ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZŁOTA STRATEGIA MARKI DROGA DO PRZEWAGI RYNKOWEJ I WYŻSZYCH ZYSKÓW


SZCZEPAŃSKI J.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 49.90 Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Złota strategia marki

Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków


Wspaniałe firmy i marki zwyciężają dzięki unikalnym strategiom. Strategia jest dziś w modzie. Jednak nadal uważa się ją za zawiłe i trudne zagadnienie. Czy słusznie?

Okazuje się, że strategia to — wbrew pozorom — prosta sprawa. Skomplikowaną czynią ją jedynie teoretyczne rozważania. Odejdź od teorii i skup się na realiach! Oto książka specjalnie dla Ciebie. Napisana przez praktyka dla praktyków. Znajdziesz tu prostą i niezawodną metodę projektowania strategii na każdym poziomie organizacji biznesowej: dla marki, firmy i rynku.

Zawartą tu wiedzę popierają dziesiątki przykładów wprost z życia. Dowiesz się z nich, jak najlepsi rozwiązywali strategiczne problemy i jak budowali swoją przewagę rynkową. Zobaczysz, jakie wskazówki i praktyczne narzędzia są przydatne w pracy menedżera. Autor książki wie, że każdy potrzebuje dobrej strategii i każdy jest w stanie ją stworzyć. Trzeba tylko poznać reguły gry, a te opisane są w niniejszym poradniku.


    Wstęp. Strategia jest prosta (7)

    Rozdział 1. Strategia dla każdego (9)

    • Oto strategia dla każdego (9)
    • Pierwszy etap strategii - przewodnia zasada (15)
    • Tworzenie przewodniej zasady (16)
    • Od własnej optyki do własnej "teorii biznesu" (19)
    • Przewodnia zasada a mission statement (20)
    • Przewodnia zasada - czy w ogóle ją pisać i w jakiej formie? (23)
    • Drugi etap strategii - trzy kroki, czyli jądro strategii (24)
    • Jądro strategii a jego ekspansywna siła (32)
    • Trzeci etap strategii - zabezpieczenie zasobów (34)
    • Czwarty etap strategii - sposób wykonania (36)
    • Konieczna cecha - dyscyplina (38)
    • Od strategii dla każdego do strategii biznesu (39)

    Rozdział 2. Strategia biznesu (41)

    • Część I Biznes w pigułce (41)
      • Biznes taki, jaki jest (41)
      • Dochód, marża, klient (43)
      • Walka o dwubiegunową przewagę (44)
      • Jak patrzeć na wolumen? (45)
      • Jak patrzeć na marżę? (47)
    • Część II. Podstawy strategii biznesu (49)
      • Wybór strategii marżowej - decydujący krok w strategii biznesu (49)
      • Generyczna strategia lidera kosztu (ang. cost leadership) (52)
      • Generyczna strategia dyferencjacji (ang. differentiation) (55)
      • Czy komunikowanie dyferencjacji jest niezbędne? (61)
      • Unikalność - jedyny cel wszystkich strategii biznesu (63)
      • Strategiczna droga do unikalności (66)
      • Strategia a sprawność operacyjna (70)
    • Część III. Strategiczna unikalność pod lupą (73)
      • Obmyślanie unikalnej pozycji strategicznej albo: kto?, co?, jak? (73)
      • Pytanie "kto?", czyli wybór klienta i potrzeby (73)
      • Pytanie "kto?" a odważna segmentacja (77)
      • Pytanie "kto?": klient globalny czy lokalny? (81)
      • Odnajdywanie niezaspokojonych potrzeb (85)
      • Pytanie "co?", czyli zakres oferty (87)
      • Pytanie "jak?", czyli unikalna formuła wartości (89)
      • Triada "kto-co-jak" i praktyka rynku (93)
      • System unikalności (95)
    • Część IV. Strategia biznesu w praktyce (100)
      • Strategia biznesu - definicja (100)
      • Proces strategiczny (100)
      • Strategiczny wybór (104)
      • Zmiana pozycji strategicznej dzięki zmianie reguł gry (109)
      • Obrona strategicznej pozycji i elastyczność strategii (114)
      • Ochrona strategicznej pozycji dzięki innowacjom (115)
      • Strategiczna dyscyplina innowacji (119)
    • Część V. Strategia biznesu krok po kroku (123)
      • Formułowanie strategii biznesu (123)
      • Zapisywanie strategii pięciu wyborów (128)
      • Formaty strategiczne (130)
      • Trzy zasady obowiązujące w zapisywaniu strategii (134)
      • Kaskadowanie strategii na niższe poziomy (135)
      • Dochodzenie do odległego celu etapami (137)
      • Strategie ratunkowe (139)
      • Zasady pracy ze strategią ratunkową (143)
      • Obmyślanie strategii ratunkowej (144)
      • Upadek strategii (146)
      • Poskromić siebie (147)
      • Podsumowanie - złota reguła w strategii biznesu (150)
      • Postscriptum - strategiczne współzależności (153)

    Rozdział 3. Strategia marki (157)

    • Od strategii biznesu do strategii marketingu (157)
    • Strategia portfela marek (157)
    • Konsekwencje portfelowe ultrasegmentacji (160)
    • Strategia marki krok po kroku (163)
    • Krok A w strategii marki. Ambicja marki (165)
    • Krok B w strategii marki. Klient - konkurent - kategoria (165)
    • Krok C w strategii marki. Wzorzec marki i positioning statement (170)
    • Wzorce marki (170)
    • Positioning statement - fundament pozycjonowania (180)
    • Krok D w strategii marki. Mix marki (181)
    • Strategia mix - produkt (181)
    • Strategia mix - punkt cenowy (185)
    • Strategia mix - komunikacja (186)
    • Krok E w strategii marki. Wskazówki marki (200)
    • Adekwatność markowej propozycji (200)
    • Co powinieneś wiedzieć, zanim zaczniesz pozycjonować markę? (203)
    • Psychologia klienta: postrzeganie wartości (203)
    • Psychologia klienta: skłonność umysłu do kategoryzacji (211)
    • Psychologia klienta: działanie struktur pamięci (216)
    • Podsumowanie - złota formuła pozycjonowania marki (220)

    Rozdział 4. Strategia rynku (223)

    • O co chodzi w strategii rynku? (223)
    • Rynkowe sekrety, czyli wiedza przydatna w opracowywaniu strategii (223)
    • Sekret penetracji konsumentów (224)
    • Sekrety skutecznej promocji (230)
    • Środowisko konsumentów - sekret postępującej ewolucji (240)
    • Środowisko konkurentów - sekrety "czerwonego oceanu" (242)
    • Zaczynamy formułować strategię rynku (245)
    • Strategia rozwiązuje problemy, a plan nie (246)
    • Określanie istoty problemu i działania zaradcze (247)
    • Analiza problemu metodą "pięciu pytań" (248)
    • Zapisywanie strategii rynku (254)
    • Plany marketingu - kilka wskazówek (255)
    • Podsumowanie założeń strategii (255)
    • Analizy strategiczne (sytuacja rynku i marki) (256)
    • Strategia rynku wraz z planem aktywności (265)
    • Podsumowanie - złote zasady strategii rynku (268)

    Rozdział 5. Ostatnie akcenty mistrzowskiej strategii (271)

    • Komunikowanie strategii (271)
    • Jak prezentować argumenty? (272)
    • Jak sprzedawać strategię za pomocą emocji? (278)
    • Recepta na mistrzowską strategię (280)
    • Na zakończenie cytat (281)

    Przypisy (283)

    Skorowidz (291)


296 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022