ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FORMUŁOWANIE STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA KLASYKA


NASIEROWSKI W.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 70.89 Twoja cena  67,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Formułowanie strategii przedsiębiorstwa

Klasyka


Książka jest podręcznikiem do studiowania zarządzania strategicznego oraz materiałem dla praktyków, którzy uczestniczą w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwa.

Motywem przewodnim rozdziału pierwszego książki jest opis podstawowych podejść, metod i technik w zarządzaniu strategicznym, czyli wyjaśnienie co to jest zarządzanie strategiczne. Następnie opisano klasyczne metody i techniki zarządzania strategicznego, ze szczególnym uwzględnieniem metod wykreowanych w ramach tzw. harwardzkiej szkoły planowania–pozycjonowania.

Część trzecia książki poświęcona jest alternatywnym spojrzeniom na zarządzanie strategiczne: na restrukturyzację przedsiębiorstw. Opisano w niej różne spojrzenia na organizacyjne paradygmaty jako punkt wyjścia do rozważań o innych podstawowych podejściach do restrukturyzacji przedsiębiorstw lub wybranych zakresów funkcjonalnych działania. Przedstawiono różne „formuły restrukturyzacji” i reagowania na sytuacje kryzysowe.


Od autora
Podziękowania
Wprowadzenie

1. Co to jest zarządzanie strategiczne
1.1. Pojęcie strategii organizacyjnej
1.2. Modele zarządzania strategicznego

2. Metody zarządzania strategicznego
2.1. Wizja-misja-cele przedsiębiorstwa: jak można je interpretować i formułować
2.1.1. Wprowadzenie
2.1.2. Wizja przedsiębiorstwa
2.1.3. Misja przedsiębiorstwa
2.1.4. Cele przedsiębiorstwa
2.1.5. Przykład sposobu określania misji
2.1.6. Podsumowanie
2.2. Model pięciu sił konkurencyjnych (5F) Portera
2.2.1. Wprowadzenie
2.2.2. Model 5F Portera
2.2.3. O atrakcyjności i konkurencyjności
2.2.4. Grupy strategiczne
2.2.5. Zmiany w interpretacji modelu 5F
2.2.6. Podsumowanie
2.3. Metody wyboru strategii
2.3.1. Wprowadzenie
2.3.2. SWOT jako wstęp do wyboru strategii
2.3.3. Krzywa "U" Portera jako drogowskaz do wyboru strategii
2.3.4. Metoda SPACE
2.3.5. Podsumowanie
2.4. Strategie podstawowe przedsiębiorstw
2.4.1. Wprowadzenie
2.4.2. Strategie podstawowe
2.4.3. Inne perspektywy określania strategii podstawowych
2.4.4. Strategie i działania, których należy unikać
2.4.5. Plany biznesowe
2.5.1. Wprowadzenie
2.5.2. Koncepcja cyklu życia wyrobu i przemysłu
2.5.3. Cykl życia organizacji
2.6. Analiza strategii w zdywersyfikowanych przedsiębiorstwach
2.7. Oceny planów strategicznych: jak wybrać najlepszy?
2.7.1. Wprowadzenie
2.7.2. Kryteria oceny jakości planu strategicznego przed jego wdrożeniem
2.7.3. Ocena czułych punktów strategii
2.7.4. Ocena strategii po jej wdrożeniu
2.7.5. Podsumowanie

3. Zarządzanie strategiczne a restrukturyzacja przedsiębiorstwa
3.1. Wprowadzenie
3.2. Reinżynieria przedsiębiorstwa
3.3. Zintegrowane systemy informatyczne
3.4. Kompleksowe zarządzanie jakością
3.4.1. Interpretacje jakości
3.4.2. Sugestie autorytetów odnośnie do poprawy jakości
3.4.3. Kompleksowe zarządzanie jakością: koncepcja "stałego usprawniania", czyli drogowskaz do restrukturyzacji przedsiębiorstwa
3.5. Zarządzanie w kryzysie
3.5.1. Gwałtowna zmiana warunków rynkowych i/lub wady produktu
3.5.2. Zmiana kierownictwa - słabość zarządu
3.5.3. Działania związków zawodowych
3.5.4. Niekorzystne zmiany na rynkach międzynarodowych
3.5.5. Regulacje, deregulacje i zmiany przepisów
3.6. Podobieństwa i różnice w metodach restrukturyzacji

Bibliografia


170 stron, Format: 15.9x23.2, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022