ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CZŁOWIEK W ORGANIZACJI ZAUFANIE PRZYWÓDZTWO ZAANGAŻOWANIE SATYSFAKCJA


BIESOK G. WYRÓD-WRÓBEL J. RED.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 46.00 Twoja cena  43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Człowiek w organizacji

Zaufanie, przywództwo, zaangażowanie, satysfakcja


Każdą organizację tworzą ludzie. Relacje występujące między nimi wpływają na sposób, w jaki ona działa, jak jest postrzegana przez innych oraz jaką ma przewagę na rynku. Monografia ta poświęcona jest właśnie funkcjonowaniu człowieka w organizacji, przybliża i omawia szereg jego aspektów dotyczących: zaufania, przywództwa, kreatywności i innowacyjności, satysfakcji, zaangażowania w pracę oraz kultury organizacyjnej.

Publikacja pokazuje liczne relacje organizacyjne i ich wzajemne oddziaływania, z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia zaufania w kreowaniu więzi międzyludzkich. Książka ma przekrojowy, interdyscyplinarny charakter, jest spójna, a jej treści uporządkowane są pod względem strukturalnym i logicznym.

Do napisania monografii posłużył bogaty i aktualny materiał źródłowy, obejmujący około 400 pozycji literaturowych, zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Publikację przygotowaliśmy z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla na co dzień kreujących i zarządzających relacjami międzyludzkimi, a także pracownikach naukowych i studentach, zgłębiających takie dziedziny wiedzy, jak: nauki o zarządzaniu, zarządzanie zasobami ludzkimi, czy też socjologia organizacji.

Książka doskonale spełni rolę jako podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkimi czy socjologia, będzie przydatnym źródłem wiedzy dla prowadzących lub uczęszczających na zajęcia dydaktyczne z zakresu nauk o organizacji, zachowań organizacyjnych, zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania wiedzą, zarządzania kapitałem ludzkim i intelektualnym, zarządzania zaufaniem, zarządzania usługami, zarządzania relacjami z klientem.


Wprowadzenie

Rozdział 1. Zaufanie - Grzegorz Biesok, Jolanta Wyród-Wróbel
1.1. Pojęcie zaufania
1.2. Typologia zaufania
1.3. Kształtowanie się zaufania
1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach
1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania
Podsumowanie
Literatura

Rozdział 2. Przywództwo - Aleksandra Kołodziej
2.1. Pojęcie przywództwa
2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa
2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl
2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji
2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka
Podsumowanie
Literatura

Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność - Monika Skrzyp
3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych
3.2. Typologia innowacji i kreatywności
3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność
3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności
3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji
Podsumowanie
Literatura

Rozdział 4. Praca zespołowa - Michał Jezusek
4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej
4.2. Podstawowe typologie zespołów
4.3. Role w zespole
4.4. Organizacja pracy zespołowej
4.5. Praca zespołowa a efektywność
4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej
4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej
4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku
Podsumowanie
Literatura

Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę - Aleksandra Świętek-Bysko
5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę
5.2. Typologia form zaangażowania
5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika
5.4. Badanie zaangażowania pracowników
5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie
5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji
5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji
Podsumowanie
Literatura

Rozdział 6. Satysfakcja z pracy - Kinga Jureczka
6.1. Satysfakcja pracownika
6.2. Modele satysfakcji pracownika
6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika
6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika
6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy
6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia
Podsumowanie
Literatura

Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji - Paulina Gajewska
7.1. Kultura w organizacji
7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych
7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej
7.3.1. Komunikacja wewnątrz firmy
7.3.2. Przywództwo
7.3.3. Proces motywowania
7.3.4. Budowanie zespołów
7.3.5. Symbole, rytuały, mity, tabu i wartości jako przejawy kultury
7.4. Funkcje kultury organizacyjnej
7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej
Podsumowanie
Literatura

Podsumowanie


184 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022