|
KULTUROWE UWARUNKOWANIA LEAN MANAGEMENT
PARKES A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kulturowe uwarunkowania Lean Management
Książka zawiera analizę wpływu kultury organizacyjnej (determinowanej m.in.
kulturą narodową) na powodzenie, możliwość wdrożenia, rozwój oraz efektywność
funkcjonowania Lean Management, z próbą wyjaśnienia, na czym ten wpływ polega.
Cel ten realizowano zarówno poprzez szczegółowe studia literaturowe, jak i wyniki
badań własnych przeprowadzonych w Polsce, Meksyku i w Wielkiej Brytanii, które to
badania obejmowały studia przypadków w zakresie kultur organizacyjnych i ich wpływu na
wdrażanie oraz funkcjonowanie Lean Management.
Publikacja skierowana jest do wszystkich osób zainteresowanych problematyką kulturowych
uwarunkowań zarządzania: studentów, badaczy, menedżerów i praktyków wdrażających
Lean Management w organizacjach przemysłowych i usługowych.
Wstęp
Rozdział 1. Charakterystyka Lean Management
1.1. Pochodzenie Lean Management
1.2. System Produkcyjny Toyoty
1.3. Lean Management – definicje
1.4. Postfordyzm a szczupłe zarządzanie
1.5. Zasady Lean Management
1.6. Wybrane metody i techniki Lean Management
1.7. Obszary zastosowania Lean Management
Rozdział 2. Kulturowe uwarunkowania zarządzania
2.1. Kultura – charakterystyka zjawiska
2.2. Kultura narodowa a kultura organizacyjna
2.3. Wzajemne oddziaływanie kultury narodowej i kultury organizacyjnej
2.4. Typologia kultur Ch. Hampden-Turnera i A. Trompenaarsa
2.5. Kultura Lean Management
Rozdział 3. Lean Management w japońskiej specyfice kulturowej
3.1. Państwo Japońskie – podstawowe informacje
3.2. Charakterystyka kultury narodowej Japonii
3.3. Wybrane cechy kultur japońskich organizacji
3.4. Wpływ japońskich uwarunkowań kulturowych na Lean Management
Rozdział 4. Podstawy metodologiczne
4.1. Wieloparadygmatyczne podejście do badań nad kulturą organizacyjną
4.2. Wykorzystana metoda i techniki badawcze
4.3. Przebieg procesu badawczego
4.4. Charakterystyki badanych przypadków
4.4.1. Polska filia międzynarodowej korporacji
4.4.2. Mała polska firma usługowa
4.4.3. Meksykańska filia międzynarodowej korporacji
4.4.4. Brytyjska filia międzynarodowej korporacji
Rozdział 5. Lean Management a uwarunkowania kulturowe – Polska
5.1. Rzeczpospolita Polska – podstawowe informacje
5.2. Charakterystyka kultury narodowej Polski
5.3. Wybrane cechy badanych kultur organizacyjnych w Polsce
5.4. Wpływ polskich uwarunkowań kulturowych na Lean Management
Rozdział 6. Lean Management a uwarunkowania kulturowe – Meksyk
6.1. Meksykańskie Stany Zjednoczone – podstawowe informacje
6.2. Charakterystyka kultury narodowej Meksyku
6.3. Wybrane cechy badanej kultury organizacyjnej w Meksyku
6.4. Wpływ meksykańskich uwarunkowań kulturowych na Lean Management
Rozdział 7. Lean Management a uwarunkowania kulturowe – Wielka Brytania
7.1. Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej – podstawowe
informacje
7.2. Charakterystyka kultury narodowej Wielkiej Brytanii
7.3. Wybrane cechy badanej kultury organizacyjnej w Wielkiej Brytanii
7.4. Wpływ brytyjskich uwarunkowań kulturowych na Lean Management
Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki
196 stron, Format: 16.0x23.0, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|