|
DETERMINANTY ZARZĄDZANIA SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNEGO W SEKTORZE MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
KAŻMIERCZAK M. wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 52.50 Twoja cena 49,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka DETERMINANTY ZARZĄDZANIA SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNEGO W SEKTORZE MAŁYCH I ŚREDNICH
PRZEDSIĘBIORSTW
Monografia zawiera rozważania o czynnikach determinujących
wdrażanie, stosowanie koncepcji społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu małymi i
średnimi przedsiębiorstwami. Zamierzeniem Autorski było zidentyfikowanie i ukazanie
istotnych czynników uwzględniania/honorowania aspektów społecznej odpowiedzialności w
zarządzaniu organizacjami w sektorze PMMŚ, wybranych do badań.
Fragment z recenzji prof. dr hab. Krystyny Lisieckiej z
Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Wstęp
I. Społeczna odpowiedzialność w działalności przedsiębiorstw
1. Główne czynniki zmian w upowszechnianiu koncepcji społecznej odpowiedzialności
biznesu
2. Geneza i pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu
2.1. Definiowanie społecznej odpowiedzialności w środowisku akademickim
2.2. Definiowanie społecznej odpowiedzialności przez organizacje międzynarodowe
3. Modele społecznej odpowiedzialności
II. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ
1. Specyfika funkcjonalna i zarządcza przedsiębiorstw sektora PMMŚ
2. Istota zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ
3. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym
3.1. Obszary społecznej odpowiedzialności
3.2. Teoria interesariuszy: zarządzanie zgodne z CSR w kontekście "wielorakich
aktorów"
3.3. Systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR
III. Identyfikacja czynników determinujących zarządzanie społecznie
odpowiedzialne w sektorze PMMŚ oraz perspektywy badawcze
1. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w PMMŚ
1.1. Czynniki zewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne
1.2. Czynniki wewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne
2. Stan dotychczasowych badań na temat CSR w sektorze PMMŚ na świecie
3. Polski dorobek w zakresie badań na temat CSR w sektorze PMMŚ
IV. Metodyka badań empirycznych
1. Cel oraz zakres badań empirycznych
2. Charakterystyka badania przygotowawczego
3. Charakterystyka badania właściwego
4. Przetwarzanie i analiza danych
5. Charakterystyka badanej zbiorowości
V. Ocena czynników wpływających na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w
badanych przedsiębiorstwach
1. Koncepcja CSR w badanych przedsiębiorstwach
1.1. Znajomość pojęcia CSR oraz sposoby jego definiowania przez PMMŚ
1.2. Ocena ważności i charakter przesłanek wdrażania CSR w badanych
przedsiębiorstwach
1.3. Podejmowane działania w obszarach CSR w badanym sektorze przedsiębiorstw
2. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych
przedsiębiorstw
2.1. Analiza i ocena czynników zewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie
odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw
2.2. Analiza i ocena czynników wewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie
odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw
3. Eksploracyjna analiza czynnikowa determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego
w badanym sektorze PMMŚ
4. Analiza współzależności między czynnikami wpływającymi na zarządzanie
społecznie odpowiedzialne a wybranymi cechami
5. Analiza współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania
a zaangażowaniem organizacji w inicjatywy CSR
6. Korzyści wynikające z realizacji CSR w badanych przedsiębiorstwach
VI. Doskonalenie zarządzania społecznie odpowiedzialnego w sektorze PMMŚ
1. Ocena podstawowych obszarów CSR przez badany segment PMMŚ
2. Wnioski z przeprowadzonych badań
3. Kierunki doskonalenia procesu zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ oraz
nowe wyzwania badawcze
Zakończenie
Załączniki
Kwestionariusz ankietowy
Statystyki opisowe
Literatura
Spis rysunków, tabel i wykresów
279 sron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|