Piksele, czyli jeszcze więcej Photoshopa
Grafika komputerowa dla dzieci
Grafika rastrowa daje nam ogromne możliwości zarówno w retuszu fotografii, jak i
tworzeniu różnych projektów, począwszy od prostych ulotek, a skończywszy na
złożonych ilustracjach.
Piksele, czyli jeszcze więcej Photoshopa. Grafika komputerowa dla dzieci to
propozycja dla tych osób, które posiadają już podstawową wiedzę z zakresu obsługi
Photoshopa.
Dzięki tej książce zobaczysz, na czym polega stosowanie inteligentnych obiektów
oraz inteligentnych filtrów. Jak mogą usprawnić pracę i ułatwić wprowadzanie zmian.
Nauczysz się także retuszować stare fotografie, które nierzadko zalegają
kilkadziesiąt lat w szufladzie, tracąc w tym czasie swoje barwy lub ulegając
uszkodzeniom mechanicznym.
Jeśli lubisz tworzyć własne projekty, pokażemy Ci kilka ciekawych metod zmiany
tonacji kolorystycznej obrazu, a także budowania obiektów trójwymiarowych oraz
rozbijania obrazu na cząsteczki.
Jeżeli jesteś zapalonym fotografem i chcesz udostępniać zdjęcia np. w internecie
lub też masz pomysł na ciekawą publikację, która jednak wymaga, aby wprowadzić w
wielu zdjęciach określone zmiany, takie jak dopasowanie rozdzielczości, trybu kolorów,
kontrastu czy jasności, możesz takich korekt dokonywać automatycznie. Pokażemy Ci, jak
nagrywać operacje i stosować je do kolejnych plików.
Spróbujemy też zainspirować Cię do stworzenia dwóch dość zaawansowanych projektów,
a większość plików, które zostały w nich użyte, możesz pobrać z naszej strony
internetowej.
Wszystkie przykłady zostały zilustrowane, abyś na każdym etapie mógł porównać
swoją pracę z omawianym ćwiczeniem. Pamiętaj, że wskazujemy Ci tylko dostępne
środki, a sposoby, z jakich korzystamy nie są jedynie słuszne. Mają wytyczyć Ci
drogę, pokazać możliwości programu, lecz być może zechcesz używać ich w
przyszłości zupełnie inaczej. A teraz do dzieła!
1. INTELIGENTNE OBIEKTY . 7
2. INTELIGENTNE WYOSTRZANIE 14
3. INTELIGENTNE WYOSTRZANIE INTELIGENTNYCH OBIEKTÓW . 19
4. SPRAWDŹ JAKOŚĆ ZDJĘCIA . 23
4.1. Histogram . 23
4.2. Warstwy dopasowania 26
4.2.1. Kontrast 27
4.2.2. Ekspozycja 30
4.2.3. Krzywe 36
4.2.4. Poziomy. 41
4.2.5. Jaskrawość . 46
5. PRZYWRÓĆ FOTCE KOLORY . 51
5.1. Uszczerbki i plamy 51
5.2. Tylko nie czerwony. 56
6. CZY TO DZIEŃ, CZY NOC? 61
6.1. Wyczyść zdjęcie. 62
6.2. Na niebiesko i na żółto 67
7. KAMIEŃ FILOZOFICZNY, CZYLI JAK OTRZYMAĆ ZŁOTO . 75
7.1. …na piechotę 75
7.1.1. Kolory 76
7.1.2. Bądź jak Fidiasz. 79
7.1.3. Trochę blasku. 84
7.2. …i z automatu 86
7.2.1. Głębia 87
7.2.2. Barwa 95
8. CZĄSTECZKI 100
9. I… AKCJA! . 106
9.1. Postacie 107
9.2. Scena i tekst . 117
9.3. Środek . 126
10. PO PROSTU BAJKA… . 131
10.1. Warstwy i maski. 131
10.2. Krawędzie i powierzchnie 135
10.3. Skąd te lampy? . 137
10.4. Klimat . 140
10.5. Szczegóły. 143
11. TRÓJWYMIAROWA KSIĄŻKA 153
11.1. Plan projektu . 153
11.2. Kolorystka główna 155
11.3. Trawa, kamienie. 160
11.4. Dekoracje 164
11.5. Aktorzy 166
11.6. Ostatnie szlify. 168
12. DYNAMIKA . 172
12.1. Najpierw kolor 172
12.2. Później szczegóły. 183
12.3. Treść 188
13. WŁASNY PĘDZEL 190
13.1. Narysuj pędzel 190
13.2. Zmień zdjęcie w pędzel. 197
14. WŁASNY WZOREK 203
SKOROWIDZ . 215
200 stron, Format: 16.3x22.4, oprawa miękka