ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DIAGNOZA ZABURZEŃ ZE SPEKTRUM AUTYZMU


GOLDSTEIN S. NAGLIERI J.A. OZONOFF S. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 89.89 Twoja cena  85,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu


Kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD

Złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, po raz pierwszy doczekało się pełnego opisu zawartego w jednej publikacji. Redaktorom udało się zaprosić do współpracy 28 wybitnych specjalistów –   zarówno badaczy i naukowców, jak i doświadczonych klinicystów – dzięki czemu powstała książka, która stanowi pomost między teorią a praktyką kliniczną. Obok opisów trafnych i rzetelnych metod oceny tej złożonej, często trudnej do zrozumienia grupy zaburzeń, autorzy uwzględnili liczne współwystępujące przypadłości oraz problemy, które mają osoby z ASD.

Twórcy tomu wychodząc od perspektywy historycznej, typologii i skali oceny zaburzeń, omawiają kolejne aspekty ASD: kwestie związane z wiekiem, z zachowaniami społecznymi, komunikacją i językiem, funkcjonowaniem intelektualnym, neuropsychologią oraz współtowarzyszącymi zaburzeniami. Podłoże teoretyczne uzupełniają o model skutecznego wykorzystania danych diagnostycznych do opracowania i wdrożenia terapii oraz przegląd najlepszych praktyk i trudnych przypadków w diagnozie ASD.

Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzm jest kompleksowym podręcznikiem i doskonałym punktem wyjścia dla studentów kierunków związanych ze zdrowiem i edukacją dzieci. Klinicystom pomoże z kolei uzupełnić, pogłębić i usystematyzować wiedzę z tej dziedziny. Powinni po nią sięgnąć również psycholodzy i pedagodzy szkolni oraz rodzice i opiekunowie dzieci z ASD.

„Jest tu niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat diagnozy autyzmu, uporządkowane w jednym obszernym zbiorze. Autyzm jest niezmiernie złożonym zaburzeniem i badacze zmagają się z wieloma problemami dotyczącymi jego kwantyfikacji, klasyfikacji i zrozumienia. Redaktorzy zebrali imponujące grono autorów, którzy opisują, jak przeprowadzić badania diagnostyczne, a także odnoszą się do bieżących problemów i sporów”.
– Laura Schreibman, PhD, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, San Diego

„Bogate źródło dla naukowców i klinicystów zajmujących się diagnostyką osób z ASD. Napisana w erudycyjny, ale przystępny sposób, książka ta podkreśla indywidualność i człowieczeństwo dzieci z autyzmem i przedstawia najnowocześniejsze strategie oceny różnych wymiarów ich funkcjonowania. Pozwala lepiej zrozumieć te złożone i intrygujące zaburzenia i byłaby wspaniałym uzupełnieniem kursów poświęconych zaburzeniom rozwojowym”.
– Alice S. Carter, PhD, Wydział Psychologii, Uniwersytet Massachusetts, Boston

„To unikatowe źródło zawiera kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Listę redaktorów i autorów czyta się jak wykaz wybitnych i wpływowych osób w badaniach nad autyzmem. Książka ta będzie nieocenionym źródłem dla studentów i stażystów w dziedzinie psychologii, psychiatrii, logopedii i pedagogiki. Będzie ona również służyć jako wspaniały informator dla doświadczonych badaczy i praktyków”.
– Tony Charman, PhD, profesor w dziedzinie zaburzeń neurorozwojowych, Instytut Zdrowia Dziecka przy University College London, Londyn

 

  • Zarys historyczny i epidemiologia ASD

  • Skale diagnostyczne

  • Typologia zaburzeń

  • Wiek a zaburzenia

  • Zachowania społeczne i komunikacja

  • Funkcjonowanie intelektualne i neuropsychologia

  • Współwystępujące zaburzenia

  • Wykorzystanie wiedzy w praktyce terapeutycznej

  • Diagnoza uczniów

  • Najlepsze praktyki

  • Trudne przypadki


Sam Goldstein, PhD, jest adiunktem w Zakładzie Psychiatrii Uniwersytetu Utah w Salt Lake City oraz afiliowanym badaczem w dziedzinie psychologii na Uniwersytecie im. George’a Masona w Fairfax w Wirginii. Pracuje także jako neuropsycholog kliniczny oraz certyfikowany psycholog szkolny. Redaktor naczelny „Journal of Attention Disorders”, autor licznych publikacji, w tym 26 książek i współtwórca, obok Jacka A. Naglieriego, Autism Spectrum Rating Scales.

