ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ADAPTACJA W RELACJACH BUSINESS-TO- BUSINESS UWARUNKOWANIA I EFEKTY


LESZCZYŃSKI G

wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 39.00 Twoja cena  37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

ADAPTACJA W RELACJACH BUSINESS-TO- BUSINESS UWARUNKOWANIA I EFEKTY


Główną przesłanką dla przygotowania monografii i było dążenie do pokazania, jakie znaczenie dla efektów uzyskiwanych dzięki relacji między dostawcą i nabywcą instytucjonalnym ma proces adaptacji zachodzący w ramach tej relacji. Uzasadnieniem podjęcia pracy nad istotą, uwarunkowaniami i efektami adaptacji w relacjach business-to-business jest przede wszystkim niedostatek wiedzy w tym obszarze. Adaptacja jako proces relacji została rozpoznana już w trakcie badań prowadzonych w latach 80. XX wieku, jednak nie zyskała ona szerszego zainteresowania. Nawet jeśli badania takie prowadzono, to najczęściej uwaga była skupiona na jednej ze stron relacji - dostawcy lub nabywcy. Brakuje wciąż spojrzenia na adaptację z uwzględnieniem perspektywy obustronnej. Niniejsza praca ma przyczynić się do znaczącego wzrostu wiedzy na temat adaptacji ukazanej z dwóch punktów widzenia: dostawców oraz nabywców instytucjonalnych.

Fragment ze wstępu


Wstęp

1. Relacje między przedsiębiorstwami w nauce o zarządzaniu
1.1. Geneza podejścia interakcyjnego w naukach o zarządzaniu
1.1.1. Interakcje w naukach społecznych
1.1.2. Relacje w teorii przedsiębiorstwa
1.1.3. Koncepcje zarządzania akcentujące interakcje
1.2. Paradygmat interakcyjno-relacyjny w sferze business-to-business
1.2.1. Interakcje na rynku business-to-business jako przedmiot badań
1.2.3. Koncepcje relacji business-to-business
1.2.4. Podejście interakcyjne a marketing relacji
1.3. Relacje dostawca - nabywca jako przedmiot zarządzania
1.3.1. Zarządzanie relacjami z klientami
1.3.2. Zarządzanie relacjami z dostawcami
1.4. Wnioski

2. Strukturalno-funkcjonalne podejście do relacji między dostawcą i nabywcą
2.1. Wymiary kondycji relacji
2.2. Dopasowanie w relacjach dostawcy i nabywcy
2.2.1. Dopasowanie sytuacyjne przedsiębiorstwa
2.2.2. Oddziaływanie dopasowania na relacje dostawca - nabywca
2.3. Efekty relacyjne jako przesłanka utrzymywania więzi między dostawcą i nabywcą
2.3.1. Konceptualizacja efektów relacyjnych
2.3.2. Funkcjonalne podejście do efektów relacyjnych z perspektywy dostawcy i nabywcy
2.4. Negatywne konsekwencje relacji
2.4.1. Koszty relacyjne
2.4.2. Zależność relacyjna
2.5. Ocena relacji
2.6. Wnioski

3. Adaptacja jako proces w relacji dostawca - nabywca
3.1. Istota i przebieg adaptacji
3.1.1. Miejsce i rola adaptacji w relacji dostawy i nabywcy
3.1.2. Proces adaptacji i jego wymiary
3.2. Przesłanki adaptacji
3.2.1. Racjonalna adaptacja a podejścia ewolucyjne
3.2.2. Motywy adaptacji
3.3. Materialne i niematerialne efekty adaptacji
3.4. Adaptacja w funkcji marketingowo-sprzedażowej przedsiębiorstwa
3.5.1. Adaptacja jako podstawowy proces marketingu
3.5.2. Adaptacja jako instrument sprzedaży
3.5. Adaptacja a koordynacja z perspektywy nabywcy instytucjonalnego
3.6.1. Strategiczne dopasowanie zakupów
3.6.2. Koordynacja łańcucha dostaw
3.7. Wnioski

4. Adaptacja w świetle badań eksploracyjnych
4.1. Metodyka badań
4.1.1. Badania wśród dostawców
4.1.2. Badania wśród nabywców
4.2. Adaptacja z perspektywy dostawcy
4.2.1. Dopasowanie a zakres adaptacji
4.2.2. Oddziaływanie dopasowania na adaptację z perspektywy dostawców
4.2.3. Obszary dopasowania w relacjach z klientami
4.2.4. Efekty adaptacji i dopasowania w relacjach z kluczowymi klientami
4.3. Dopasowanie w relacjach z perspektywy nabywcy
4.3.1. Rola dopasowania i adaptacji
4.3.2. Elementy dopasowania w relacji z dostawcą
4.3.4. Efekty dopasowania z perspektywy nabywcy
4.4. Wnioski

5. Konceptualizacja uwarunkowań i efektów adaptacji
5.1. Propozycja modelu
5.2. Operacjonalizacja konstruktów
5.3. Wnioski

6. Adaptacja na rynku przemysłowym w ujęciu empirycznym
6.1. Metodyka badania
6.1.1. Cel i zakres badania
6.1.2. Proces gromadzenia informacji i charakterystyka zbadanej próby
6.1.3. Metody analizy danych
6.2. Weryfikacja operacjonalizacji konstruktów
6.2.1. Czynniki opisujące konstrukty
6.2.2. Ocena rzetelności pomiaru
6.3. Stan relacji i zakres adaptacji
6.4. Uwarunkowania adaptacji
6.5. Oddziaływanie adaptacji na efekty relacyjne
6.5. Wnioski

7. Rola adaptacji w zarządzaniu relacjami dostawca - nabywca
7.1. Implikacje poznawcze
7.2. Implikacje dla nauki o zarządzaniu
7.4. Wnioski

Zakończenie

Aneks
A1. Kwestionariusz wykorzystywany w ankiecie rozdawanej wśród menedżerów sprzedaży
A2. Kwestionariusz wykorzystywany w wywiadach z menedżerami zakupów
A3. Scenariusz wywiadu pogłębionego z menedżerami sprzedaży i zakupów
A4. Wytyczne do eseju na temat relacji z klientami Esej: "Adaptacja w relacjach z klientami na rynku business-to-business"
A5. Badanie eksploracyjne - charakterystyka próby
A6. Badanie relacji na rynku przemysłowym - charakterystyka próby
A7. Wyniki analizy czynnikowej - ładunki czynnikowe
Zakres adaptacji
Kondycja relacji
Motywy adaptacji
Dopasowanie
Pozytywne efekty relacyjne
Negatywne efekty relacyjne

Bibliografia


226 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022