|
ROLA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W TWORZENIU PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW HANDLU DETALICZNEGO
STEFAŃSKA M. wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2014, wydanie Icena netto: 55.00 Twoja cena 52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka ROLA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W TWORZENIU PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW
HANDLU DETALICZNEGO
Głównym celem opracowania jest identyfikacja oraz modelowanie instrumentów i
relacji przedsiębiorstw handlu detalicznego z interesariuszami w ramach sfery
instrumentalno-czynnościowej do budowania lub wzmacniania ich przewagi konkurencyjnej
poprzez CSR.
W książce sformułowano następujące cele szczegółowe:
- umiejscowienie koncepcji CSR w nurtach nauk o zarządzaniu
- wskazanie na znaczenie CSR dla strategii działania przedsiębiorstw handlu
detalicznego;
- wyjaśnienie roli społecznej odpowiedzialności w tworzeniu wartości w ramach funkcji
wyróżnionych w łańcuchu tworzenia wartości w przedsiębiorstwie oraz identyfikacja
uwarunkowań postrzegania przez interesariuszy działań społecznie odpowiedzialnych
detalistów;
- identyfikacja znaczenia inicjatyw opartych na idei CSR dla interesariuszy oraz związku
pomiędzy aktywnością przedsiębiorstw handlowych w obszarze komunikowania o CSR a
zaangażowaniem w kwestie społeczne grup interesariuszy;
- stworzenie modelu, który uwzględniałby istniejące uwarunkowania działań CSR w
handlu detalicznym w odniesieniu do strategii konkurowania przedsiębiorstw tego sektora.
Wstęp
Rozdział 1
Koncepcja CSR jako wyznacznik strategii przedsiębiorstw handlu detalicznego
1.1. Ewolucja i istota pojęcia społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
1.2. Koncepcja CSR w wybranych nurtach nauk o zarządzaniu
1.3. Uwarunkowania rozwoju koncepcji CSR w przedsiębiorstwach handlu detalicznego
1.4. Miejsce społecznej odpowiedzialności w strategiach detalistów
Rozdział 2
CSR a źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego
2.1. Istota i źródła przewagi konkurencyjnej detalistów
2.2. Model łańcucha wartości społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw
2.3. Strategie konkurowania społecznie odpowiedzialnych detalistów na polskim rynku
2.4. Instrumenty marketingowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw opartej
na koncepcji CSR
Rozdział 3
Osiąganie przewagi konkurencyjnej dzięki CSR w kluczowych grupach interesariuszy
przedsiębiorstwa handlu detalicznego
3.1. Nabywcy jako interesariusze detalistów działających zgodnie z ideą CSR
3.1.1. Postawy nabywców a postrzeganie CSR
3.1.2. Zachowanie nabywców wobec społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw handlowych
3.1.3. Wpływ strategii pozycjonowania na postrzeganie działań CSR detalisty
3.2. Relacje przedsiębiorstw handlowych z dostawcami w świetle idei CSR
3.2.1. Powiązania w kanałach dostaw w świetle koncepcji społecznej odpowiedzialności
3.2.2. Koncepcja CSR wobec sił przetargowych w relacjach dostawców i detalistów
3.2.3. Kanały dostaw produktów sprawiedliwego handlu jako przykład wdrożenia idei CSR
3.3. Pracownicy jako docelowa grupa działań społecznie odpowiedzialnego detalisty
3.3.1. Warunki pracy w handlu detalicznym
3.3.2. Cele i narzędzia CSR w relacjach detalisty z pracownikami
Rozdział 4
CSR w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego w
świetle badań empirycznych
4.1. Metodyka badań empirycznych
4.2. Wybrane uwarunkowania działań CSR wobec nabywców z perspektywy strategii
konkurowania detalistów
4.2.1. Wiedza i postawa nabywców wobec działań społecznie odpowiedzialnych a wizerunek
przedsiębiorstwa handlowego
4.2.2. Strategie konkurowania detalistów jako uwarunkowanie oceny działań CSR przez
nabywców
4.3. Znaczenie CSR w relacjach przedsiębiorstw handlu detalicznego z dostawcami
4.4. Wpływ społecznej odpowiedzialności na relacje przedsiębiorstwa handlowego z
pracownikami
4.4.1. Uwarunkowania postrzegania społecznie odpowiedzialnego pracodawcy przez pracowników
sklepów
4.4.2. Czynniki związane z CSR w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
handlowego jako pracodawcy
Rozdział 5
Zarządzanie relacjami z interesariuszami przedsiębiorstwa handlowego myśl
koncepcji CSR dla umacniania przewagi konkurencyjnej
5.1. Modele relacji z kluczowymi interesariuszami w tworzeniu przewagi
konkurencyjnej przedsiębiorstwa handlu detalicznego
5.2. Budowanie przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa handlowe na podstawie
koncepcji CSR - wymiar aplikacyjny
Zakończenie
Aneks
Bibliografia
Spis rysunków, wykresów i tabel
327 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|