|
BAZARY KOOPERACJA CZY KONKURENCJA?
MARCINIAK Ł.T. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 44.75 Twoja cena 42,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Bazary
Kooperacja czy konkurencja?
Książka dotyczy relacji między kupcami na targowiskach polskich i warunków, w
jakich one przebiegają. Autor opisuje działania ekonomiczne kupców, ukierunkowane na
sprzedaż i zysk oraz działania społeczne, czyli budowanie i zarządzanie relacjami z
pozostałymi sprzedającymi na targowiskach, balansującymi między kooperacją a
konkurencją.
Książka zawiera barwne opisy trajektorii zakupów klientów, strategie manipulowania
klientami, liczne taktyki i racjonalizacje kupców wobec siebie, a także kategoryzacje
towarów i klientów. Dzięki temu czytelnik uzyskuje obraz społeczności kupieckiej z
jej skomplikowanymi podziałami wewnętrznymi i wielowymiarowymi nierównościami.
Publikacja jest kierowana zarówno do socjologów, antropologów, ekonomistów
zorientowanych społecznie, jak również działaczy i urzędników samorządowych
zajmujących się sprawami targowisk. Jej lektura może być pomocna w zarządzaniu
targowiskami i przeciwdziałaniu konfliktom ze środowiskami kupców.
Wprowadzenie 9
Rozdział 1. Podstawy teoretyczne 11
1.1. Socjologia ekonomiczna 11
1.2. Socjologia rynku 15
1.3. Jakościowe rozumienie działań społeczno-ekonomicznych 17
Rozdział 2. Społeczność bazaru. Kooperacja, konkurencja i struktura relacji
kupieckich 19
2.1. Kontekst badanych zjawisk 19
2.2. Społeczna organizacja działań kupców 62
Rozdział 3. Konsekwencje społecznej organizacji działań kupców 191
3.1. Kwestia konkurencji na targowisku 193
3.2. Ustanawianie cen 197
Zakończenie 205
Dodatek. Metodologia pracy 209
Bibliografia 223
Spis tabel 235
Spis diagramów, grafik, rysunków i zdjęć 237
238 stron, Format: 17.1x24.1, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|