Jack A. Naglieri, PhD, jest profesorem psychologii na Uniwersytecie im. George’a Masona oraz starszym badaczem w Devereux Foundation’s Institute for Clinical Training and Research w Villanova w Pensylwanii. Należy do Oddziału 16 (psychologia szkolna) Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jest autorem ponad 250 publikacji – m.in. książek Essentials of CAS Assessment, Essentials of Wechsler Nonverbal Assessment oraz Helping Children Learn.

Sally Ozonoff, PhD, jest profesorem i zastępcą kierownika badań w Zakładzie Psychiatrii i Nauk Behawioralnych oraz Instytucie M.I.N.D. przy Davis Medical Center na Uniwersytecie Kalifornijskim. Członek komitetów redakcyjnych „Journal of Autism and Developmental Disorders”, „Journal of Child Psychology and Psychiatry” oraz „Autism Research”. Autorka ponad 100 artykułów i rozdziałów oraz dwóch książek: A Parent’s Guide to Asperger Syndrome and High-Functioning Autism oraz Autism Spectrum Disorders: A Research Review for Practitioners.


Nota o redaktorach 7
Autorzy 9
Przedmowa 11

Rozdział 1. Perspektywa historyczna i ogólna charakterystyka 18
Sam Goldstein, Sally Ozonoff

Rozdział 2. Epidemiologia zaburzeń ze spektrum autyzmu – czy rozpowszechnienie rośnie? 39
Lorna Wing, David Potter

Rozdział 3. Aspekty psychometryczne i skale używane w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu 82
Jack A. Naglieri, Kimberly M. Chambers

Rozdział 4. Typologia zaburzeń ze spektrum. Aspekty teoretyczne, badawcze i kliniczne 125
Ami Klin

Rozdział 5. Kwestie związane z wiekiem w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu 156
Victoria Shea, Gary B. Mesibov

Rozdział 6. Diagnoza zachowań społecznych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu 180
Ifat Gamliel, Nurit Yirmiya

Rozdział 7. Diagnoza mowy, języka i komunikowania się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu 217
Rhea Paul, Kaitlyn P. Wilson

Rozdział 8. Diagnoza funkcjonowania intelektualnego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu 260
Laura Grofer Klinger, Sarah E. O’Kelley, Joanna L. Mussey

Rozdział 9. Diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu 312
Blythe A. Corbett, Vanessa Carmean, Deborah Fein

Rozdział 10. Diagnoza zaburzeń psychicznych współwystępujących z zaburzeniami ze spektrum autyzmu 354
Lesley Deprey, Sally Ozonoff

Rozdział 11. Od diagnozy do interwencji 387
Kerry Hogan, Lee M. Marcus

Rozdział 12. Diagnoza uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu 413
Sandra L. Harris, Carolyn Thorwarth Bruey, Mark J. Palmieri, Jan S. Handleman

Rozdział 13. Alternatywne metody, trudne kwestie i najlepsze praktyki w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu 434
Sam Goldstein, Sally Ozonoff, Anne Cook, Elaine Clark

Indeks 453


464 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- WYWIAD MOTYWUJĄCY Z MŁODZIEŻĄ I MŁODYMI DOROSŁYMI
NAAR-KING S.

- WYWIAD MOTYWUJĄCY W OPIECE ZDROWOTNEJ JAK POMÓC PACJENTOM W ZMIANIE
MILLER W.R. ROLLNICK S. BUTLER C.C. / ZŁYCH NAWYKÓW I RYZYKOWNYCH ZACH

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022