Polish Your HR English
Angielski nie tylko dla HR-owca
Polish your english. Angielski (nie tylko) dla HR-owca to książka, która z pewnością
przyda się nie tylko osobom pracującym w dziale personalnym korporacji, ale wszystkim,
którzy posługują się lub będą posługiwać się tym językiem w kontaktach
biznesowych.
Dziś znajomości języków obcych w szczególności języka angielskiego coraz
częściej staje się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością w życiu zawodowym. W
wielu firmach angielski jest drugim obowiązującym językiem obok polskiego.
Książka została podzielona na trzy części:
Cross-cultural Encounters - Spotkania międzykulturowe
Business Dilemmas - Dylematy biznesowe
oraz
The power of language – Potęga języka.
Każda z części składa się z 12 lekcji, zawiera ćwiczenie oraz słowniczek.
Cross-cultural Encounters
Pierwsza część koncentruje się na kwestiach komunikacji międzykulturowej w
kontekście biznesowym. Znajduje się w niej analiza natury i przyczyn nieporozumień ze
szczególnym uwzględnieniem roli języka. W jaki sposób język jest odzwierciedleniem
naszej kultury i nierzadko nieświadomych postaw w życiu codziennym? Jak nasze działania
i wypowiedzi są zaprogramowane przez język? Zrozumienie ich może pozwolić uniknąć
błędów większych niż językowe. „Cross-cultural Encounters” to cykl dla osób,
które chcą lepiej zrozumieć kulturę korporacyjną i język wielonarodowych
przedsiębiorstw.
Tematyka cyklu Business Dilemmas dotyczy dylematów typowych dla świata biznesu. Etyka
biznesu jest stosunkowo nową dziedziną wiedzy. Rozwija się ona jednak bardzo
dynamicznie zapewne dlatego, że tak długo jak istnieje aktywność gospodarcza
człowieka, tak długo tej sferze działalności towarzyszą dylematy moralne, a w dobie
globalizacji i nowych technologii aspekty etyczne zdają się nabierać jeszcze większego
znaczenia. W cyklu „Business Dilemmas” pokazujemy, jak istotne znaczenie mają kwestie
etyczne i moralne w prowadzeniu przedsiębiorstw i zarządzaniu nimi. Przyglądamy się
także konkretnym sytuacjom, w których podjęcie właściwej pod względem etycznym
decyzji, jest kluczowe dla przedsiębiorstwa.
Z kolei tematyka części The power of language dotyczy języka jako narzędzia
komunikacji. Czytelnik dowie się, w jaki sposób ustalony dawno temu system dźwięków i
znaków pozwala na przekazywanie myśli, idei oraz uczuć. Skąd wziął się język, jak
go przyswajamy
i modyfikujemy, żeby podkreślał naszą przynależność do określonej grupy
społecznej
i zawodowej
CZĘŚĆ I
CROSS-CULTURAL ENCOUNTERS
SPOTKANIA MIĘDZYKULTUROWE
First encounter: Culture
Przystanek pierwszy: Kultura
Second encounter: Time for business
Drugi przystanek: Czas na biznes
Third encounter: Is it all about power?
Trzeci przystanek: Czy zawsze chodzi o władzę?
Fourth encounter: I or we?
Przystanek czwarty: Ja czy my?
Fifth encounter: Between masculinity and femininity;
is culture gender-sensitive?
Przystanek piąty: Między męskością i kobiecością, czyli czy kultura
ma płeć?
Different is dangerous - about uncertainty avoidance in cultures
Inne oznacza niebezpieczne - o unikaniu niepewności w kulturach
Gratification for the (im) patient?
Gratyfikacja dla (nie)cierpliwych?
You can‘t have your cake and eat it? - Indulgence and restraint in cultures
Nie można mieć wszystkiego? - O pobłażaniu i umiarze w kulturze
A doomed search for universal laws
Poszukiwanie uniwersalnych praw skazane na porażkę
Emotions under control
Emocje pod kontrolą
The captains of their fate
Kowale swojego losu
Who are you? or What do you do?
Kim jesteś? vs. Co robisz?
CZĘŚĆ II
BUSINESS DILEMMAS
DYLEMATY BIZNESOWE
Business ethics
Etyka biznesu
Ethical dilemmas at work
Dylematy etyczne w pracy
It is a difficult decision
To trudna decyzja
Compliance policy
Polityka compliance
It Is all about making a rational choice
Chodzi o racjonalny wybór
Rational choice in practice
Racjonalny wybór w praktyce
Rational choice - case study 1
Racjonalny wybór - studium przypadku 1
Rational choice - case study 2
Racjonalny wybór - studium przypadku 2
Rational choice - case study 3
Racjonalny wybór - studium przypadku 3
Rational choice - case study 4
Racjonalny wybór - studium przypadku 4
The present and the future of business ethics
Teraźniejszość i przyszłość etyki biznesu
Code of conduct
Kodeks postępowania i etyki biznesu
CZĘŚĆ III
THE POWER OF LANGUAGE
POTĘGA JĘZYKA
The origin of languages
O pochodzeniu języka
On language acquisition
O przyswajaniu języka
Our language, our identity
Nasz język, nasza tożsamość
Do you speak Globish?
Czy mówisz w języku Globisz?
Troublesome dialects
Kłopotliwe dialekty
Language - Uses and abuses
Użycia i nadużycia językowe
The anatomy of swearing
Anatomia przeklinania
Jargon and slang
Żargon i slang
Write about it!
Napisz o tym
The printed word
Słowo drukowane
How to tell a story?
Jak opowiedzieć historię?
The art of public speaking
Sztuka przemawiania
250 stron, Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka