|
ROZSTRZYGANIE SPORÓW W SEKTORZE TELEKOMUNIKACYJNYM
GALEWSKA E. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rozstrzyganie sporów w sektorze telekomunikacyjnym
Efektywne rozstrzyganie sporów w sektorze telekomunikacyjnym ma szczególne znaczenie
dla jego prawidłowego rozwoju. Wynika to ze specyfiki tej dziedziny gospodarki. Obecnie
funkcjonujący mechanizm rozstrzygania sporów w tym sektorze jest niezwykle specyficzny
ponieważ nie opiera się na sądownictwie, ale na działalności organu administracji.
Oczywiście sądy także pełnią tu pewną rolę, ale nie jest ona kluczowa.
Przyjęcie takiego rozwiązania ma służyć zapewnieniu efektywnego rozstrzygania
sporów powstających w sektorze telekomunikacyjnym, a celem książki jest próba analizy
czy obecnie obowiązujące regulacje realizują to założenie.
Wykaz wybranych skrótów
Wstęp
Rozdział 1. Spory powstające w sektorze telekomunikacyjnym
1.1. Charakter prawny sporów powstających w sektorze telekomunikacyjnym
1.2. Przykłady sporów powstających w sektorze telekomunikacyjnym
1.2.1. Spory pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi a użytkownikami usług
telekomunikacyjnych
1.2.1.1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny - dostawca usług telekomunikacyjnych
1.2.1.2. Użytkownik usług telekomunikacyjnych
1.2.1.3. Rodzaje sporów powstających pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi a
użytkownikami usług telekomunikacyjnych
1.2.2. Spory pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi
1.2.2.1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny - operator
1.2.2.2. Rodzaje sporów powstających pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi
1.3. Specyfika sektora telekomunikacyjnego i jej wpływ na rozstrzyganie sporów
1.3.1. Wymóg efektywnego rozstrzygania sporów powstających w sektorze
telekomunikacyjnym
1.4. Rozwiązywanie czy rozstrzyganie sporów w sektorze telekomunikacyjnym?
Rozdział 2. Rozstrzyganie sporów przez Prezesa Urzędu Komunikacji
Elektronicznej
2.1. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej jako organ regulacyjny
2.1.1. Funkcje regulacyjne Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej
2.2. Kompetencje Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie rozstrzygania sporów
w sektorze telekomunikacyjnym
2.2.1. Kompetencja organu administracji publicznej - uwagi ogólne
2.2.2. Unijne wymogi dotyczące powierzenia organom regulacyjnym kompetencji w zakresie
rozstrzygania sporów
2.2.3. Zakres kompetencji Prezesa UKE do rozstrzygania sporów powstających w sektorze
telekomunikacyjnym
2.2.4. Poszczególne kompetencje Prezesa UKE w zakresie rozstrzygania sporów w sektorze
telekomunikacyjnym
2.2.4.1. Rozstrzyganie sporów pomiędzy dostawcami i użytkownikami usług
telekomunikacyjnych
2.2.4.1.1. Spory dotyczące świadczenia usługi powszechnej
2.2.4.1.2. Spory cywilnoprawne
2.2.4.2. Rozstrzyganie sporów pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi
2.2.4.2.1. Spory dotyczące zawarcia umowy o dostępie telekomunikacyjnym
2.2.4.2.1.1.Postanowienie w sprawie wyznaczenia terminu zakończenia negocjacji
2.2.4.2.1.2. Decyzja o dostępie telekomunikacyjnym
2.2.4.2.2. Spory dotyczące zawarcia umowy o dostępie do infrastruktury
2.2.4.2.3. Spory dotyczące zawarcia umowy o udostępnieniu numeracji
2.2.4.2.4. Spory dotyczące zawarcia umowy o udostępnienie danych
2.2.4.2.5. Spory dotyczące współkorzystania z częstotliwości
2.2.4.2.5.1. Postanowienie w sprawie obowiązku podjęcia negocjacji i wyznaczenia terminu
ich zakończenia
2.2.4.2.5.2. Decyzja o współkorzystaniu z częstotliwości
2.2.5. Postępowanie przed Prezesem UKE jako organem administracji rozstrzygającym spór
2.2.5.1. Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich przez Prezesa UKE
2.2.5.1.1. Pozasądowe rozwiązywanie sporów - uwagi ogólne
2.2.5.1.2. Prezes UKE jako podmiot uprawniony do prowadzenia postępowań w sprawie
pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
2.2.5.1.3. Przepisy regulujące postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich przed Prezesem UKE
2.2.5.1.4. Wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich przed Prezesem UKE
2.2.5.1.5. Przebieg postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywaniam sporów
konsumenckich przed Prezesem UKE
2.2.5.2. Rozstrzyganie sporów w drodze postępowania administracyjnego, toczącego się
przed Prezesem UKE
2.2.5.2.1. Przepisy regulujące postępowanie przed Prezesem UKE jako organem
rozstrzygającym spory
2.2.5.2.2. Wszczęcie postępowania przed Prezesem UKE
2.2.5.2.3. Przebieg postępowania przed Prezesem UKE
2.2.5.2.4. Rozstrzygnięcia wydawane przez Prezesa UKE
2.2.5.2.4.1. Decyzje administracyjne Prezesa UKE
2.2.5.2.4.2. Determinanty decyzji Prezesa UKE
2.2.5.2.4.3. Treść decyzji Prezesa UKE
2.2.5.2.4.4. Wykonanie decyzji Prezesa UKE
2.2.5.2.4.5. Wzruszenie decyzji Prezesa UKE
2.2.5.2.5. Ugoda administracyjna, zawarta przed Prezesem UKE
Rozdział 3. Rozstrzyganie sporów w sektorze telekomunikacyjnym przez sądy
polubowne oraz przez sądy powszechne
3.1. Rozstrzyganie sporów przez sądy polubowne
3.1.1. Stałe polubowne sądy konsumenckie, działające przy Prezesie Urzędu Komunikacji
Elektronicznej
3.2. Rozstrzyganie sporów przez sądy powszechne
Rozdział 4. Rozstrzyganie sporów w sektorze telekomunikacyjnym jako sądowe i
administracyjne stosowanie prawa
4.1. Pojęcie stosowania prawa
4.2. Sądowe i administracyjne stosowanie prawa
4.3. Rozstrzyganie sporów w sektorze telekomunikacyjnym jako stosowanie prawa
Zakończenie
Wykaz aktów prawnych
Literatura
190 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|