ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.00 42,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ORIENTACJA SIECIOWA PRZEDSIĘBIORSTW BRANŻY USŁUG LOGISTYCZNYCH


KAWA A.

wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

ORIENTACJA SIECIOWA PRZEDSIĘBIORSTW BRANŻY USŁUG LOGISTYCZNYCH


Badania przeprowadzone przez Autora wypełniają istotną lukę w poznaniu mechanizmów tworzenia przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwach branży usług logistycznych dzięki wykorzystaniu relacji siedzi międzyorganizacyjnych w sektorze TSL. Monografia zawiera bogaty ładunek nowej wiedzy o relacjach międzyorganizacyjnych w sektorze przedsiębiorstw TSL w Polsce. Cechuje się istotnymi walorami zarówno teoretycznymi jak i praktycznymi.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Mirosława Chrobaka


Wstęp

1. Sieci w naukach o zarządzaniu
1.1. Określenia i definicje sieci
1.2. Relacje sieciowe
1.3. Wyjaśnienia roli sieci w zarządzaniu
1.4. Podejście sieciowe
1.5. Paradygmat sieciowy
Podsumowanie

2. Branża usług logistycznych
2.1. Branża jako obszar badawczy
2.2. Branża usług logistycznych jako przedmiot badań
2.3. Charakterystyka branży usług logistycznych
2.4. Podmioty branży usług logistycznych
2.5. Trzecia i czwarta strona logistyki (3PL i 4PL)
2.6. Modele biznesu
2.7. Usługi logistyczne
2.8. Rola podmiotów branży usług logistycznych w łańcuchu dostaw
Podsumowanie

3. Współdziałanie przedsiębiorstw branży usług logistycznych
3.1. Rodzaje relacji
3.2. Relacje pionowe
3.3. Relacje poziome - koopetycja logistyczna
3.4. Relacje sieciowe w branży usług logistycznych
3.5. Alianse
3.6. Klastry
3.7. Przedsięwzięcia wspierające współdziałanie sieciowe
Podsumowanie

4. Koncepcja orientacji sieciowej
4.1. Istota i założenia orientacji sieciowej
4.2. Przewaga konkurencyjna
4.3. Cechy relacji sieciowych
4.4. Oddziaływanie relacji pośrednich
4.5. Współzależność przedsiębiorstwa i sieci
4.6. Współdzielenie zasobów
4.7. Wymiana w sieci
4.8. Przewaga zasobowa i wyniki przedsiębiorstwa
4.9. Model orientacji sieciowej
Podsumowanie

5. Współpraca sieciowa przedsiębiorstw branży usług logistycznych w ujęciu empirycznym
5.1. Metodyka badań
5.2. Pomiar orientacji sieciowej
5.3. Pozytywne efekty funkcjonowania przedsiębiorstwa w sieciach międzyorganizacyjnych
5.4. Negatywne efekty funkcjonowania przedsiębiorstwa w sieciach międzyorganizacyjnych
5.5. Źródła przeszkód w zakresie przystępowania przedsiębiorstw do sieci i rozwoju międzyorganizacyjnych powiązań
5.6. Mechanizmy wzmacniania relacji w sieciach międzyorganizacyjnych
Podsumowanie

6. Modelowanie strukturalne orientacji sieciowej przedsiębiorstw branży usług logistycznych
6.1. Modelowanie strukturalne
6.2. Operacjonalizacja zmiennych nieobserwowalnych
6.3. Model pomiarowy orientacji sieciowej
6.4. Model strukturalny orientacji sieciowej
6.5. Dyskusja nad uzyskanymi wynikami
Podsumowanie

Zakończenie
Ustalenia badawcze
Wkład w rozwój teorii sieci w naukach o zarządzaniu
Implikacje dla praktyki gospodarczej
Ograniczenia badań empirycznych i kierunki dalszych eksploracji

Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel


220 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022