|
ZAANGAŻOWANIE W PRACĘ W KOOPERACJI GOSPODARCZEJ ROLA CZYNNIKÓW PSYCHOLOGICZNYCH
CHRUPAŁA-PNIAK M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 56.25 Twoja cena 53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zaangażowanie w pracę w kooperacji gospodarczej
Rola czynników psychologicznych
Praca prezentuje autorski interdyscyplinarny model kompetencji relacyjnej w ramach współpracy
gospodarczej.
Nowością jest wprowadzenie do modelu, obok zmiennych ekonomicznych, dodatkowych
zmiennych psychologicznych. Celem publikacji jest zintegrowanie teorii i koncepcji z
obszaru nauk o zarządzaniu z dorobkiem współczesnej psychologii.
W pierwszej części pracy przedstawione zostały teoretyczne podstawy współpracy
międzyorganizacyjnej na poziomie przedsiębiorstwa, zespołów zaangażowanych w
kooperację i jednostkowym (kierowniczym i pracowniczym). W drugiej części w oparciu o
wyniki badań własnych autorka buduje psychologiczny portret kierownika, pracownika i
zespołu zaangażowanych w międzyorganizacyjną współpracę.
Książka zainteresuje menedżerów odpowiedzialnych za kooperację gospodarczą,
ukazując rolę takich zmiennych, jak współdzielone przywództwo i regulowanie wpływu w
procesach kierowania zespołami oraz motywacji autonomicznej i zaangażowania w pracę.
Wstęp
Rozdział 1. Psychologiczne uwarunkowania kompetencji relacyjnej - przegląd
teoretyczny
1.1. Rodzaje kooperacji gospodarczej - wprowadzenie
1.2. Współpraca gospodarcza jako przejaw współzależności społecznej
1.3. Współpraca gospodarcza na wymiarach sprawczości i wspólnotowości
1.4. Psychologiczne efekty współpracy gospodarczej - przegląd zagadnień
1.5. Współpraca międzyorganizacyjna w perspektywie teorii identyfikacji społecznej i
jej rozszerzeń
1.6. Zaufanie jako warunek sine qua non współpracy
1.6.1. Charakterystyka zaufania interpersonalnego w organizacji
Rozdział 2. Psychologiczne zespołowe czynniki sukcesu w kooperacji gospodarczej
2.1. Cele a efektywność zespołów
2.2. Spójność zespołu a efektywność
2.3. Struktura oraz skład zespołu a efektywność
2.4. Procesy kierowania i regulacji wpływu w zespole a efektywność
2.5. Motywacja i zaangażowanie w pracę a efektywność zespołów
Rozdział 3. Założenia teoretyczne modelu badawczego
3.1. Ogólna charakterystyka modelu
3.1.1. Model wymagania - zasoby pracy
3.1.2. Oparty na dowodach model zaangażowania
3.2. Postawa prokooperacyjna
3.2.1. Indywidualny wymiar kompetencji relacyjnej - rola zasobów osobistych
3.2.2. Zespołowy wymiar kompetencji relacyjnej - rola zasobów pracy w zespole
3.2.3. Organizacyjny wymiar kompetencji relacyjnej
Rozdział 4. Badania własne
4.1. Założenia modelu badawczego
4.1.1. Cel, problemy i hipotezy
4.1.2. Zmienne i zastosowane narzędzia pomiaru
4.1.3. Etapy badania, dobór i charakterystyka próby, procedura badań
4.2. Ilościowa analiza wyników badań
4.2.1. Prokooperacyjna orientacja kierowników
4.2.2. Prokooperacyjna orientacja badanych członków zespołów
4.2.3. Predyktory zaangażowania w pracę
4.3. Orientacja prokooperacyjna zespołów a kompetencja relacyjna
4.3.1. Rola kierownika w kształtowaniu zaangażowania w pracę zespołów
4.3.2. Wpływ zaangażowania w pracę na kompetencje organizacyjne
4.4. Podsumowanie i wnioski z przeprowadzonych badań
Rozdział 5. Kształtowanie orientacji prokooperacyjnej pracowników zaangażowanych
w międzyorganizacyjną współpracę - rekomendacje dla praktyki zarządzania ludźmi
Załączniki
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
198 stron, Format: 15.6x22.6, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|