|
INWENTARYZACJA 2017 WYJAŚNIENIA PRAKTYCZNE
TRZPIOŁA K. wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 49.00 Twoja cena 46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Inwentaryzacja 2017
Wyjaśnienia praktyczne
W publikacji przeczytasz o:
- etapach inwentaryzacji,
- metodach inwentaryzacji,
- sposobie ujęcia różnic inwentaryzacyjnych,
- zasadach dokonywania kompensat,
- terminach przechowywania dokumentów,
W celu uniknięcia natężenia prac na koniec roku obrotowego przedsiębiorcy mogą już
rozpocząć inwentaryzację. Jej termin uważa się bowiem za dotrzymany, jeżeli została
rozpoczęta nie wcześniej niż 3 miesiące przed końcem roku obrotowego, a zakończona
do 15. Obowiązek przeprowadzenia prac inwentaryzacyjnych dotyczy podmiotów prowadzących
księgi rachunkowe, a jego celem jest uzyskanie rzetelnych informacji niezbędnych do
sporządzenia sprawozdania finansowego.
Częstotliwość, terminy i formy inwentaryzacji
Etapy rozpoczęcia prac
Kierownik wydaje zarządzenie
Powołanie zespołu przeprowadzającego inwentaryzację
Określenie obowiązków i praw osób powołanych do przeprowadzenia spisu z natury
Opracowanie planu i harmonogramu inwentaryzacji
Organizacja szkolenia
Przygotowanie do spisu rejonów i pól spisowych
Przygotowanie dokumentacji inwentaryzacyjnej i sprzętu
Inwentaryzacja metodą spisu z natury
Spis z natury środków pieniężnych konieczny na ostatni dzień roku obrotowego
Ważne jest prawidłowe oznaczenie środka trwałego
Stosowanie uproszczeń
Spis z natury zapasów – ewidencję magazynową trzeba uzgodnić z ewidencją księgową
Zawartość arkuszy spisowych
Zasady, o których trzeba pamiętać, sporządzając arkusze spisowe
Obowiązki zespołu spisowego w związku z zakończeniem spisów z natury
Inwentaryzacja metodą potwierdzenia salda
Zweryfikowanie prawidłowości stanu należności
Druk potwierdzenia salda w dwóch egzemplarzach
Przyczyny powodujące różnice inwentaryzacyjne w formie potwierdzenia sald
Odpisy aktualizujące wątpliwe należności
Porównanie zapisów w księgach rachunkowych z dokumentacją
Środki trwałe w budowie
Wartości niematerialne i prawne
Zasady rozliczania różnic inwentaryzacyjnych
Straty w kosztach podatkowych
Różnice inwentaryzacyjne mogą mieć postać niedoborów lub nadwyżek
Nadwyżki to przychód podatkowy
Zapasy księgowane w innej cenie niż cena zakupu
Ewidencja księgowa niedoborów zaliczonych do ubytków naturalnych
Ewidencja księgowa niedoborów w środkach trwałych
Zawiniony niedobór w kasie
Fałszywy banknot wykryty w trakcie inwentaryzacji
Korekta VAT
Najczęstsze błędy popełniane w czasie inwentaryzacji
Błędy dotyczące ogólnych zasad inwentaryzacji
Błędy dotyczące dokumentacji
Błędy dotyczące przebiegu spisów
Błędy dotyczące przebiegu potwierdzeń salda
Błędy dotyczące przeprowadzania weryfikacji
Błędy dotyczące rozliczenia inwentaryzacji
72 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|