ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA REKONSTRUKCJA KLUCZOWYCH PROBLEMÓW


MAGDA-ADAMOWICZ M. KOPACZYŃSKA I. NYCZAJ DRĄG M. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 44.10 Twoja cena  41,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pedagogika wczesnoszkolna

Rekonstrukcja kluczowych problemów


Pracę (.) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej.

Prof. dr hab. Barbara Smolińska-Theiss

Książka (.) prezentuje (.) bogate i cenne wątki naukowo-poznawcze i utylitarne, a od strony merytorycznej budzi uznanie, gdyż trafnie koresponduje ze współczesnymi trendami innowacyjnymi w pedagogice wczesnoszkolnej.
(.) Można żywić nadzieję, że monografia wzbogaci rynek wydawniczy oraz znajdzie poczesnych czytelników nie tylko wśród pedagogów wczesnoszkolnych, ale także opiekunów i światłych rodziców.

Prof. dr hab. Kazimierz Wenta


Wstęp  5

Część 1
TEORIA PEDAGOGIKI WCZESNOSZKOLNEJ JAKO PŁASZCZYZNA DYSKURSU EDUKACYJNEGO
Rodział 1. Cele pedagogiki i edukacji dzieci (Krystyna Duraj-Nowakowa) . 13
Rodział 2. Kognitywistyka a dydaktyczne transgresje (Wiga Bednarkowa) . 24
Rodział 3. Holistyczne inspiracje pedagogiki wczesnoszkolnej (Marzenna Magda-Adamowicz) . 36
Rodział 4. Warianty naukowego podejścia w uprawianiu pedagogiki wczesnoszkolnej – refleksje deskryptywne (Teresa Janicka-Panek) . 54


Część 2
DZIECKO W PRZESTRZENI RODZINNO-SZKOLNEJ
Rodział 1. Socjalizacja dziecka w rodzinie i poprzez instytucje w kontekście przemian społeczno-kulturowych (Mirosława Nyczaj-Drąg) . 65
Rodział 2. Rodzinne uwarunkowania zagrożenia potrzeby bezpieczeństwa dzieci (Małgorzata Cywińska) . 79
Rodział 3. Warunki udanej adaptacji do szkoły – perspektywa psychologiczna (Marzanna Farnicka)  91
Rodział 4. Uczeń wczesnej edukacji – pomiędzy oczekiwaniami rodziców i nauczycieli (Barbara Lulek)  101
Rodział 5. Zachowanie się ucznia w kontekście jego poziomu zaufania  do lęku – teoria J. Gibba (Leokadia Wiatrowska) . 114

Część 3
KIERUNKI I PERSPEKTYWY ZMIAN W DYDAKTYCE WCZESNOSZKOLNEJ
Rodział 1. Refleksyjny proces uczenia się i motywacja jako elementy oceniania kształtującego w klasach I–III szkoły podstawowej (Iwona Kopaczyńska) . 129
Rodział 2. Czy e-podręczniki mogą stanowić zmianę paradygmatu podręcznika w edukacji wczesnoszkolnej? (Marek Piotrowski, Angelika Wiśniewska, Klaudia Piotrowska)  145
Rodział 3. Wirtualne wycieczki jako jeden z elementów strategii dyferencjacji w procesie edukacji dzieci z przewlekłymi chorobami (Hanna Krauze-Sikorska, Joanna Sikorska)   159

Część 4
ZDOLNY I TWÓRCZY UCZNIOWIE W SZKOLE
Rodział 1. Kultura szkoły sprzyjająca rozwojowi twórczego potencjału dziecka (Agata Cudowska) . 181
Rodział 2. Twórczy nauczyciel szansą i wyzwaniem dla szkoły (Jolanta Szempruch) . 195
Rodział 3. Co wiemy o dzieciach matematycznie uzdolnionych. Wyniki badań, wnioski i działania naprawcze (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) . 207
Rodział 4. Uzdolnienia plastyczne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – rozpoznanie i wspierania rozwoju (Urszula Gembara) . 227
Rodział 5. Więź matki z twórczym uczniem klas I–III (Klaudia Żernik) . 238
Rodział 6. Orientacje życiowe twórczych i odtwórczych uczniów (Alicja Ostrowska)   250

Literatura cytowana  266


286 stron, Format: 15.9x22.1, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022