ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.00 51,30   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KULTUROWE UWARUNKOWANIA LEAN MANAGEMENT


PARKES A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 54.00 Twoja cena  51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kulturowe uwarunkowania Lean Management


Książka zawiera analizę wpływu kultury organizacyjnej (determinowanej m.in. kulturą narodową) na powodzenie, możliwość wdrożenia, rozwój oraz efektywność funkcjonowania Lean Management, z próbą wyjaśnienia, na czym ten wpływ polega.

Cel ten realizowano zarówno poprzez szczegółowe studia literaturowe, jak i wyniki badań własnych przeprowadzonych w Polsce, Meksyku i w Wielkiej Brytanii, które to badania obejmowały studia przypadków w zakresie kultur organizacyjnych i ich wpływu na wdrażanie oraz funkcjonowanie Lean Management.

Publikacja skierowana jest do wszystkich osób zainteresowanych problematyką kulturowych uwarunkowań zarządzania: studentów, badaczy, menedżerów i praktyków wdrażających Lean Management w organizacjach przemysłowych i usługowych.


Wstęp

Rozdział 1. Charakterystyka Lean Management

1.1. Pochodzenie Lean Management
1.2. System Produkcyjny Toyoty
1.3. Lean Management – definicje
1.4. Postfordyzm a szczupłe zarządzanie
1.5. Zasady Lean Management
1.6. Wybrane metody i techniki Lean Management
1.7. Obszary zastosowania Lean Management

Rozdział 2. Kulturowe uwarunkowania zarządzania

2.1. Kultura – charakterystyka zjawiska
2.2. Kultura narodowa a kultura organizacyjna
2.3. Wzajemne oddziaływanie kultury narodowej i kultury organizacyjnej
2.4. Typologia kultur Ch. Hampden-Turnera i A. Trompenaarsa
2.5. Kultura Lean Management

Rozdział 3. Lean Management w japońskiej specyfice kulturowej

3.1. Państwo Japońskie – podstawowe informacje
3.2. Charakterystyka kultury narodowej Japonii
3.3. Wybrane cechy kultur japońskich organizacji
3.4. Wpływ japońskich uwarunkowań kulturowych na Lean Management

Rozdział 4. Podstawy metodologiczne

4.1. Wieloparadygmatyczne podejście do badań nad kulturą organizacyjną
4.2. Wykorzystana metoda i techniki badawcze
4.3. Przebieg procesu badawczego
4.4. Charakterystyki badanych przypadków
4.4.1. Polska filia międzynarodowej korporacji
4.4.2. Mała polska firma usługowa
4.4.3. Meksykańska filia międzynarodowej korporacji
4.4.4. Brytyjska filia międzynarodowej korporacji

Rozdział 5. Lean Management a uwarunkowania kulturowe – Polska

5.1. Rzeczpospolita Polska – podstawowe informacje
5.2. Charakterystyka kultury narodowej Polski
5.3. Wybrane cechy badanych kultur organizacyjnych w Polsce
5.4. Wpływ polskich uwarunkowań kulturowych na Lean Management

Rozdział 6. Lean Management a uwarunkowania kulturowe – Meksyk

6.1. Meksykańskie Stany Zjednoczone – podstawowe informacje
6.2. Charakterystyka kultury narodowej Meksyku
6.3. Wybrane cechy badanej kultury organizacyjnej w Meksyku
6.4. Wpływ meksykańskich uwarunkowań kulturowych na Lean Management

Rozdział 7. Lean Management a uwarunkowania kulturowe – Wielka Brytania

7.1. Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej – podstawowe informacje
7.2. Charakterystyka kultury narodowej Wielkiej Brytanii
7.3. Wybrane cechy badanej kultury organizacyjnej w Wielkiej Brytanii
7.4. Wpływ brytyjskich uwarunkowań kulturowych na Lean Management

Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki


196 stron, Format: 16.0x23.0, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022