|
TACHOGRAFY CYFROWE WPISY MANUALNE KARTY KIEROWCÓW 35 WSKAZÓWEK JAK UNIKAĆ BŁĘDÓW wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 69.00 Twoja cena 65,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Tachografy cyfrowe
Wpisy manualne karty kierowców
35 wskazówek jak unikać błędów
W niniejszej publikacji rozwiewamy wiele wątpliwości przewoźników i kierowców
dotyczących zgodnego z przepisami rejestrowania aktywności. Podpowiadamy, jak postąpić
w trudnych sytuacjach, np. gdy kierowca straci kartę na skutek kradzieży, a także jak
zgrywać dane, żeby ich nie stracić. Wyjaśniamy, na co może zwrócić uwagę ITD w
trakcie kontroli i jak można uniknąć ewentualnych kar.
Mogłoby się wydawać, że posługiwanie się tachografem cyfrowym nie powinno być
trudne. W pracy kierowcy może się przytrafić wiele niespodzianek. Kierowca może zgubić
kartę lub utracić ją w inny sposób. Problemem jest dokumentowanie luk w zapisach
tachografu tak, aby nie narazić się na kary. Wielu kierowców ma wątpliwości, jak
zapisać aktywność, gdy przestój się przeciąga. Rozwiewamy je w niniejszej
publikacji.
Wskazówka 1. Uszkodzona lub utracona karta kierowcy – co powinien zrobić kierowca
Wskazówka 2. Nowa, uszkodzona karta kierowcy. Czy kierowcy wolno jechać
Wskazówka 3. Jak postąpić w przypadku awarii tachografu cyfrowego
Wskazówka 4. Naruszona plomba w tachografie. Jaki trzeba mieć dokument
Wskazówka 5. Trzeba dbać o regularną kalibrację tachografu
Wskazówka 6. Problemy z ważnością kart kierowców – działanie w czterech krokach
Wskazówka 7. Wniosek o wydanie karty kierowcy bezpośrednio po zdanym egzaminie – czy
jest możliwe
Wskazówka 8. Jak ewidencjonować czas pracy, gdy kierowca nie używa selektora tachografu
Wskazówka 9. Od czego zależy obowiązek używania tachografu kierując autobusem
Wskazówka 10. W jakim przypadku kierowca na przyuczeniu ma obowiązek używania karty
kierowcy
Wskazówka 11. Przewozy na prywatnym terenie też trzeba ewidencjonować. Jak to zrobić
prawidłowo
Wskazówka 12. Aby uniknąć luk, trzeba odnotować czas przesiadki między pojazdami
Wskazówka 13. Każdą lukę w aktywności kierowcy trzeba dokumentować
Wskazówka 14. Dlaczego warto sfotografować opis odstępstwa od przepisów na wydruku z
tachografu
Wskazówka 15. Karta kierowcy – wyjmować czy nie wyjmować
Wskazówka 16. Jednorazowy błędny wpis manualny nie zawsze musi skutkować karą
Wskazówka 17. Jakiej funkcji w tachografie cyfrowym trzeba użyć przy przejeździe do
warsztatu
Wskazówka 18. 3 sposoby dokumentowania pracy innej niż kierowanie pojazdem
Wskazówka 19. Trzeba pilnować kierowców, żeby zapis ich aktywności był ciągły i
zgodny z prawdą
Wskazówka 20. Jak zapisać aktywność kierowcy, gdy przestój się przeciąga
Wskazówka 21. Prawidłowy sposób rejestrowania dojazdu do ciężarówki lub autobusu
Wskazówka 22. Tachografu lepiej nie oszukiwać. Zarejestruje każdy podjazd
Wskazówka 23. Jak uniknąć kary, gdy kierowca zapomni przestawić tachograf
Wskazówka 24. Kiedy kierowcy trzeba wystawić zaświadczenie o działalności
Wskazówka 25. Dokumentowanie czynności kierowcy – jak nie popełnić błędu
Wskazówka 26. Jak dokumentować aktywności kierowcy przy regularnych i okazjonalnych
przewozach osób
Wskazówka 27. ITD może sprawdzić, kiedy po raz ostatni były sczytywane dane z
tachografu cyfrowego
Wskazówka 28. Jak poprawnie zdalnie odczytywać informacje z tachografu
Wskazówka 29. Dlaczego nie opłaca się manipulować przy tachografie i jeździć bez
karty kierowcy
Wskazówka 30. Wylogowanie karty z tachografu. 3 sytuacje, które grożą karami
Wskazówka 31. Szczególne przypadki, gdy nie wczytaliśmy danych, warto dokumentować
Wskazówka 32. Sposób, jak obliczyć, kiedy przyjdzie czas na następne sczytywanie
Wskazówka 33. Interpretacja ITD. Jak liczyć terminy na sczytywanie danych z tachografu
Wskazówka 34. Jak często trzeba wczytać dane z karty kierowcy
Wskazówka 35. Sposób zgrywania danych, żeby ich nie stracić
112 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|