KAPITAŁ MARKI MIASTA ZORIENTOWANY NA KONSUMENTA.
ŹRÓDŁA I POMIAR
Niniejsza praca jest efektem kilkunastoletnich zainteresowań autorki dziedziną
marketingu terytorialnego i jego rozwoju. Jest następstwem wieloletnich badań, analiz
studiów przypadków i prowadzonych konsultacji. Jest także odpowiedzią na postulaty nie
tylko badaczy, ale i praktyków samorządowych,którzy oczekują oceny efektów stosowania
podejścia marketingowego w jednostkach samorządowych. Szczególnym bowiem wyzwaniem w
marketingu miejsc jest pomiar skuteczności podejmowanych strategii i działań
marketingowych. W monografii podjęto zatem próbę kompleksowego ujęcia efektów związanych
z marketingiem jednosteksamorządowych tłumaczonych przez kapitał marki. Dokonano tego
na przykładzie miast, dla których zaprezentowano model kapitału marki miasta,
pozwalający decydentom na przyjęcie optymalnych kierunków zarządzania marką.
Wstęp
Rozdział 1. Marka w ujęciu terytorialnym
1.1. Pojęcie i perspektywy marki
1.2. Wizerunek a tożsamość marki
1.3. Branding miejsc - geneza koncepcji, kierunki rozwoju
1.4. Specyfika marki terytorialnej
1.5. Cechy marki miasta
Rozdział 2. Kapitał a wartość marki
2.1. Istota i źródła kapitału marki
2.3. Wymiary kapitału marki zorientowanego na konsumenta - analiza stosowanych modeli
Rozdział 3. Pomiar kapitału marki terytorialnej
3.1. Pojęcie kapitału marki terytorialnej
3.2. Metody pomiaru kapitału marek terytorialnych
3.3. Rankingi marek terytorialnych - wybrane metodyki pomiaru marek narodowych i miejskich
Rozdział 4. Wybrane wymiary kapitału marki terytorialnej i techniki ich pomiaru
4.1. Wizerunek marki terytorialnej
4.2. Postrzegana jakość, wartość dla klienta i satysfakcja
4.3. Lojalność i przywiązanie
Rozdział 5. Model kapitału marki miasta
5.1. Założenia metodyczne modelu
5.2. Wybór zmiennych dla poszczególnych wymiarów kapitału marki miasta
5.3. Struktura modelu kapitału marki miasta
5.3.1. Etap pierwszy - eliminacja najsłabszych wskaźników
5.3.2. Etap drugi - konstrukcja modelu
5.4. Zastosowanie modelu kapitału marki na przykładzie miasta Poznania i Wrocławia
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
246 stron, B5, oprawa miękka