakcyjne .51
5.5. Konstruktory .52
5.6. Metoda finalize .54

6. DZIEDZICZENIE  55
6.1. Idea dziedziczenia. 55
6.2. Konstruktory klasy bazowej i potomnej . 56
6.3. Kontrola dostępu. 58
6.4. Przeciążanie i przesłanie metod  60
6.5. Składowe statyczne. 61
6.6. Klasy i składowe finalne . 62
6.7. Badania wydajności metod finalnych . 64

7. AUTOMATYCZNE OPAKOWYWANIE . 67
7.1. Zasady ogólne . 67
7.2. Klasa Number . 68
7.3. Opakowanie dla liczb zmiennoprzecinkowych  68
7.4. Opakowanie dla typów całkowitoliczbowych  70
7.5. Opakowania klasy Character  70
7.6. Opakowywanie automatyczne  71
7.7. Badania wydajności  74

8. OBSŁUGA WYJĄTKÓW  76
8.1. Zasady ogólne . 76
8.2. Własna obsługa wyjątków  78
8.3. Nowe cechy wyjątków 79
8.4. Badania wydajności automatycznego zarządzania zasobami . 80

9. TABLICE 84
9.1. Zasady ogólne . 84
9.2. Tablice jednowymiarowe  84
9.3. Tablice wielowymiarowe  87
9.4. Zarządzanie pamięcią . 89
9.5. Operacje na tablicach 91
9.6. Badania wydajności operacji na tablicach  92

10. POLIMORFIZM . 94
10.1. Polimorfi zm dynamiczny  94
10.2. Konwersje typów prostych . 94
10.3. Rzutowanie typów obiektowych  96

11. INTERFEJSY . 99
11.1. Klasy abstrakcyjne  99
11.2. Budowanie interfejsów . 99

12. OBSŁUGA ŁAŃCUCHÓW .102
12.1. Zasady ogólne .102
12.2. Operacje na łańcuchach 102
12.3. Klasy StringBuffer i StringBuilder .104
12.4. Badania wydajności 105

13. MODEL WIELOWĄTKOWOŚCI .113
13.1. Zasady ogólne .113
13.2. Wielowątkowość .113
13.3. Model wątków 114
13.4. Priorytety 114
13.5. Synchronizacja115
13.6. Wątek główny .115
13.7. Komunikacja międzywątkowa .117
13.8. Uzyskiwanie stanu wątku .118
13.9. Badania wydajności 119

14. KOLEKCJE 120
14.1. Zasady ogólne .120
14.2. Typy sparametryzowane .120
14.3. Mechanizmy kolekcji .121
14.4. Interfejsy .122
14.5. Klasy kolekcji .123
14.6. Klasy ArrayList i Enumset .124
14.7. Badania wydajności kolekcji 124

15. SYSTEMY WEJŚCIA-WYJŚCIA .129
15.1. Zasady ogólne .129
15.2. Strumienie bajtów .129
15.3. Strumienie fi ltrowane .131
15.4. Strumienie buforowane.131
15.5. Strumienie znaków .133
15.6. Obsługa danych wyjściowych 134
15.7. Badania wydajności operacji strumieniowych .135

16. PROGRAMOWANIE RÓWNOLEGŁE 143
16.1. Zasady ogólne .143
16.2. Framework Fork/Join .143
16.3. Strategia „Dziel i zwyciężaj” 145
16.4. Poziom równoległości 145
16.5. Badania wydajności 146

17. APLETY I APLIKACJE .150
17.1. Biblioteki 150
17.2. Aplety .152
17.3. Aplikacje .155

18. ADNOTACJE .163
18.1. Zasady tworzenia adnotacji 163
18.2. Adnotacje znacznikowe 164
18.3. Adnotacje jednoelementowe.164
18.4. Adnotacje wbudowane .164
18.5. Zasady stosowania adnotacji 165

19. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIA 166
19.1. Sterowanie sprężarką 166
19.2. Sygnalizacja świetlna .167
19.3. Koszt cyklu życia (LCC) silników elektrycznych 167
19.4. Inwestycja .168
19.5. Kredyt .168

20. PODSUMOWANIE 170
Bibliografia .171

Załącznik A – Przykłady programów w praktyce .172
A.1. Sterowanie sprężarką 172
A.2. Sygnalizacja świetlna 175
A.3. Koszt cyklu życia (LCC) silników elektrycznych 178
A.4. Inwestycja .183
A.5. Kredyt .187

Załącznik B – Pomiary wydajności kodu źródłowego .192
B.1. Operacje arytmetyczne i logiczne .192
B.2. Instrukcje sterujące .194
B.3. Metody finalne 195
B.4. Automatyczne opakowywanie 195
B.5. Automatyczne zarządzanie zasobami .195
B.6. Operacje na tablicach 196
B.7. Obsługa łańcuchów .196
B.8. Model wielowątkowości .198
B.9. Kolekcje 198
B.10. Strumienie .199
B.11. Programowanie równoległe 200


200 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022